2019-04-03, 21:28
Medlem
Ensamfyllan är otroligt underskattad och inte tragiskt som många kanske tror
tänk att slippa pinsamheter och ångest

brukade faktiskt städa lägenheten och lyssna på musik för att sen när fyllan började kännas övergå till att kolla youtube eller spela nåt spel
Citera
2019-04-03, 21:30
Medlem
Kattskrellets avatar
Tja fan!

För min del, alltid starka groggar.
GT, berfeater med random fultonic, viktigt att ha mer än hälften gin för att få den där goda söta smaken.

Köper flera flaskor cola, så kan man varva rom & cola och jack & coke, fan gott med omväxling. Rom, alltid spiced gold med ljuvliga vaniljtoner. Bourbon, valfri fulsort funkar typ kentycky jack.

Viktigt med tilltugg ja, brukar brassa pasta pesto och stekt bacon och bara slökolla någon favoritrulle.
Det bästa med ensamfylla är att man slipper ta hänsyn till andra, tröttnar jag på filmen kan jag börja lyssna musik eller vadsomhelst.

Klockren tråd, alla tips är ju fan guld värda!
Citera
2019-04-03, 21:31
Medlem
Apropå tilltugg: jag har mest inspiration på tom mage. Annars tar jag en bit korv, skinka, ost, tomat osv., alltid något low-carb för att inte bli seg.
Citera
2019-04-03, 21:44
Medlem
adddicts avatar
Helt olika beroende på humör. Drar gärna ett par Norrlands med ölkorv eller chips till, avrundar med en slät whiskey med lite is. Sen har jag även börjat uppskatta rödvin på senare år, riktigt fint att sippa i sig där hemma.
Citera
2019-04-03, 21:46
Medlem
Underskattad berusning, men det blir tröttsamt efter ett tag. Jag brukade köra Eau de Vie + sockerdricka eller Trocadero ifall jag ville grogga, ibland en Riesling, oftast tjeckisk pilsner (Budvar är tillbaka i sortimentet). Oftast kryddades kassen med en veteöl och en IPA, ibland någon ale. Och vid sällsynta tillfällen dök ju klassikern upp, när man köpte ett gäng Pripps och moloket kollade på gamla Pripps Blå-reklamer på Youtube...

Nästa steg efter ensamfyllan inomhus är ensamfyllan utomhus... en skön parkbänk vid vattnet, gärna lite sol och bris, samtidigt som man knäpper en kall bira från kylbagen som man har smusslat ner i ryggsäcken. Kanske tar man några huttar från kvartingen som är undangömd i jackfickan.
Citera
2019-04-03, 21:48
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Apropå tilltugg: jag har mest inspiration på tom mage. Annars tar jag en bit korv, skinka, ost, tomat osv., alltid något low-carb för att inte bli seg.

Alkohol på tom mage är en monsterhit. Bäst är på morgonen innan frukost, en starköl då ger fan tre dubbeleffekt. Däremot måste man fylla på med något stabiliserande mat efter ett tag. Det här kanske låter matkärring-aktigt men grönsaker med proteiner är faktiskt en riktig boostar. Ost däremot gör mig bara seg, då det är så jävla salt.
Senast redigerad av InteLagom 2019-04-03 kl. 21:52.
Citera
2019-04-03, 21:54
Medlem
dödsknivens avatar
Nu har jag visserligen spolat kröken sen några år tillbaka (delvis pga slentrianmässiga solofester), men ska en supa själv så föredrar jag rödtjut eller lite typ belgisk dyröl med rejäl procent. De gick aldrig att dricka i sociala sammanhang då det lätt gick i snabbaste laget och istället lagom utspädd stöl är det som gäller om en vill orka en helkväll, och sprit blir en ju fan alldeles för full av. Vin och mustig birabärs är det som ska sippas om en vill hålla fyllan på bra trivselnivå när umgänget består av en själv imho.

Mat är för töntar
Citera
2019-04-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Ja verkligen, krävs mycket omtanke och genomtänkta alternativ så man iallafall klara en intervju när ett sånt tillfälle uppstår, lathet dock alltid prioritet. Rekommendationen är taco-fredag: hela veckan: Stek upp nötkött, kycklingkött, eller det vegetariska alternativet: soyafärs (godare än man tror), minst ett kg, krydda med de uber dyra taco-påsarna. Hacka tomater, lök, gurka med tillägget: majs (förvara i en stor plastförpackning) och ha en påse med sallad, några mogna avokados redo, en stor burk tacosås (stark) och ett storpack pitabröd redo. Finns inge bättre än en latin-vecka, tar fem minuter för en extra delux måltid att konsumeras. Till och med effekten av alkohol förstärks.

Gör egen taco-krydda vetja!

https://mittkok.expressen.se/recept/egengjord-tacokrydda/
Citera
2019-04-03, 21:58
Medlem
Nu är inte jag nån expert men varför inte båten eller smuggelsprit från nån tradare? Är många chaffisar som drygar ut sin usla lön på det viset.
Citera
2019-04-03, 21:59
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Nu har jag visserligen spolat kröken sen några år tillbaka (delvis pga slentrianmässiga solofester), men ska en supa själv så föredrar jag rödtjut eller lite typ belgisk dyröl med rejäl procent. De gick aldrig att dricka i sociala sammanhang då det lätt gick i snabbaste laget och istället lagom utspädd stöl är det som gäller om en vill orka en helkväll, och sprit blir en ju fan alldeles för full av. Vin och mustig birabärs är det som ska sippas om en vill hålla fyllan på bra trivselnivå när umgänget består av en själv imho.

Mat är för töntar

Visst vill man däcka efter 2-3 timmar så kan hen kompostera maten, men vill man köra med glatthumör och en fylla i kontroll i 12 timmar måste man planera därefter.
Senast redigerad av InteLagom 2019-04-03 kl. 22:01.
Citera
2019-04-03, 22:02
Medlem
Jag dricker själv den billigaste folköl jag kan hitta. Behöver inte mer en ett par tre stycken för att känna mig märkbart berusad. Ölkorv kan vara ett lyxigt tilltugg som förhöjer upplevelsen så länge man inte begrundar vad denna korv är tillverkad av och på vilket sätt.
Citera
2019-04-03, 22:05
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Visst vill man däcka efter 2-3 timmar så kan hen kompostera maten, men vill man köra med glatthumör och en fylla i kontroll i 12 timmar måste man planer därefter.

Hmm, 12-timmarsfyllor var aldrig min grej, sex-sju nånting var mer lagom. Tyckte det var betydligt lättare att hålla konsumtionen på lagom nivå själv, en flaska rött och påfyllnad av öl efter behov fungerade alldeles utmärkt även utan föda. Men jag skojade, mat är bra och gott i alla andra sammanhang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in