2019-04-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorSun
Du har ingen poäng eftersom jag inte påstått eller önskat att det skulle finnas något djupt att hämta. Det är du som lagt upp den halmgubben - typiskt för vänsterblivna i sammanhang som dessa - för att handvifta bort obekvämligheter; därav är din politiska åsikt uppenbarligen av betydelse i diskussionen.
Önskat hade du nog. Halmgubbe och halmgubbe, du ställde en fråga i tråden och fick svar. Att det svaret sen inte passade är en annan sak. Hade du gissat rätt kring min politiska ställning så hade jag bekräftat, men likt en hund skäller du på fåglar för att du ej förstår bättre. Det verkar gå ungefär lika bra för dig som för den här tråden.
Citera
2019-04-02, 23:43
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Önskat hade du nog. Halmgubbe och halmgubbe, du ställde en fråga i tråden och fick svar. Att det svaret sen inte passade är en annan sak. Hade du gissat rätt kring min politiska ställning så hade jag bekräftat, men likt en hund skäller du på fåglar för att du ej förstår bättre. Det verkar gå ungefär lika bra för dig som för den här tråden.
Haha, ja det var ett exceptionellt argument "Önskat hade du nog", grundat på ett okvalificerat känslostyrt gissande. Som den butthurt vänsterliberalist du är visar du här, åter igen, att du bara kör med halmdockor och antaganden dragna ur röven.

Det klart att ditt svar inte passar då du svarar på en halmgubbe som du skapat själv, dumme fan!
Jag postade ovan:
Citat:
Tråden handlar om att reklamfilmer som dessa bryter mönster, kittlar PK-vänstern under fötterna. Det ÄR något annat än mainstream-reklam, kalla det nygammalt, whatever.. Djupt? NEJ. Comic relief? Absolut. Nytt? Ja. Provocerar vänsterblivna? Tydligen. Osv...
Nått djupt? Nej.
Nått djupt? Nej.
Samt tredje gången gillt kanske: Nått djupt? Nej.

Ta nu och kör upp din halmgubbe där mammas mat kommer ut och låt det tysta skitsnacket, eller quota mig i klartext ang detta djup som jag önskar finna.
Citera
2019-04-02, 23:53
Medlem
Citat:
Haha, ja det var ett exceptionellt argument "Önskat hade du nog", grundat på ett okvalificerat känslostyrt gissande. Som den butthurt vänsterliberalist du är visar du här, åter igen, att du bara kör med halmdockor och antaganden dragna ur röven.
Du svamlar i ett patetiskt försök till provokation. Se på din reaktion, kontrollera dina känslor - även när andra inte håller med dig. Svaret på din ursprungliga fråga är självklart, torka dig nu.
Citera
2019-04-02, 23:57
Medlem
Mubutus avatar
Har ni inte sett henne från "Tunnelbanan" T-shirt i Robinson, där det står "Patriarkatet ska dö under våran livstid"
Citera
2019-04-03, 00:21
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Du svamlar i ett patetiskt försök till provokation. Se på din reaktion, kontrollera dina känslor - även när andra inte håller med dig. Svaret på din ursprungliga fråga är självklart, torka dig nu.
Ja men då skulle du sagt det utan att tjafsa om att "det inte ligger något djupare i det"?

Du skrev:
Citat:
Om det går hem - ja. Men inte för att det ligger något djupare i det.
Sedan kör du med att "hela min poäng från början är att det inte finns något djupt för dig att hämta i sammanhanget." när jag inte ens påstått det. Bara att det är nått nytt/nygammalt att ironisera över det rättfärdiga, politiskt korrekta, könsmaktsordningen, m.m., i reklam.

Du kunde lika väl svarat "Om det går hem - ja. Trots att jag är smått provocerad av denna och kommer slänga ur mig lite halmgubbar."

Vi verkar vara av samma åsikt i stort ändå, så jymdkjaamizz på dej!! Puss!
Citera
2019-04-03, 00:53
Medlem
Citat:
Ja men då skulle du sagt det utan att tjafsa om att "det inte ligger något djupare i det"?

Du skrev:

Sedan kör du med att "hela min poäng från början är att det inte finns något djupt för dig att hämta i sammanhanget." när jag inte ens påstått det. Bara att det är nått nytt/nygammalt att ironisera över det rättfärdiga, politiskt korrekta, könsmaktsordningen, m.m., i reklam.

Du kunde lika väl svarat "Om det går hem - ja. Trots att jag är smått provocerad av denna och kommer slänga ur mig lite halmgubbar."

Vi verkar vara av samma åsikt i stort ändå, så jymdkjaamizz på dej!! Puss!
Nej, finns inget skäl till det. Krävs c:a samma summa hjärnceller som du har för att förstå din mening med tråden. Sen kan du sluta vara så känslig med dina "men då skulle du sagt" och "du kunde lika väl svarat", jag skrev vad jag skrev och du får galoppera därefter.

Det spelar ingen roll om du som vid trådstart satt i dunkelt ljus och gnuggade handflator medan du väste "det är nu det vänder" eller om du hade gått på ett helt annat, totalomvänt, spår; faktum består.

Är vi av samma åsikt? Har du ens någon reklam- eller marknadsföringsrelaterad åsikt i ämnet?
Citera
2019-04-03, 01:55
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Nej, finns inget skäl till det. Krävs c:a samma summa hjärnceller som du har för att förstå din mening med tråden.
Sen kan du sluta vara så känslig med dina "men då skulle du sagt" och "du kunde lika väl svarat",
jag skrev vad jag skrev och du får galoppera därefter.
Jo det krävs, eftersom hela ditt dravel med halmdockor om att "det finns inget djupare" kommer från ditt, åter igen, felaktiga antagande i din första post.

Din första post, här börjar halmgubben ta form:
Citat:
Det handlar mindre om politiska mål som ska uppfyllas.
Riktad till vems påstående, eller var det bara en luftpastej du kände för att prutta ur dig?

Citat:
Det spelar ingen roll om du som vid trådstart satt i dunkelt ljus och gnuggade handflator medan du väste "det är nu det vänder" eller om du hade gått på ett helt annat, totalomvänt, spår; faktum består.

Är vi av samma åsikt? Har du ens någon reklam- eller marknadsföringsrelaterad åsikt i ämnet?
Det är snarare jag som skall fråga dig om du har någon samhällsinsikt, reklam- eller marknadsföringsrelaterad förståelse för att en sådan här reklam faktiskt har potential att bli uppskattad just idag.

Du däremot bara slänger ur dig i menlös tautologi "Om det går hem - ja" utan någon eftertanke. Det behövs inget djuuup här heller. Bara en rationell verklighetsförankring och sund samhällsinsikt, nått du verkligen måste jobba på.

-"Ba-bara o-om d-det g-gå-går hem he-helt random ss-så ", grinade cay.

Övriga i tråden kan faktiskt förstå att detta är en skönt ironisk reklam, passande i tiden, och det gjorde skaparna också. Go figure, nolla!
Citera
2019-04-03, 02:14
Medlem
Nu är det ju så att de kört med samma snack i sin reklam tidigare.
Jag tycker varken om feminism, feminister eller deras vokabulär.
Så då svarar jag att aldrig någonsin köpa deras produkter.
Citera
2019-04-07, 02:36
Medlem
Citat:
Din första post, här börjar halmgubben ta form:
Riktad till vems påstående, eller var det bara en luftpastej du kände för att prutta ur dig?
Riktad till det du skrev i trådstarten - här går det inte fort.

Citat:
Det är snarare jag som skall fråga dig om du har någon samhällsinsikt, reklam- eller marknadsföringsrelaterad förståelse för att en sådan här reklam faktiskt har potential att bli uppskattad just idag.
Visst. Så, exempelvis kan du fråga istället för att säga att du ska fråga. Sluta fega.

Citat:
Du däremot bara slänger ur dig i menlös tautologi "Om det går hem - ja" utan någon eftertanke. Det behövs inget djuuup här heller. Bara en rationell verklighetsförankring och sund samhällsinsikt, nått du verkligen måste jobba på.
Varför ger du en bild av dig själv som en mjällig fritidspedagog med mentala utmaningar och quinoa-andedräkt när du skriver? Hur många fler gånger kan du skriva "tautologi", "halmgubbe" och "[...] den butthurt vänsterliberalist [...]"? Otroligt valpigt ordförråd. Jobba lite på det så känns det inte som att du släpar efter i vår diskussion. Eftertanke behövdes ej då tanken var klar från början - är du med så här långt?

Citat:
-"Ba-bara o-om d-det g-gå-går hem he-helt random ss-så ", grinade cay.
Oj, är det smärta på den nivån du upplever? Känns det som att din tråd var en ballong med potential att flyga högt innan den träffades av min nål eller varför gråter du för att du inte utan undantag blir klappad medhårs?

Citat:
Övriga i tråden kan faktiskt förstå att detta är en skönt ironisk reklam, passande i tiden, och det gjorde skaparna också. Go figure, nolla!
Dra inte in de fem (!) övriga användarna som postat. 0/10.
Citera
2019-04-15, 20:12
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Riktad till det du skrev i trådstarten - här går det inte fort.
Haha! Du har ingen poäng med det. Inser du, tautologen, inte det? I mitt inlägg påstod jag inte alls att det skulle finnas något politiskt mål med reklamen. Jag bemöter och invaliderar detta flertal gånger efteråt, fastän du fortsätter hålla HALMGUBBEN vid liv.

Förklara gärna hur du kommer fram till att jag anser att det skulle finnas ett politiskt mål med reklamen, dumme fan. Klarar du av det utan att börja grina igen med "men durå är så här liksom"-snyftande inlägg - som den känslostyrda, irrationella, butt-hurt, vänsterliberal du är?

Det är alltid så roligt att se dessa känslostyrda vänsterliberaler som helt tappar fokus på ämnet när de blir utsatta för litet vardagligt flashback-häcklande kring deras oförmåga att resonera rationellt och sakligt, när de istället förlitar sig på halmgubbar och felaktiga antaganden.

Din enda insikt och ståndpunkt i detta ämne är " Om det går hem - ja". Du har uppenbarligen inget med betydelse att komma med. Resten av inlägget ditt som bäst lämpat som stoff för en tråd i Psykologiforumet angående butt-hurt vänsterliberalers "Asså, me-me-men durå..."-grinande.
Citera
2019-04-16, 00:40
Medlem
Citat:
Haha! Du har ingen poäng med det. Inser du, tautologen, inte det? I mitt inlägg påstod jag inte alls att det skulle finnas något politiskt mål med reklamen. Jag bemöter och invaliderar detta flertal gånger efteråt, fastän du fortsätter hålla HALMGUBBEN vid liv.

Förklara gärna hur du kommer fram till att jag anser att det skulle finnas ett politiskt mål med reklamen, dumme fan. Klarar du av det utan att börja grina igen med "men durå är så här liksom"-snyftande inlägg - som den känslostyrda, irrationella, butt-hurt, vänsterliberal du är?

Det är alltid så roligt att se dessa känslostyrda vänsterliberaler som helt tappar fokus på ämnet när de blir utsatta för litet vardagligt flashback-häcklande kring deras oförmåga att resonera rationellt och sakligt, när de istället förlitar sig på halmgubbar och felaktiga antaganden.

Din enda insikt och ståndpunkt i detta ämne är " Om det går hem - ja". Du har uppenbarligen inget med betydelse att komma med. Resten av inlägget ditt som bäst lämpat som stoff för en tråd i Psykologiforumet angående butt-hurt vänsterliberalers "Asså, me-me-men durå..."-grinande.
Du beter dig som en alkoholiserad kärring med dina desperata antaganden om mina åsikter, är det inte pinsamt? Det är också himla gulligt att du leker Flashback-legend och tror dig tillhöra någon slags league via följande; "[...] när de blir utsatta för litet vardagligt flashback-häcklande [...]" - jag skrattar. Hur skulle det vara om du tar in det jag skrivit istället för att skriva ett långt inlägg där du bara visar att du missuppfattar allt?

Du skrev "Tror ni vi kommer se mer av denna typ av "basha dumsnäll-vänsterliberal-värderingar" framöver? Man kan ju alltid hoppas!". Skulle det te sig så framöver så hade folk sett det som något politisk. Förstår du inte det? Hade KPA gått ut med att de faktiskt hade ett politiskt mål med reklamen så hade du klappat dina händer i otakt med konstiga läten och det vet du också.

Du vill att den typen av reklamer ska få fäste, just för att det roar dig på ett politiskt och sorgligt nog också på ett personligt plan. Den politiska tonen är inte poängen här men det kommer du aldrig att begripa, du kommer att fortsatt skämma ut dig med dina antaganden och se mitt korta "Om det går hem - ja"-inlägg som det mest nedslående som hänt din Flashback-karriär, eller vad du nu vill kalla det.

Du har för övrigt skrivit "tautologen", "halmgubbe" och "butt-hurt vänsterliberal" i åtta av dina nio inlägg. Vilken utveckling, lite som den här tråden i stort. Ser fortsatt lite mer genomtänkta inlägg från din sida även om förhoppningarna på det är kritiskt låga.
Citera
2019-04-26, 01:51
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Du skrev "Tror ni vi kommer se mer av denna typ av "basha dumsnäll-vänsterliberal-värderingar" framöver? Man kan ju alltid hoppas!". Skulle det te sig så framöver så hade folk sett det som något politisk. Förstår du inte det?
Du försöker blanda bort korten nu Men nej, bara vänsterliberaler ser det som så, för när ni blir butt-hurt tappar ni all form av det lilla rationella tänkandet ni har. Vi rationella, med högre utbildning vid teknisk fakultet (inte humaniora/komvux-tattare som dig) ser det som en anpassning till rådande samhälls- och debattklimat med en komisk-ironisk ton.

Låt mig ta ett närliggande exempel, din dumme vänstermupp. Eftersom det råder/rått en uppenbar trend i reklam med multikulturell/HBTQ-inslag senaste decenniet, är det något politiskt som reklammakarna vill framföra? Svara på din egen utsaga i denna kontext:
Citat:
Det handlar mindre om politiska mål som ska uppfyllas.
Skoj att bli ägd av sina egna halmgubbar va?! (För att slippa ytterligare halmgubbar understryker jag att jag INTE ser det som något politiskt)

Fast det förstår du säkert inte, butt-hurt vänsterliberal, eftersom du lär mala på med samma felaktiga antaganden och halmgubbar i stil med detta stycke:
Citat:
Hade KPA gått ut med att de faktiskt hade ett politiskt mål med reklamen så hade du klappat dina händer i otakt med konstiga läten och det vet du också.
Rent önsketänkande grundat på ett felaktigt antagande. Tautologen gay gillar verkligen sina halmGUBBAR! Men det förstår vi, för butt-hurt vänsterliberaler måste få ventilera! 1 maj för dig, lefty!

Inte helt oväntat var svaret på min undran "hur du kommer fram till att jag anser att det skulle finnas ett politiskt mål med reklamen" bara gissningar följt av försök till häcklande. Resten av ditt inlägg är dravel, precis i linje med en butt-hurt vänsterliberal.
Senast redigerad av DoctorSun 2019-04-26 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in