• 1
  • 2
2019-04-06, 12:15
Medlem
holmen87s avatar
''Polisstationen i Hedemora slog igen.
Möjligen är det därför en samling mördare, medlemmar i kriminella mc-organisationer, rånare och blandmissbrukande smågangsters kan flytta ihop i ett hus och terrorisera ett samhälle.
Mannen som slog ihjäl en polis har för övrigt släppts ur fängelse och är ofta på besök.''

Oisín Cantwell har skrivit en artikel om Hedemora och dess närliggande byar som är hårt drabbade av kriminalitet.

Vilket hus är det han beskriver i artikeln?

*Källa/länk till artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...isstationen-st
Citera
2019-04-06, 16:40
Medlem
Tror ni personerna är skrivna på adressen?
Citera
2019-04-06, 16:44
Medlem
Bergfasts avatar
H*g*lund 5

*a

Personen på adressen är den som det står om i artikeln som ärvt huset osv.
Barndomsvän som det gått snett för efter hans bror gick bort 2015.
Citera
2019-04-06, 16:56
Medlem
Vilket skämt. Det skrivs om ett krimellet gäng som härjar fritt som alla skulle vara rädda för. Jag har inte ens en aning om vilket detta gäng skulle vara.

Det som sätter skräck i hedemoraborna är importerat. Det har varit flera rån och misshandlar den senaste tiden som har gjort att folk slöt sig samman för att åka runt på stan kvällstid och hålla koll så att inget skit hände. Tanter som blir rånade på sina bankkort och tvingas ge ut koden mitt på dagen osv. Men det verkliga problemet är väl för tabubelagt för att få skrivas om i AB.
Citera
2019-04-06, 17:03
Medlem
21 fordon registrerade på adressen! Inte illa.
Citera
2019-04-06, 17:32
Medlem
Nevernudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87
Vilket skämt. Det skrivs om ett krimellet gäng som härjar fritt som alla skulle vara rädda för. Jag har inte ens en aning om vilket detta gäng skulle vara.

Det som sätter skräck i hedemoraborna är importerat. Det har varit flera rån och misshandlar den senaste tiden som har gjort att folk slöt sig samman för att åka runt på stan kvällstid och hålla koll så att inget skit hände. Tanter som blir rånade på sina bankkort och tvingas ge ut koden mitt på dagen osv. Men det verkliga problemet är väl för tabubelagt för att få skrivas om i AB.
Håller med, hört om det växande problemet i staden. Denna artikel från AB handlar om ett hus utanför Hedemora, vad jag läst ska vara Långshyttan, inget nytt fenomen för denna lilla håla.
Det aktuella problemet i Hedemora handlar om helt andra förövare...
Citera
2019-04-06, 17:36
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87

Citat:
Ursprungligen postat av Nevernude
Håller med, hört om det växande problemet i staden. Denna artikel från AB handlar om ett hus utanför Hedemora, vad jag läst ska vara Långshyttan, inget nytt fenomen för denna lilla håla.

Tänka sig!
Det kunde vi väl aldrig ha anat angående den underbara mångkulturens verkningar i Riket.
Det är som alltid i MSM:s sagoberättelser.
Det är raggarna eller fotbollshuliganerna som står för den otäcka utvecklingen.
150 000 kriminella analfabeter i inflöde per år kan aaaaaldrig bara en orsak.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2019-04-06, 17:45
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevernude

Oavsett vilket så är det ju fint att man "sparar" genom att prioritera bort polisverksamhet till förmån för ökad asylmottagning. Inriktningen på samhällsutvecklingen följer en rak och konsekvent linje så nedmoteringen av det traditionelt trygga svenska samhället kan inte komma som någon överaskning för någon längre.
Citera
2019-04-06, 18:14
Medlem
monsterbrains avatar
I facebook-gruppen Säkrare Hedemora (Eget Ansvar) synes i de senare inläggen ingen anledning att betvivla vad som redan skrivits här ovan.

https://www.facebook.com/groups/337130086917577/
Citera
2019-04-06, 18:24
Medlem
gabrielle2s avatar
Sanslöst . Det man tar upp i Aftonbladet är gamla mord och händelser som pågick när det fanns polisstation i den staden.
Nu härjar invandrargäng som rånar människor, vad jag vet..
Det har tydligen bildats medborgargarde( modell snäll) för att hålla koll på dem, invandrarna.
Aftonbladet skriver inte något om det, invandrargängen.
Jävla pajser.
Polisstationen stängdes 2015.
I stort sett allt de tog upp var INNAN polisen försvann.
Idag har Hedemora tydligen problem med våldsamma invandrare som överfallet folk. Rånar dem med kniv vid bankomater och dylikt.
Står det något om det????

Ska man behöva gå omkring och bli förbannad på ljugmedia varenda dag.
Vad vill de med det här reportaget borde man fråga sig.
Jag har förstått det som att Hedemora och Säter( grannkommun) är utan polis.
Polis finns i Avesta och Borlänge samt Falun.
Några mil från städerna.
Så har jag hört. Vet inte om det stämmer. Hedemora blev utan polis 2015. Säter långt tidigare vad jag förstår.
Polisen som mördades var år 2004 tror jag.
Går att kolla upp sådant och räkna ut saker själv.
Aftonbladet är 15 år försenade i den frågan.
De tar upp saker som är mellan 10- 20 år gamla
Varför just nu?
Svårt att skriva att invandrare beter sig som arslen eller.....
" akta er för rassarna" " ni får inte prata om verkligheten"
Sanslöst. Sverige är dysfunktionellt. Behöver hjälp med omedelbar verkan.
Senast redigerad av gabrielle2 2019-04-06 kl. 19:19.
Citera
2019-04-06, 19:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Hängde ett tag i Hedemora för några år sen. Har aldrig sett så många snubbar med ansikts-tatueringar samlade på en plats...
Citera
2019-04-06, 19:32
Medlem
Stones avatar
Hahaha polisen ger upp. Då är det väl fritt fram för Moderaterna att utföra sitt partiprogram. Kör på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in