• 1
  • 2
2019-04-10, 12:16
Medlem
deathgasms avatar
Är själv elev på skolan och alla elever har blivit tillsagda att hålla sig i klassrum. Går rykten om bombhot och pistolhot, och en bekant i annan del av skolan blev med sin klass tillsagd av beväpnade poliser att springa in i skolan och till sitt klassrum. Samma bekanta blev nyss uppmanad att ”hålla sig lågt” och sätta sig ned. Någon som har en aning om vad som händer?
Citera
2019-04-10, 12:18
Medlem
deathgasms avatar
Och så har jag columbine som profilbild, lagomt passande🙄 Vi har iaf utrymt vår del av skolan och står numera på idrottsplanen utanför
Citera
2019-04-10, 12:19
Medlem
Citat:
Vid 11.30-tiden ryckte flera polisbilar ut till en adress i Härnösand.

– Det är en insats och det rör sig om någon form av olaga hot, säger Sven-Olof Gustavsson, jourhavande förundersökningsledare vid polisen.
https://www.allehanda.se/artikel/har...er-larm-om-hot
Citera
2019-04-10, 12:24
Medlem
Soda--Pops avatar
Säkert nån skoltrött yngling vars facebookinlägg kommit till rektorns kännedom.
Citera
2019-04-10, 12:51
Medlem
Inspirerad av Störst av allt...?
Citera
2019-04-10, 12:53
Medlem
Men uppdatera då. Någon måste veta något! "Pistolhotat en lärare" har jag hört.
Citera
2019-04-10, 13:04
Medlem
johnnyknyckares avatar
Enligt bilder från snapchat och andra sociala medier från skolans elever rör det sig om 1-3 personer med någon form av vapen.
Skolans elever har blivit tillsagda att hålla sig inlåsta i sina klassrum och ligga ned på golvet.

Sista uppdateringen som kommit är att de misstänkta personerna är på promenad ner mot stan och har därmed lämnat skolans lokaler.
Citera
2019-04-10, 13:09
Medlem
SkogsKonungs avatar
Låter ytterst obehagligt detta. Någon som vet om någon är skadad osv?
Citera
2019-04-10, 13:12
Medlem
johnnyknyckares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Låter ytterst obehagligt detta. Någon som vet om någon är skadad osv?

Man tycker ju att någon unge på skolan borde skynda sig till Flashback och uppdatera. Så tänkte iallafall vi på vår tid, det var nästan viktigare att skriva på Flashback än att skydda sig själv?
Vad är det med dagens ungdomar?
Citera
2019-04-10, 13:13
Medlem
TheTurnbullACs avatar
Polisen letar ju tydligen efter "en" person, så hur ligger det till egentligen? En eller flera gärningsmän?
Citera
2019-04-10, 13:19
Medlem
F3ttans avatar
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7196353
Citera
2019-04-10, 13:28
Medlem
Jag går på Härnösands gymnasium men skolkade idag vilket var ett bra beslut..

Vad jag har förstått så har en en, eller flera personer, viftat med ett vapen. Några skott verkar inte ha avfyrats. Eleverna och lärarna är inlåsta i skolan i klassrummen, har haft kontakt med några av mina vänner och de är uppskakade. Ingen på skolan vet egentligen vad som händer.

Detta känns väldigt obehagligt och jag undrar verkligen vilka de misstänkta kan vara, det är en liten stad och man känner till de flesta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in