Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-06, 20:32
  #1
Medlem
Jag har sökt till KTH (IT och Datateknik) eftersom jag tar studenten i sommar. Men jag har lite funderingar kring eleverna på skolan. Är det mycket svenskar som pluggar där? När jag går in på KTHs hemsida så finns det ingen svensk på elevintervjuerna på Masterprogrammen. Jag frågar detta just pågrund av att jag aldrig gått i en skola med majoriteten svenskar, skulle vara riktigt häftigt att gå i en skola fylld med svenskar.

Tack på förhand
Citera
2019-04-06, 20:40
  #2
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palsternuggets
Jag har sökt till KTH (IT och Datateknik) eftersom jag tar studenten i sommar. Men jag har lite funderingar kring eleverna på skolan. Är det mycket svenskar som pluggar där? När jag går in på KTHs hemsida så finns det ingen svensk på elevintervjuerna på Masterprogrammen. Jag frågar detta just pågrund av att jag aldrig gått i en skola med majoriteten svenskar, skulle vara riktigt häftigt att gå i en skola fylld med svenskar.

Tack på förhand

De intervjuar bara invandrare eller utbytesstudenter för att visa hur inkluderande och internationella de är. Skulle inte förvåna mig om majoriteten är tjejer också. Nä de flesta är allt killar med svenskklingande namn, åtminstone på campus Valhallavägen. I Haninge/Södertälje/Kista är det lite mer internationellt, tror IT i Kista är betydligt fler invandrare än på Valhallavägen.
Citera
2019-04-06, 20:44
  #3
Medlem
KTH D är en riktig korvfest med massor av svennar. Du behöver inte oroa dig.
Citera
2019-04-06, 20:55
  #4
Medlem
Mest civiliserat fölk där, ingen babbeskit direkt.
Citera
2019-04-06, 22:02
  #5
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palsternuggets
Jag har sökt till KTH (IT och Datateknik) eftersom jag tar studenten i sommar. Men jag har lite funderingar kring eleverna på skolan. Är det mycket svenskar som pluggar där? När jag går in på KTHs hemsida så finns det ingen svensk på elevintervjuerna på Masterprogrammen. Jag frågar detta just pågrund av att jag aldrig gått i en skola med majoriteten svenskar, skulle vara riktigt häftigt att gå i en skola fylld med svenskar.

Tack på förhand
Första tre åren går du med bara svenskar eftersom dessa kurser ges på svenska. De två sista åren när du går mastern ges kurserna på engelska och många utbytesstudenter kommer till skolan under dessa år och blandas ut med de svenskar som också valt det masterprogrammet.
Citera
2019-04-06, 22:56
  #6
Medlem
Ja utbildningar på grundnivå är i regel på svenska medans masterprogram oftare har engelska som undervisningsspråk för att locka internationella studenter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback