20 cl kvar på Johnny Walker: Red label, zippar på första drinken med coca cola och is. Solen skiner utomhus och jag har redan varit iväg och handlat mat för två dygn. Arbetsintervju i morgon, men vi får se hur jag känner, är i inget behov av arbete då kronofogden (kan mest tjäna 11500 kr efter skatt sedan drar kronofogden resten oavsett) och finns med i belastningsregistret så kan mest få skit jobb, bottenskrapet. Funderar allvarligt på att dra upp en stream på twich för att se hur det går. Förövrigt är min nya 4k tv på 55" rena rama drömmen mot min gamla 42" hd ready. Den lyckliga sidan är att jag bor rätt nära city i Stockholm, har troligtvis den billigast hyran i världshistorien (2300 kr) och intresserar mig för alkohol, stadsarkitektur (händer som fan i Sverige nu) och gaming (har värdiga prylar nu efter inköpet av teven). Vidare är Franziskaner den överlägset godaste veteölen, min favorit tillsammans med lagerfavoriten: Eriksberg. Troligtvis blir det mer av den varan idag, men då får jag köra sjuk-snyft-visa till arbetsintervjun i morgon. Blev lite som en bekännelse det här inlägget, men en dagis-fylla gör att nästan varje människa öppnar upp sig.
Senast redigerad av InteLagom 2020-03-06 kl. 14:35.
Hur går det för er alla ensamdrickare? Blir det några fler drinkar Arbetsskygg?
Jag försökte mig på detta ikväll, men jag åt för mycket chips tidigare. Ett illamående har fått mig att inse att denna kvällen är förstörd för ett nytt äventyr.
Av moraliska skäl, och andra, dricker jag bara på helger, fredag och lördag. Men nu börjar nästa helg närma sig, så det är dags att planera. Ska till Bolaget och inhandla i morgon. Bara en vanlig helg, så det bli en whisky av billigaste sort, Talisman (jag gillar den verkligen, måste väl vara mig det är fel på), en flaska rödvin och 5-6 öl. Brukar bli 3 öl och vinet på fredan, medan jag äter revbensspjäll och diverse nattmackor på kvällen. Lördagen blir några rejäla whisky med resten av ölen, kan även dricka folköl till whisky.
Roligare än så blir det inte med nuvarande budget. Hade tänkt åka ned till Tyskland i vår och proviantera på Boardershop till roligare priser, då kan man unna sig udda grejer som Gin (GT är gott som omväxling), lite Konjak och annat. Brukar handla så det räcker över hela sommaren. Fast nu vet fan om man vågar åka i år, vill ju inte dra på sig nåt virus.
Finns ju ensamfylla och att bli full ensam. Ensamfylla där folk sitter och super ner sig i brist på annat i livet, men ibland kan man ju helt enkelt känna suget för att dricka lite whiskey, öl, vin etc men samtidigt inte känna för att umgås med någon. Att dricka och bli lite mysfull helt i sin egen ensamhet kan fan vara bland det bästa ibland. Man får möjlighet att umgås med sig själv och dessutom dricka något gott och även att experimentera med diverse drinkar etc.
Hembryggd bier och smugglad fernet branca inmundigas i detta nu... frun sover och jag gottar mig... har nyligennnekat husköp, även om det vore fint med mer plats och egna ägor, men bekvämligheten leder till att jag gärna stannar i bostadsrätten istället för att flytta ut i spenaten...
Är inne i en ny vin-period.
Både rött och vitt och gärna på box.
Tar lite lång tid att öppna men när den väl är öppen är det bara att hälla på nytt hela tiden.
Det är galet, varje dag jag vaknar så tänker jag "fan vilken dålig idé att dricka", men runt 16-17 så har man kommit in i bättre tankar igen, då smyger suget på
Captain morgan med cola och några långburk, gärna en lågmäld polisdeckare när det börjar gunga.. så jävla avslappnat och nice, somnar ovaggad och vaknar som en disney-prinsessa.
Bästa smygfyllan är en billig blended skotsk och en billig cola. Alternativt funkar julmust, kaffe, eller i nödfall även t.ex. energidryck eller c-vitaminbrus. Man tar en klunk skotsk i munnen, skruvar på kapsylen så det inte börjar lukta / avdunsta, sen sväljer man. Sen klunkar man i snabb följd två till tre små klunkar av det alkoholfria alternativet. Man upprepar detta tills glädjen infinner sig. Behändigt och bra och man behöver bara två flaskor. Fördelen med skotsk framför brännvin är också, förutom att smaken är mjukare, också det att man inte blir lurad på procenten, för whisky måste nämligen hålla minst 40% för att få kallas whisky.
Obs, att detta specifikt är den bästa SMYGfyllan. Alla de som inte har något behov av att smussla ska ju givetvis dricka det de själva vill, allt enligt eget tycke och smak!