2019-04-13, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där låter bra och inte minst trevligt för dig.

Meddela henne att du stängt ditt konto och att du vill att nu är det ni två som gäller.

Kvinnor gillar män som är bestämda på ett positivt och bra sätt. Vela inte med andra ord!

Kanske säga det på ett annat sätt? Visst gillar vi tydlighet men tror det är bättre att säga något i stil med "jag har stängt mitt konto för jag är intresserad av vart det här leder". Ifall man säger typ "nu är det vi två som gäller" efter så kort tid så kan det bli lite för mycket efter så kort tid.
Citera
2019-04-13, 06:13
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Hej, när är man egentligen "tillsammans"? Visst man kan ju prata om det så klart, men det vore lite intressant att höra vad ni tycker rent allmänt? Träffade en tjej för drygt en vecka sedan via nätdejting och vi har haft 4 dejter där allt flutit på väldigt bra med mer och mer närhet varje gång. Långa samtal på kvällarna i telefon och SMS på dagarna.

Vi har båda sagt att vi känner oss så lyckliga att vi träffat varandra och att allt känns så bra, men när kan man egentligen anse att man är ihop? Det känns ju lite "cheesy" att fråga som en jävla fjortis (vi är 40+). Men jag kan ju säga att jag redan stängt ner mitt konto på datingsidan och jag satsar enbart på henne. Jag tror hon känner lika dant.

Det har gått väldigt fort, men allt känns så himla rätt
Det är väldigt svårt att säga eftersom det kan vara extremt olika från relation till relation. Det enda som egentligen säger det är att man muntligt har bekräftat det på ett eller annat sätt. Men utifrån mina erfarenheter så brukar dock den här frågeställningen egentligen symbolisera något annat. Nämligen att den som ställer frågan vill vara tillsammans med den andra men vågar inte fråga och letar efter tecken på att man är ihop genom att få indirekt bekräftelse av andra när man ställer den här frågan.

Så din fråga borde egentligen inte vara ”När är man ihop?” utan den borde vara ”Hur vet jag om vi är tillsammans?”. Det svaret får man helt enkelt genom någon form av verbal bekräftelse. Jag håller med dig om att det kan vara cheesy att fråga beroende på hur man formulerar sig. Dock så är det inga problem om man vet hur man ska lägga upp det hela. Mitt tips är att fråga i lugn och ro vid ett passande tillfälle ”Vad är din syn på vår relation?”. Antingen säger hon att hon ser er som ett par eller inte och då vet du på en gång, men det mest troliga är att hon vänder på frågan och säger något i stil med ”Jag vet inte, vad tycker du?”. Då är det bara vara ärlig och säga ”Jag tycker att vi har det väldigt bra tillsammans och jag skulle inte ha något emot att se dig som min flickvän”. Efter det så kommer hon bemöta dig med antingen ett negativt eller positivt svar och efter det får man helt enkelt låta konversationen fortsätta naturligt.

Men fråga bara om du själv känner att det känns rätt. Det är ingen mening att stressa fram ett förhållande. Om man har det bekräftat att man är ihop eller inte är i många fall ganska betydelselöst. Huvudsaken är att man har det trevligt och trivs i varandras sällskap. Låt resten komma och växa med tiden.
Citera
2019-04-13, 07:02
Medlem
Citat:
ja jag hade tänkt göra det när vi ses nästa gång

Nej, gör inte det.

Ta det lite lugnt, känn efter. Lär känna henne. Du har ingen aning om vem hon är och hon vet inget om dig. Ni dejtar, ni är inte ett par, än. Ni ska bara lära känna varandra nu, fokusera på det - inte på framtiden (flytta ihop, skaffa barn, planera pensionen tillsammans etc).

Var inte för mycket på, det upplevs lätt för intensivt och klängigt. Du måste ha balans. Passa på att reflektera om hon är någon du kan vara med, det är inte säkert att det är så, du måste vara lite rationell här och tänka på dig själv (och dina ev barn).

Ge lite komplimanger, se vart det leder. Ni kan ta ett snack om någon månad om du är osäker fortfarande.

Lycka till. Berätta gärna hur det går.
Senast redigerad av Dolche 2019-04-13 kl. 07:08.
Citera
2019-04-13, 07:09
Medlem
butofcourses avatar
Nu vet jag inte men senast jag var så osäker på om man är ett par eller ej så brukade vi skriva lappar med en ruta med Ja och en ruta med Nej, ta inte med Kanske som alternativ.
Smyg till henne lappen nästa gång ni syns och be henne kryssa i. Lycka till.
Citera
2019-04-13, 08:47
Medlem
Man är ihop den dagen då den ena eller andre frågar som det ska följas med hem till föräldrar eller syskon på jul, födelsedagskalas eller liknande.
Citera
2019-04-13, 08:48
Medlem
Hur kommer det sig att du är osäker kring detta? Hur har du gjort tidigare? Det går inte att ge ett enkelt svar på hur man vet, det får tiden utvisa. Det bästa råd jag kan ge dig är fokusera på det som är här och nu.
Citera
2019-04-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Det är väldigt svårt att säga eftersom det kan vara extremt olika från relation till relation. Det enda som egentligen säger det är att man muntligt har bekräftat det på ett eller annat sätt. Men utifrån mina erfarenheter så brukar dock den här frågeställningen egentligen symbolisera något annat. Nämligen att den som ställer frågan vill vara tillsammans med den andra men vågar inte fråga och letar efter tecken på att man är ihop genom att få indirekt bekräftelse av andra när man ställer den här frågan.

Så din fråga borde egentligen inte vara ”När är man ihop?” utan den borde vara ”Hur vet jag om vi är tillsammans?”. Det svaret får man helt enkelt genom någon form av verbal bekräftelse. Jag håller med dig om att det kan vara cheesy att fråga beroende på hur man formulerar sig. Dock så är det inga problem om man vet hur man ska lägga upp det hela. Mitt tips är att fråga i lugn och ro vid ett passande tillfälle ”Vad är din syn på vår relation?”. Antingen säger hon att hon ser er som ett par eller inte och då vet du på en gång, men det mest troliga är att hon vänder på frågan och säger något i stil med ”Jag vet inte, vad tycker du?”. Då är det bara vara ärlig och säga ”Jag tycker att vi har det väldigt bra tillsammans och jag skulle inte ha något emot att se dig som min flickvän”. Efter det så kommer hon bemöta dig med antingen ett negativt eller positivt svar och efter det får man helt enkelt låta konversationen fortsätta naturligt.

Men fråga bara om du själv känner att det känns rätt. Det är ingen mening att stressa fram ett förhållande. Om man har det bekräftat att man är ihop eller inte är i många fall ganska betydelselöst. Huvudsaken är att man har det trevligt och trivs i varandras sällskap. Låt resten komma och växa med tiden.

Det är egentligen så här jag vill se det också. Ingen stress, ha det trevligt, det visar sig.
Citera
2019-04-13, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Nej, gör inte det.

Ta det lite lugnt, känn efter. Lär känna henne. Du har ingen aning om vem hon är och hon vet inget om dig. Ni dejtar, ni är inte ett par, än. Ni ska bara lära känna varandra nu, fokusera på det - inte på framtiden (flytta ihop, skaffa barn, planera pensionen tillsammans etc).

Var inte för mycket på, det upplevs lätt för intensivt och klängigt. Du måste ha balans. Passa på att reflektera om hon är någon du kan vara med, det är inte säkert att det är så, du måste vara lite rationell här och tänka på dig själv (och dina ev barn).

Ge lite komplimanger, se vart det leder. Ni kan ta ett snack om någon månad om du är osäker fortfarande.

Lycka till. Berätta gärna hur det går.

I see your point. Nu är det på den nivån att vi ringer varandra varje kväll när vi inte ses. Önskar God natt. Förklarar hur mycket vi saknar varandra osv. Jag behöver egentligen ingen mer bekräftelse. Jag undrar mest bara om man är ihop när det är så här.
Citera
2019-04-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
Man är ihop den dagen då den ena eller andre frågar som det ska följas med hem till föräldrar eller syskon på jul, födelsedagskalas eller liknande.

Det är en milstolpe absolut. Då är det liksom inga tvivel längre. Man drar inte hem en fling till släkten.

How about träffas med sina barn och låta dem ses? Det känns inte som en lika stark bekräftelse, men man presenterar inte "bara en flirt" för sina barn heller?
Citera
2019-04-13, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hur kommer det sig att du är osäker kring detta? Hur har du gjort tidigare? Det går inte att ge ett enkelt svar på hur man vet, det får tiden utvisa. Det bästa råd jag kan ge dig är fokusera på det som är här och nu.

Tidigare har det alltid bekräftats med ett samtal som givits exempel på redan. I detta fallet är det väl mer att det gått så fort och känns så bra på en gång att det känns som vi är ihop men vi har inte pratat om det ännu för det känns för tidigt...
Citera
2019-04-13, 09:37
Medlem
-os avatar
Citat:
I see your point. Nu är det på den nivån att vi ringer varandra varje kväll när vi inte ses. Önskar God natt. Förklarar hur mycket vi saknar varandra osv. Jag behöver egentligen ingen mer bekräftelse. Jag undrar mest bara om man är ihop när det är så här.

Ni har ju inte ens legat?

Kom ihåg att kvinnan måste vara den som vill bli tillsammans mer än du (mannen).

Ge fan i att berätta om att du tagit bort din datingprofil innan ni ens legat.

Du kommer uppfattas som en desperat torsk som kan tänka dig ge commitment innan du fått sex, dvs respektive köns valuta i ett förhållande.
Citera
2019-04-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Ni har ju inte ens legat?

Kom ihåg att kvinnan måste vara den som vill bli tillsammans mer än du (mannen).

Ge fan i att berätta om att du tagit bort din datingprofil innan ni ens legat.

Du kommer uppfattas som en desperat torsk som kan tänka dig ge commitment innan du fått sex, dvs respektive köns valuta i ett förhållande.

Jag återkommer i morgon angående liggandet. Men som du kan se i mina tidigare kommentarer så handlar mycket om att det går väldigt fort och det känns väldigt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in