Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Deras material är begränsat. För barn, barnfamiljer och för de som gillar sci-fi.
Du kan verkligen inte mena allvar med att det endast finns sci-fi för vuxna att titta på typ? Om man inte har barn, så att man tittar på barnfilmer och sådant med dem.
Det finns ju bland annat några sportfilmer, en del komedier, action osv. De flesta skulle knappast kalla filmer som Turner & Hooch, Natt på Museet-filmerna, Three men and a baby, En värsting till syster, Pirates of the Caribbean-filmserien, Remember the Titans, The greatest game ever played, Glory road, Davy Crockett - vildmarkens hjälte, Gänget drar vidare, Hacksaw och en del andra titlar för sci-fi. Eller endast för barn och barnfamiljer. Eller kalla National Geography för sci-fi eller endast för barn. Det är sådant som jag snarare skulle anse är för en lite äldre publik (typ tonåringar och vuxna).
Sedan finns det sådant som både vuxna och barn brukar uppskatta. Ja, jag inkluderar vuxna utan barn här. Jag tänker exempelvis på The Simpsons, både film och tv-serien. Andra vuxna (även de utan barn) brukar tycka om att se gamla barndomsfavoriter.
Jag förstår vad du menar med begränsat utbud dock. Som jag skrev nyligen i tråden, så kommer jag hinna se det mesta av intresse under en månad. Har fortfarande lite tid kvar innan min första månad är slut. Kommer skaffa Disney+ igen i december, för att kunna se julfilmerna. Tycker det är för tidigt för att se dem nu. Samtidigt älskar jag Ensam Hemma 1-2, så det kommer bli de första julfilmerna som jag ser på Disney+ senare. Sedan är det möjligt att jag betalar för enstaka månader då och då därefter. Men jag är ändå rätt nöjd med det som jag faktiskt har tittat på hittills.
Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Absolut. Därför jag skrev att det bl.a. var för barn.
Om jag hade haft barn, hade jag själv behållit Disney+.
Vad hade du förväntat dig? Mer material för äldre publik? Det kanske kommer senare. Utbudet kommer ju att förändras och titlar kommer att läggas till. Sedan kan man ju önska titlar. Jag har gjort det, och då främst önskat filmer från de andra bolagen (som tex 20th Century Fox). Sådant som riktar sig mer åt en äldre publik. Får se om det kommer in i utbudet.
Jag hade dock inte förväntat mig ett komplett utbud redan från start. Med exakt allt från Disneys utbud. Sådant som redan har släppts alltså. Inte kommande släpp/nyheter.
Jag trodde nästan det var mer eller mindre självklart att det mesta av utbudet skulle rikta sig åt barn och barnfamiljer. Redan innan tjänsten lanserades, och redan innan jag läste den där 'bilagan' med allt som skulle finnas på Disney+ vid lansering. Sedan kunde man som sagt kolla in utbudet redan innan man bestämde sig för att eventuellt prova på Disney+. Vet inte om du gjorde det, men jag skulle inte bli förvånad om många tittade på utbudet i förskott.