Citat:
Ursprungligen postat av
MDrive
Även om du nu är en klimatvetenskapsförnekare (med osedvanligt dåliga argument kan jag tillägga), varför i hela nordens namn skulle det vara dåligt att vara självförsörjande??
Av flera anledningar. Men det jag tänkte på när jag skrev inlägget var just sårbarheten om det blir missväxt något år. Har man en ekonomi som är byggd på ett omfattande jordbruk som inte fungerar så blir det ekonomiska problem för landet som helhet.
Att du inte förstår dig på ekonomi är ju något som du har gemensamt med nästan samtliga klimatstollar, det får stå för dig.
Ämnen du kan läsa om: Komparativa fördelar, kapitalism och frihandel.
Citat:
Ursprungligen postat av
MDrive
Alltså, nästan inget fungerar på Flashbackare. Ett till jävla extremår av värme och lidande, och eventuellt högar av döda äldre och sjuka, skulle bara sopas bort som "Äh, väder!", och så går man tillbaks till ryggdunkande och gratulerar varandra för att man minsann har samma åsikter.
Lustigt, för när man talar om klimat så använder t.ex. SMHI klimatkartor som sträcker sig över 30 år. Men du menar alltså att 2 år är tillräckligt för att dra några slutsatser om klimatet?
Det är inte lätt att veta för oss som försöker hänga med i svängarna när det gäller klimatdebatten om vad som är väder och vad som är klimat...