2020-10-19, 15:56
Medlem
CyberIngmars avatar
Hur många avsnitt har Disney tagit bort av The Simpsons. Såg att Michael Jackson avsnittet är borta. När Homer hamnar på psyket efter att ha klätt sig i en rosa skjorta på jobbet. He's some sort of free-thinking anarchist.
Citera
2020-10-20, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Deras material är begränsat. För barn, barnfamiljer och för de som gillar sci-fi.

Du kan verkligen inte mena allvar med att det endast finns sci-fi för vuxna att titta på typ? Om man inte har barn, så att man tittar på barnfilmer och sådant med dem.

Det finns ju bland annat några sportfilmer, en del komedier, action osv. De flesta skulle knappast kalla filmer som Turner & Hooch, Natt på Museet-filmerna, Three men and a baby, En värsting till syster, Pirates of the Caribbean-filmserien, Remember the Titans, The greatest game ever played, Glory road, Davy Crockett - vildmarkens hjälte, Gänget drar vidare, Hacksaw och en del andra titlar för sci-fi. Eller endast för barn och barnfamiljer. Eller kalla National Geography för sci-fi eller endast för barn. Det är sådant som jag snarare skulle anse är för en lite äldre publik (typ tonåringar och vuxna).

Sedan finns det sådant som både vuxna och barn brukar uppskatta. Ja, jag inkluderar vuxna utan barn här. Jag tänker exempelvis på The Simpsons, både film och tv-serien. Andra vuxna (även de utan barn) brukar tycka om att se gamla barndomsfavoriter.

Jag förstår vad du menar med begränsat utbud dock. Som jag skrev nyligen i tråden, så kommer jag hinna se det mesta av intresse under en månad. Har fortfarande lite tid kvar innan min första månad är slut. Kommer skaffa Disney+ igen i december, för att kunna se julfilmerna. Tycker det är för tidigt för att se dem nu. Samtidigt älskar jag Ensam Hemma 1-2, så det kommer bli de första julfilmerna som jag ser på Disney+ senare. Sedan är det möjligt att jag betalar för enstaka månader då och då därefter. Men jag är ändå rätt nöjd med det som jag faktiskt har tittat på hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Absolut. Därför jag skrev att det bl.a. var för barn.
Om jag hade haft barn, hade jag själv behållit Disney+.

Vad hade du förväntat dig? Mer material för äldre publik? Det kanske kommer senare. Utbudet kommer ju att förändras och titlar kommer att läggas till. Sedan kan man ju önska titlar. Jag har gjort det, och då främst önskat filmer från de andra bolagen (som tex 20th Century Fox). Sådant som riktar sig mer åt en äldre publik. Får se om det kommer in i utbudet.

Jag hade dock inte förväntat mig ett komplett utbud redan från start. Med exakt allt från Disneys utbud. Sådant som redan har släppts alltså. Inte kommande släpp/nyheter.

Jag trodde nästan det var mer eller mindre självklart att det mesta av utbudet skulle rikta sig åt barn och barnfamiljer. Redan innan tjänsten lanserades, och redan innan jag läste den där 'bilagan' med allt som skulle finnas på Disney+ vid lansering. Sedan kunde man som sagt kolla in utbudet redan innan man bestämde sig för att eventuellt prova på Disney+. Vet inte om du gjorde det, men jag skulle inte bli förvånad om många tittade på utbudet i förskott.
Citera
2020-11-17, 09:38
Medlem
Någon som har tips på vad man kan kolla av det nya som finns på Disney +? jag skaffade främst det för nostalgins skull. Alltså att kunna dra igång en gammal tecknad som man inte sett på länge, men har insett att jag tröttnade ganska snabbt på det. Kollat alla Star Wars som jag inte är överförtjust i.
Vad har ni för serietips?
Citera
2020-11-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Någon som har tips på vad man kan kolla av det nya som finns på Disney +? jag skaffade främst det för nostalgins skull. Alltså att kunna dra igång en gammal tecknad som man inte sett på länge, men har insett att jag tröttnade ganska snabbt på det. Kollat alla Star Wars som jag inte är överförtjust i.
Vad har ni för serietips?

Togo var en rätt bra film tycke jag.
Citera
2020-11-22, 09:55
Medlem
AuticaMinores avatar
Finns det någon D+-innehavare här som kan tala om för mig om det finns svenska avsnitt ur den tecknade 90-tals-serien "Darkwing Duck" tillgängliga på nämnda streamingtjänst?

Har sökt som en galning under en längre tid nu men ännu inte lyckats hittat några torrents eller filmsidor som laddat upp den svenskdubbade versionen av serien. Mycket angelägen och tacksam för svar.
Citera
2020-11-22, 10:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Finns det någon D+-innehavare här som kan tala om för mig om det finns svenska avsnitt ur den tecknade 90-tals-serien "Darkwing Duck" tillgängliga på nämnda streamingtjänst?

Har sökt som en galning under en längre tid nu men ännu inte lyckats hittat några torrents eller filmsidor som laddat upp den svenskdubbade versionen av serien. Mycket angelägen och tacksam för svar.
Din chans är nog de VHS-kassetter som man kunde hyra/köpa på 80/90-talet, finns ibland på tradera.
Citera
2020-11-25, 08:45
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Din chans är nog de VHS-kassetter som man kunde hyra/köpa på 80/90-talet, finns ibland på tradera.
Letat på Tradera men det verkar mest finnas diverse spel och leksaker där.

Serien har förvisso ett par decennier bakom sig men detta gäller också klassiker som Ducktales och Rescue Rangers där båda finns tillgängliga med svensk dubbning på bl.a. Youtube. Då kan det ju tyckas lite märkligt att ingen laddat upp några avsnitt ur Darkwing än.

Läste nyligen att en reboot av D.D. är i görningen. Kanske finns det en chans att originalet sänds på nytt inför premiären av den. Håller tummarna för det.
Citera
2020-11-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Serien har förvisso ett par decennier bakom sig men detta gäller också klassiker som Ducktales och Rescue Rangers där båda finns tillgängliga med svensk dubbning på bl.a. Youtube. Då kan det ju tyckas lite märkligt att ingen laddat upp några avsnitt ur Darkwing än.

Läste nyligen att en reboot av D.D. är i görningen. Kanske finns det en chans att originalet sänds på nytt inför premiären av den. Håller tummarna för det.

Att serien är gammal är kanske inget hinder i sig. På Disney Plus etc kan man ändå hitta gammalt material. Chip 'n Dale Rescue Rangers (antar att det är den du syftar på när du skriver RR) finns på Disney Plus. Det finns en nyversion av Ducktales (två säsonger, 2017-2018) på Disney Plus, men inte den gamla serien. Så skulle det komma en reboot av DD så vet jag inte om jag skulle hoppas särskilt mycket på att originalet också kommer att sändas på Disney Plus. Så är det åtminstone inte nu när det gäller Ducktales i alla fall. Originalserien kanske dyker upp senare dock.

Disney Plus standardsvar är ju att de kommer kontinuerligt att komma nya titlar och innehåll till tjänsten. Så vi får se hur det blir med Ducktales och Darkwing duck.
Citera
2020-11-26, 07:37
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Att serien är gammal är kanske inget hinder i sig. På Disney Plus etc kan man ändå hitta gammalt material. Chip 'n Dale Rescue Rangers (antar att det är den du syftar på när du skriver RR) finns på Disney Plus. Det finns en nyversion av Ducktales (två säsonger, 2017-2018) på Disney Plus, men inte den gamla serien. Så skulle det komma en reboot av DD så vet jag inte om jag skulle hoppas särskilt mycket på att originalet också kommer att sändas på Disney Plus. Så är det åtminstone inte nu när det gäller Ducktales i alla fall. Originalserien kanske dyker upp senare dock.

Disney Plus standardsvar är ju att de kommer kontinuerligt att komma nya titlar och innehåll till tjänsten. Så vi får se hur det blir med Ducktales och Darkwing duck.
Lite lustigt att D+ visar Räddningspatrullen men inte Ducktales som ju ändå fått en reboot vilket säkert väckt nostalgiska känslor hos många vuxna som då vill se originalet på nytt.

Har dock sett att någon vänlig själ på YT börjat lägga ut avsnitt med svenskt tal ur den gamla Ducktales. Att ingen gör detsamma med D.D. beror nog på att serien tyvärr aldrig släppts med svenskt tal på dvd eller Blu-ray.
30 år gamla köpe-VHS eller inspelade avsnitt från TV har väl hållit lite för låg kvalité för att ladda upp för publik kanske.

Har själv testat att se några avsnitt ur originalversionen och kan konstatera i efterhand att Darkwings engelska röst är förfärlig, därav mitt fortsatta tjat och ihärdiga jakt på den svenskdubbade versionen. Ingen klår Anders Öjebo i titelrollen.

Tack för ditt svar och du får gärna hålla mig uppdaterad via denna tråd. Att kontakta D+ och lämna en förfrågan verkar bara möjligt för de som redan har ett abonnemang.
Citera
2020-12-04, 16:42
Medlem
Nån som märkt att Chicken Little ej finns med? Bland klassiker alltså
Citera
2020-12-12, 09:36
Medlem
Citat:
I september lanserades Disney Plus i Sverige – med ett strategiskt lågt pris. Bara några månader senare ökar streamingtjänstens månadskostnad från 69 kronor till 89 kronor, skriver Dagens Media.

Anledningen är ett ökat utbud. Varumärket Star läggs till tjänsten, med innehåll från bland annat 20th Century Studios, FX och Disney Television Studios.

Enligt Aurora Stark, kommunikationschef på Disney Norden, kommer antalet titlar på Disney Plus över tid att dubbleras.

”Dessutom kommer en mängd nytt familjevänligt innehåll: över 100 nya titlar per år, inklusive 10 nya Star Wars-serier, 10 nya Marvelserier och 15 nya serier från Disney och Pixar de närmaste åren, skriver hon i ett mejl till Dagens Media.

Källa.

Prishöjningen kommer ske 23 februari 2021. Är man befintlig kund så sker det först i augusti, av någon anledning. Om man fixar ett årsabonnemang innan 23 feb så gäller det nuvarande priset. Sedan höjs priset på årsabonnemang när det året är slut. Annars höjs det priset den 23 feb också.

Egentligen är 89 kr inte så farligt. Hittills har jag främst haft det för 69 kr i månaden några enstaka månader, men avslutar det nog nästa år. Disney Plus var mest kul i början när jag kollade på gamla barndomsfavoriter, och lite annat i filmväg. Nu tittar jag knappt på det.

Jag är inte så värst intresserad av serierna. Eller ja, nu kanske Disneys och Pixars nya serier är intressanta. Beroende på vad det är. Men jag är inget större fan av vare sig Marvel (även om vissa filmer är okej) eller Star Wars. Vet inte vad det är för kommande filmer, men det kanske kan vara intressant. Kommer absolut inte skaffa årsabonnemang inom den kommande framtiden bara för att spara pengar i alla fall.
Citera
2020-12-19, 05:07
Medlem
Kul att de har släppt gamla Ducktales igen även om avsnitt 2 samt 3 saknas.
Tyvärr försvann orginalrösterna från avsnitt 4 men får väl försöka att acceptera de nya rösterna.

Synd att alla vhskassetter med bland annat Duck Tales, Darkwing Duck Nalle Phu, Dino Riders med mera blev kvar i vårat gamla hus som numera är ett ödehus, hade en hel del guldkorn på dessa.

Det är först nu när man är vuxen som man inser hur mycket man saknar de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in