2020-12-26, 20:46
Medlem
Enda anledningen till att jag skaffade Disney+ var för ducktales. Men med saknade avsnitt och med fel röster blir jag besviken. Vad hände med originaldubbningen?
Citera
2020-12-27, 20:55
Medlem
Kan tillägga att vissa avsnitt har originaldubbningen och vissa den nya. Konstigt.
Citera
2020-12-28, 21:50
Medlem
Fortfarande kass inställningen för texten den är antingen för stor så den undre raden inte syns eller så är den för liten. Att inte Disney fixar det i sin app..
Citera
2021-01-01, 23:46
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Kul att de har släppt gamla Ducktales igen även om avsnitt 2 samt 3 saknas.
Tyvärr försvann orginalrösterna från avsnitt 4 men får väl försöka att acceptera de nya rösterna.

Synd att alla vhskassetter med bland annat Duck Tales, Darkwing Duck Nalle Phu, Dino Riders med mera blev kvar i vårat gamla hus som numera är ett ödehus, hade en hel del guldkorn på dessa.

Det är först nu när man är vuxen som man inser hur mycket man saknar de.

De ligger dock i helt fel ordning. Första delen är avsnitt 37 sen några avsnitt i den följetongen. Sen blir det plötsligt typ del 6 så man får kolla på nån sida vilken ordning de ska vara om man vill se dem i ordning 🤔
Citera
2021-01-11, 19:21
Medlem
Lamperouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuff
Kan tillägga att vissa avsnitt har originaldubbningen och vissa den nya. Konstigt.

Jaså? Har de gjort en ny dubb utav Duck Tales enbart för Disney+ då?
Citera
2021-01-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamperouge
Jaså? Har de gjort en ny dubb utav Duck Tales enbart för Disney+ då?

Vet inte om de har gjort en ny dubb enbart för Disney+. Men Ducktales har sänts på TV med olika dubbningar. Säsong 1 dubbades av ett bolag (Media Dubb), medan säsong 2 dubbades av ett helt annat bolag (KM Studio). Sedan var det tydligen några få avsnitt i säsong 1 som omdubbades av det andra bolaget. Så det är möjligt att man har använt sig av de befintliga dubbningarna.
Citera
2021-01-12, 02:15
Medlem
Lamperouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Vet inte om de har gjort en ny dubb enbart för Disney+. Men Ducktales har sänts på TV med olika dubbningar. Säsong 1 dubbades av ett bolag (Media Dubb), medan säsong 2 dubbades av ett helt annat bolag (KM Studio). Sedan var det tydligen några få avsnitt i säsong 1 som omdubbades av det andra bolaget. Så det är möjligt att man har använt sig av de befintliga dubbningarna.

Haha då förstår jag, antar att de flesta var vana vid Media Dubb då? Känns att man kommer ihåg det namnet.
Citera
2021-01-15, 23:20
Medlem
Centipedes avatar
Det är ett fenomen som jag undrar om någon annan på forumet som har Disney Plus också upplever?

Alla filmer och tv-serier är i 480p periodvis utom deras nyaste film som heter själen som är i 720p.

Så är det just nu när jag skriver detta också.
Citera
2021-01-18, 16:01
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Det är ett fenomen som jag undrar om någon annan på forumet som har Disney Plus också upplever?

Alla filmer och tv-serier är i 480p periodvis utom deras nyaste film som heter själen som är i 720p.

Så är det just nu när jag skriver detta också.

Så är det inte för mig. Har Disney+ på LG 4K Smart Tv.
Citera
2021-01-18, 23:12
Medlem
Bara för mig som undertexten laggar på Disney? Rätt som de e så försvinner den
Citera
2021-01-20, 01:37
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Så är det inte för mig. Har Disney+ på LG 4K Smart Tv.
Ja det brukar ju gå bättre att köra via appar men jag har ingen sådan ny tv som har appar.
Så jag kör via datorns webbläsare där Max upplösning är bara 720p men där jag oftast bara får ut 480p.
Citera
2021-01-20, 07:55
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Ja det brukar ju gå bättre att köra via appar men jag har ingen sådan ny tv som har appar.
Så jag kör via datorns webbläsare där Max upplösning är bara 720p men där jag oftast bara får ut 480p.

Va trisst :/ Kan rekommendera en billig Chromecast isf. Jag har 2a generationen och får ut minimum 720p när jag castar via plattan eller mobilen till min gamla "osmarta" 1080p tv. Billigare än att köpa en smart tv iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in