2019-04-10, 14:44
Medlem
Jag som gammal elev på skolan tycker detta känns väldigt obehagligt. Jag kan bara hoppas att ingen råkat illa ut och att samtliga elever på skolan får det stöd dom behöver.
Citera
2019-04-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalletorsk
Gärningsmannen, invandrare såklart. Frågan är bara vad för äckel sort han är
Vadå invandrare såklart? Fan har etnicitet med detta att göra? Mig veterligen är det inte ovanligt att vem som helst oavsett ursprung bär vapen.
Citera
2019-04-10, 15:00
Medlem
SvampDamp.s avatar
Någon som vet mer? Fortfarande rätt tomt på diverse nyhetssajter. Sinnessjukt att detta ens händer... När fan ska man inrätta resurser som klipper dessa kräk?
Citera
2019-04-10, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathgasm
Är själv elev på skolan och alla elever har blivit tillsagda att hålla sig i klassrum. Går rykten om bombhot och pistolhot, och en bekant i annan del av skolan blev med sin klass tillsagd av beväpnade poliser att springa in i skolan och till sitt klassrum. Samma bekanta blev nyss uppmanad att ”hålla sig lågt” och sätta sig ned. Någon som har en aning om vad som händer?

Tack för förstahandsinfo.

Men ja, sådant här hände jämt på 80-talet. Sverige har aldrig varit tryggare
Cirkulera.
Citera
2019-04-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chachi22
Snubben gick på Introduktionsprogrammet. Det är bara invandrare som går där så.. Inte för att det borde spela någon roll, för jävligt oavsett härkomst. Om man dock kollar på skolskjutningar med mera så är ju det däremot oftast "vita" förövare om man nu är intresserad av statistik kopplat till etnicitet.
För det första har etnicitet absolut inget med saken att göra. Sedan var det ingen skjutning utan han har bara gått och hotat folk. Förstora inte upp det.
Citera
Medlem
Snubben gick alltså på språkintroduktionsprogrammet? Nyanländ med andra ord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathgasm
Är själv elev på skolan och alla elever har blivit tillsagda att hålla sig i klassrum. Går rykten om bombhot och pistolhot, och en bekant i annan del av skolan blev med sin klass tillsagd av beväpnade poliser att springa in i skolan och till sitt klassrum. Samma bekanta blev nyss uppmanad att ”hålla sig lågt” och sätta sig ned. Någon som har en aning om vad som händer?

Härnösand är tyvärr en förlorad stad, ni vet själva varför
Citera
2019-04-10, 15:03
Medlem
Den misstänkte gärningsmannen är i 20-årsåldern och greps utanför sin bostad.
Citera
2019-04-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
För det första har etnicitet absolut inget med saken att göra. Sedan var det ingen skjutning utan han har bara gått och hotat folk. Förstora inte upp det.

Ja, han har bara gått runt och hotat folk med pistol på en skola. No biggies! Sen att "förstora" upp det, hur kan du ens få mitt inlägg till att "förstora" upp det?
Senast redigerad av Chachi22 2019-04-10 kl. 15:16.
Citera
2019-04-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ja, han har bara gått runt och hotat folk med pistol på en skola. No biggies!
Du skrev skottlossning. Det är inte samma som hot.
Citera
2019-04-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du skrev skottlossning. Det är inte samma som hot.

Vart då? Jag skrev skolskjutningar med mera, jag har inte påpekat någonstans att något skott avlossats. Utan bara påpekat att i liknande fall så är det oftast vita.
Senast redigerad av Chachi22 2019-04-10 kl. 15:17.
Citera
2019-04-10, 15:16
Medlem
Citat:
Vart då? Idiot. Jag skrev skolskjutningar med mera, jag har inte påpekat någonstans att något skott avlossats.
Då missförstod jag dig. Ber om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in