Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-16, 06:22
  #205
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Snygga människor är snygga oavsett om de har tatuering eller inte, och i vissa fall kan man ha översikt med tatueringen. Men tatuering är aldrig snyggt.

Sen har det ju blivit så vanligt också att folk med tatueringar inte sticker ut längre, vilket förstör syftet.
Tror överseende är ordet du menar. Syftet med tatueringar historiskt sett var nog att visa vilken klan man tillhörde.
Citera
2019-05-19, 21:26
  #206
Medlem
wobafetts avatar
Jag har tatueringar över hela överkroppen förutom händer ansikte och hals, bränt över 150tusen hittills 😁 varför? För jag kan. Hade bränt pengarna på något annat onödigt som en bil t ex annars som minskat i värde varenda år medans min konst följer med mig hela mitt liv. Det är något jag får valuta för pengarna under hela min livstid
Citera
2019-05-20, 00:06
  #207
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wobafett
Jag har tatueringar över hela överkroppen förutom händer ansikte och hals, bränt över 150tusen hittills 😁 varför? För jag kan. Hade bränt pengarna på något annat onödigt som en bil t ex annars som minskat i värde varenda år medans min konst följer med mig hela mitt liv. Det är något jag får valuta för pengarna under hela min livstid

''bränt'' över 150k, anledningen? - ''för jag kan'' Du var bra på att övertyga folk du, men du låter i alla fall stolt över din ''prestation''. Hade du, som du nämnt, köpt en bil för 150k så hade du i alla fall haft en bil, och troligare sätt ut som en mer normal individ, än ett nedklottrat WT-patrask. Det sorgliga med allt är att du inte ens står ut från mängden, utan majoriteten av dagens svennebanan ser ut exakt som dig, -klädd i smutsig hud fullproppat med bläck.

Vad exakt för ''valuta'' är det som din bläckiga hud ger dig? Tror i alla fall inte att anställningspersonalen hurrar speciellt mycket när du stiger in genom dörren till möteslokalen, bärandes på din häftiga ''konst''. Så på den fronten kan du nog inte räkna med speciellt mycket. Låt oss höra nu vilka rikedomar dina tatueringar kommer bjuda på i ditt framtida liv!
Citera
2019-05-20, 00:10
  #208
Medlem
Jag skulle vilja sammanfatta det hela som:
Alla som tatuerar sig är inte dumma, men alla dumma människor har minst en tatuering.
Citera
2019-05-20, 19:24
  #209
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag skulle vilja sammanfatta det hela som:
Alla som tatuerar sig är inte dumma, men alla dumma människor har minst en tatuering.

Det du säger stämmer minst sagt. Kollar man på Lyxfällan så så har varenda person under 30-års åldern minst en synlig tatuering som framkallar stickningar i ens ögon.

Jag kan till och med påstå att ditt resonemang kan appliceras åt andra hållet också, speciellt nu på senaste tiden. En ung icketatuerad man/kvinna i dagens samhälle är oftast kapabel till ett mera självständigt tänkande ex. långsiktigt tänkande och förmågan att tänka utanför den så kallade boxen. Detta är två mycket nödvändiga kriterier till att lyckas bra i livet och går i princip hand i hand med hur smart en individ är.
__________________
Senast redigerad av 15cmSLAK30cmRAK 2019-05-20 kl. 19:27.
Citera
2019-05-21, 00:27
  #210
Medlem
Många av mina bästa vänner har en tatuering, men jag skulle inte vilja att min dotter gifte sig med en tatuerad.
Citera
2019-05-25, 22:02
  #211
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Många av mina bästa vänner har en tatuering, men jag skulle inte vilja att min dotter gifte sig med en tatuerad.

Jag tror inte ens att de som själva är tatuerade är dumma nog att vilja sin dotter det
Citera
2019-05-25, 22:04
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Om en tjej har en stor eller flera tatueringar kan man anta att hon är dum, billig och psykisk ostabil.

Om killar har tatueringar har de ofta gått "livets hårda skola". Många WT och ghettokillar. Småkriminella, också dumma ofta.

Folk i toppskiktet har knappast tatueringar, det är väldigt ociviliserat. Skäms folk inte?
Fy fan vad bra, jag har alltid hatat tatueringar, det är bara 3 grupper som har tatueringar, uteliggare, fängelsekunder samt sjömän. Vad trevligt att träffa någon likasinnad.
Citera
2019-05-26, 15:07
  #213
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Fy fan vad bra, jag har alltid hatat tatueringar, det är bara 3 grupper som har tatueringar, uteliggare, fängelsekunder samt sjömän. Vad trevligt att träffa någon likasinnad.

I så fall hade det aldrig blivit högsta mode. Det är för att populära idrottsmän, filmstjärnor, kändisar tatuerar sig som andra följer efter.
Problemet med det här modet är väl att när det blir omodernt så sitter tatueringarna där dom sitter.
Dom sönderklippta jeansen kan man bara kasta i soptunnan
Citera
2019-05-26, 17:23
  #214
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
I så fall hade det aldrig blivit högsta mode. Det är för att populära idrottsmän, filmstjärnor, kändisar tatuerar sig som andra följer efter.
Problemet med det här modet är väl att när det blir omodernt så sitter tatueringarna där dom sitter.
Dom sönderklippta jeansen kan man bara kasta i soptunnan

Men hörrudu... Jag kommer ju tycka att jeans fullt med hål även kommer va snyggt och poppis när jag är 70 år gammal. (de tatuerades logik.)
Citera
2019-05-26, 23:10
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
I så fall hade det aldrig blivit högsta mode. Det är för att populära idrottsmän, filmstjärnor, kändisar tatuerar sig som andra följer efter.
Problemet med det här modet är väl att när det blir omodernt så sitter tatueringarna där dom sitter.
Dom sönderklippta jeansen kan man bara kasta i soptunnan
Precis, det visar bara att de flesta är dumskallar.
Citera
2019-06-01, 17:08
  #216
Medlem
McCarthy01s avatar
Många män som tatuerar sig gör det för att kompensera för brist på muskulatur. Tatueringar gör att de ser lite grövre/kraftigare ut. Eller kompensation för liten kuk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback