2019-03-28, 18:49
Medlem
Jag kommer ihåg att anrika Casablanca på Sveavägen hade ett rum som var ett draperi för där porren fanns. Jag var dock för ung för att förstå frestelsen men man kände sig alltid busig när man gick in där. Var allt som oftast tomt.

Sedan finns väl fortfarande kvar stället på Regeringsgatan, som jag nu glömt namnet på. Men jag vet av en bekant som sommarjobbade där/vägg i vägg som brukade sitta på en stol utanför och sola - men även hälsa på random män som gick förbi där med sin fru/flickvän

Edit: US Video heter stället som har uteslutande porr

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Fanns det inte runkbås i vissa där man betalade för att få se på filmen på plats?

Jodå, US Video har än idag öppet dygnet runt och med bås
Citera
2019-03-28, 19:22
Medlem
Youresocools avatar
Ljuva minnen. Videoaffären i småstaden jag växte upp i mellan skiftet 80/90-tal hade givetvis en porravdelning. Denna var upplyst med svag röd belysning och avgränsades utav två svängdörrar a'la westernsaloon. Satt även en handskriven lapp bredvid ingången som sade: "Tillträde minst 18 år!" Det sket man ju i och gick in iaf. Var aldrig någon som sa något.

Sen hade man ju även "porrtidningskiosken" som man alltid köpte sina porrtidningar i när man var i åldern 12-15 c:a. Detta var en dåtidens kiosk med lucka som man handlade igenom, och det finurliga var att denna låg lite avsides och gjorde inköpen mindre stressfulla för en då man bedömde risken att någon man kände plötsligt skulle dyka upp. Det var en helt vanlig kiosk men med ett bra utbud utav porrisar. Köpte oftast "Tjej-Special" p.g.a. deras ocensurerade kontaktannonser som många gånger var rätt fascinerande för en pojkspoling då.
Citera
2019-03-28, 19:37
Medlem
Jag kände en som drev en videobutik och han sa att det var en liten men trogen skara kunder, stammisar som hyrde massa filmer.

Inte helt ovanligt att dessa hyrde 3-4 filmer kanske 3 gånger i veckan. Många väntade också till videobutiken var tomt före dom smög in till porravdelningen.

Det jag undrar är hur känslan var när två pervon fick ögonkontakt bland porrhyllorna? Hälsade ni artigt på varandra och tipsade om filmer eller undvek ni varann, nästan som om ni inte såg varandra?
Citera
2019-03-28, 19:55
Medlem
välkommenti bups avatar
Där jag hyrde filmer (mellan 1998 och 2003) så fanns det vid skräckfilms hörnan en liten ingång till ett lite mindre rum där det fanns snusk, men jag vågade aldrig gå in där...

Jag kan sakna lukten av butiken än idag. Det luktade plast, baconsnacks och VHS... UNDERBART!!!!!!!!!
Citera
2019-03-28, 20:17
Medlem
staticages avatar
I den butiken jag minns var det inte ens nått porr rum dom stod öppet bland dom andra videofilmerna.
Det var så man fick sin sexualkunskap innan internet man stod å glodde på omslagen.
Citera
2019-03-28, 20:17
Medlem
Kiosken längre ner på gatan har en porrhylla högst upp här på söder mitt bland pk.
Kioskgubben sa engång när jag stirrade upp mot hyllan att det var nedsatt pris på alla.
Citera
2019-03-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
I den butiken jag minns var det inte ens nått porr rum dom stod öppet bland dom andra videofilmerna.
Det var så man fick sin sexualkunskap innan internet man stod å glodde på omslagen.

Min pappa och mamma hade fibban och lektyr helt framme när jag var liten som jag läste ogenerat och engång när morbror var på besök och jag såg en piff o puff eller liknande i hans väska frågade jag mamma om jag fick läsa den vilket hon svarade -Ja om du går in på lilla toaletten! Mellan 6 o 7 var jag men så var det ju 70talet
Citera
2019-03-28, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Jag kommer ihåg att anrika Casablanca på Sveavägen hade ett rum som var ett draperi för där porren fanns. Jag var dock för ung för att förstå frestelsen men man kände sig alltid busig när man gick in där. Var allt som oftast tomt.

Sedan finns väl fortfarande kvar stället på Regeringsgatan, som jag nu glömt namnet på. Men jag vet av en bekant som sommarjobbade där/vägg i vägg som brukade sitta på en stol utanför och sola - men även hälsa på random män som gick förbi där med sin fru/flickvän

Edit: US Video heter stället som har uteslutande porr

Va har dom det?? Skoj att såna kulturinstallationer finns kvar i vår huvudstad.

Btw.. Är det nån här som kommer ihåg legendaren "Big Dick Rambone" från tidigt nittiotal? Han hade ju större dase än Eskil Erlandsson.
Senast redigerad av SkinnieWithRPG 2019-03-28 kl. 20:29.
Citera
2019-03-28, 20:37
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Var där en gång, var en gubbe med förstoringsglas som inspekterade de lite dyrare exklusivare vhs filmerna, en samlare? Var inte vilka filmer som helst, nån typ av limiterade bajs filmer 700spänn styck
Citera
2019-03-28, 20:48
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
90-tal. Jag vet inte riktigt om det var några särskilt uppseendeväckande filmer i den hörnan (längst in i butiken) på VHS, men spännande var den definitivt. Den stod mittemot skräckfilmshyllan och den var ändå okej även för oss barn att titta på. Men ibland var någon av oss vågade nog att vända sig om, plocka en barnförbjuden vuxenfilm från hyllan bakom oss och ställa den bland skräckfilmerna. På så vis - om vi inte blev påkomna - kunde vi nyfiket inspektera omslaget på någon vuxenfilm och låtsas att vi tittade på skräckfilmsomslagen.
Citera
2019-03-28, 22:09
Medlem
black.crowes avatar
Vi hade en butik som fortfarande verkar finnas kvar.
Truck videocenter som låg vid en pendelparkering för lastbilar.
Stor skylt med 'hyr, köp eller se filmen hos oss'.
Var inne några gånger i yngre tonåren men blev snabbt utjagad utav ägaren.
Hängde mycket skabbiga trucker på det stället.
Citera
2019-03-29, 00:31
Bannlyst
Visst finns det en porrbutik på hornsgatan där folk lägger upp sina privata bdsm-rullar till försäljning osv.

Jag gick in en gång och såg ett dussin äldre män gå runt i cirklar. I kassan stod en ung tjej och läste aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in