Emsamfylla är inte fel alls, visst det är ju kul med sällskap.. men kommer man hem sliten och trött efter arbetet så är whisky mitt favoritval, dock har jag en förkärlek för lite bättre Single malt så att dricka sig packad på någon av de 50-60 flaskor man har känns sällan bra.
Men en typisk ensamfylla för mig en fredag kväll kan se ut såhär:
kommer hem från jobb vid 16..
tar av arbetskläderna och häller upp någon suröl, tar med den in i badet och njuter ett tag..
klär mig och slappar framför datorn alternativt i soffan om barnen är på det humöret att de har tid att mysa / leka. Detta med någon lite starkare ipa på runt 8-9% och en 6-8 CL single malt, gärna en lite rökigare variant. någon av ardbegs tappningar är att föredra här, tex Uigeadail som biter ifrån rätt fint.
Dags att laga mat. tar gärna en öl ELLER whisky. sällan båda. whiskyn blir något japanskt eller sherryfatslagrat så inte smaklökarna får spel när man ska smaka av kryddning och annat..
till maten sällan öl, blir vatten eller en pepsi max.
efteråt blir det häng med familjen utan någon alkohol.
när de går och lägger sig så blir det oftast ett gäng tyngre IPA och någon strength cask som man späder ner till runt 50%. 2-3 glas sen är man ganska mysig medans man spelar lite Dator eller kikar på en film