2019-04-10, 13:35
Medlem
johnnyknyckares avatar
En person ska nu vara gripen
Citera
2019-04-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyknyckare
En person ska nu vara gripen

Skönt, jag yrkar på dödsstraff.
Citera
2019-04-10, 13:38
Medlem
De har gripit en person, det är en förre detta elev som är avstängd från skolan. Eleverna på skolan får lämna lokalen och åka hem.
Citera
2019-04-10, 13:41
Medlem
TheTurnbullACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissandra
Jag går på Härnösands gymnasium men skolkade idag vilket var ett bra beslut..

Vad jag har förstått så har en en, eller flera personer, viftat med ett vapen. Några skott verkar inte ha avfyrats. Eleverna och lärarna är inlåsta i skolan i klassrummen, har haft kontakt med några av mina vänner och de är uppskakade. Ingen på skolan vet egentligen vad som händer.

Detta känns väldigt obehagligt och jag undrar verkligen vilka de misstänkta kan vara, det är en liten stad och man känner till de flesta.
Känner du någon som är extra utstött? Kanske med våldsamma tendenser?
Citera
2019-04-10, 13:50
Medlem
Browndawgs avatar
Nån har väl viftat med en softair-gun och är sur för att han blivit avstängd. Gäsp. Tonårsfasoner bara.
Citera
2019-04-10, 13:50
Medlem
Sibyls avatar
Gläder mig att han är gripen. Egoistisk jävel.
Citera
2019-04-10, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTurnbullAC
Känner du någon som är extra utstött? Kanske med våldsamma tendenser?

Jag känner till flertalet mindre trevliga personer som har tillgång till vapen, men de är inte utanför utan tillhör olika gäng. Men jag tror att den gripna personen är någon som de flesta på skolan känner till.

Polisen ska kalla till en presskonferens under eftermiddagen så då får man veta mer antar jag.

Sedan tror jag har vi kommer ha krisledning på skolan för de elever och lärare som behöver stöd. Det hade vi förut när en elev hade tagit livet av sig.
Citera
2019-04-10, 14:03
Medlem
Vem är GM? Det borde ni veta ni som går på skolan.

Pss, 18årsgräns här på FB.
Ha en bra dag, skönt att det inte var fysiska personskador.
Citera
2019-04-10, 14:26
Medlem
Gärningsmannen, invandrare såklart. Frågan är bara vad för äckel sort han är
Citera
2019-04-10, 14:28
Medlem
NickSonnys avatar
Tur att det inte var några dårar som började skjuta. Våra skolor är ju helt oskyddade i ett sådant läge (nej, jag räknar inte med att polisen kan skydda alla, om ens någon, i ett skarpt läge).
Citera
2019-04-10, 14:32
Citat:
Ursprungligen postat av Nalletorsk
Gärningsmannen, invandrare såklart. Frågan är bara vad för äckel sort han är

Hur vet du det? Känns snarare som någon sorts Darth Anton kopia om du frågar mig.
Citera
2019-04-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Hur vet du det? Känns snarare som någon sorts Darth Anton kopia om du frågar mig.

Snubben gick på Introduktionsprogrammet. Det är bara invandrare som går där så.. Inte för att det borde spela någon roll, för jävligt oavsett härkomst. Om man dock kollar på skolskjutningar med mera så är ju det däremot oftast "vita" förövare om man nu är intresserad av statistik kopplat till etnicitet.
Senast redigerad av Chachi22 2019-04-10 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in