• 1
  • 2
2019-04-06, 19:47
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hängde ett tag i Hedemora för några år sen. Har aldrig sett så många snubbar med ansikts-tatueringar samlade på en plats...
Aftonbladet tar upp gamla brott som skedde när polis befann sig på plats.
Det ena skedde år 2002, det andra år 2005.
Mordet på föräldrarna år 2007.
Övriga brott även de när polis fanns på plats.
Varför gör man så samtidigt som man inget skriver om de kriminella invandrargängen som härjar där idag 2019..
Vad sjutton är det som pågår i landet.
Senast redigerad av gabrielle2 2019-04-06 kl. 19:50.
Citera
2019-04-06, 21:11
Medlem
gabrielle2s avatar
Nu ska jag skriva om det här ur min synvinkel.
Staden Hedemora har varit utan polis sedan oktober 2015.
Just nu pågår grövre kriminalitet med personangrepp och hot med knivar inblandade och bevisligen är förövarna av annan etnicitet.
Kvinna har även blivit rånad under dagtid.
Aftonbladets klappträ väljer då att skriva om saker som hänt för mellan 15- 20 år sedan i staden Hedemora och som om det är det som har hänt efter att polisstationen stängdes.
Bilden den här tokfan vill beskriva är med andra ord inte aktuellt men " sant"= det har hänt men på 1800-talet( ironi)
Dessutom har staten släppt ut de här personerna. De är väl " friska och snälla" nu då.
Fick jag bestämma så skulle mord vara lika med 100 år i finkan.
Vad är det de vill säga, vad är det de inte vill säga och varför?
Varför tuggar man om saken just nu.
Dessutom klämde klappträet i lite extra om att man inte skall " tro på det folket säger", ungefär.
När invandrare härjar och hotar, skriver den här tokfan om mord som begicks för 15 år sedan och när polisen fanns på plats dessutom.
Reportern kör över polisen till och med.
Polisen själv vet vad, när, hur allt hände.
Varför i h.....t tog man bort polis 2015 när det tydligen var ett riktigt rövarhål????
Senast redigerad av gabrielle2 2019-04-06 kl. 21:32.
Citera
2019-04-07, 00:14
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Aftonbladet tar upp gamla brott som skedde när polis befann sig på plats.
Det ena skedde år 2002, det andra år 2005.
Mordet på föräldrarna år 2007.
Övriga brott även de när polis fanns på plats.
Varför gör man så samtidigt som man inget skriver om de kriminella invandrargängen som härjar där idag 2019..
Vad sjutton är det som pågår i landet.
Makten dom vill ha makten-men dom borde...

https://www.youtube.com/watch?v=2xo59d-JYX0
Citera
2019-04-07, 02:45
Medlem
En bekant till mig som bor i Hedemora blev överfallen/rånad (av en grupp män) i sommras.

Blev inte ens en notis i tidningen. Jag undrar hur många rån och annat elende som inte rapporterats...
Citera
2019-04-07, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hängde ett tag i Hedemora för några år sen. Har aldrig sett så många snubbar med ansikts-tatueringar samlade på en plats...

Passerade genom Hedemora för ett tag sen och tyckte det verkade vara en väldigt fin och mysig stad.
Tråkigt om den är helt förlorad till kriminella och annat skräp. Bara att jämna med marken.
Senast redigerad av nilltre 2019-04-07 kl. 03:08.
Citera
2019-04-07, 05:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Passerade genom Hedemora för ett tag sen och tyckte det verkade vara en väldigt fin och mysig stad.
Tråkigt om den är helt förlorad till kriminella och annat skräp. Bara att jämna med marken.

Det låg inget hat mot Hedemora i mitt inlägg. Det var bara ett konstaterande. Det är också en väldigt fin stad som har Oppigårds bryggeri och ett fint utomhus-badhus.
Citera
2019-04-09, 13:46
Medlem
Det är precis som med andra bruksorter som dött ut, en förpestad stad med WT, knark och mängder med arbetslösa afrikaner utan framtid.

Jag har själv kopplingar till hålan, och närliggande byar, Vikmanshyttan och idyllen Långshyttan är än värre i vilket slags folk som finns där. Varje vecka hör man om något nytt tragiskt som skett i krokarna.

Finns även en majoritet av WT-folk av sällan skådat slag som man skulle kunna sätta på godsvagnar mot döden.

Å ansra sidan verkar ju det vara samma stuk i andra Sosse trogna brukssamhällen i Bergslagstrakten, så unik är väl inte situationen i Hedemora.

Polisens situationen är ju samma i alla dessa trakter, oftast en patrull med hjälp kanske 1-2 timmars körning bort i Falun eller Borlänge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in