2019-03-27, 21:56
Medlem
sursomsatans avatar
När jag var liten och hyrde filmer hos den lokala videobutiken hade de ett rum med frostat glas där det oftast stod äldre män med seriösa miner och omsorgsfullt sållade bland porr på kassett.

Ni som har besökt porrhörnan på valfri videobutik, vad fanns det att välja bland?
Svensk och Tysk gladporr känns givet, men utöver detta, fanns det något spännande? Blev det jobbigt ifall det var flera personer i rummet eller stod man och delade med sig av filmtips?
Citera
2019-03-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sursomsatan
När jag var liten och hyrde filmer hos den lokala videobutiken hade de ett rum med frostat glas där det oftast stod äldre män med seriösa miner och omsorgsfullt sållade bland porr på kassett.

Ni som har besökt porrhörnan på valfri videobutik, vad fanns det att välja bland?
Svensk och Tysk gladporr känns givet, men utöver detta, fanns det något spännande?

Fanns all möjlig utav porr där inne, smög in där när jag var i 12-13-års åldern och gluttade lite ibland.
Citera
2019-03-27, 21:58
Medlem
Konstigt nog hängde det alltid någon i det där rummet.
Citera
2019-03-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre

Ja tomt var det då aldrig
Citera
2019-03-27, 22:04
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Svensk och Tysk gladporr känns givet, men utöver detta, fanns det något spännande? Blev det jobbigt ifall det var flera personer i rummet eller stod man och delade med sig av filmtips?

På min lokala kiosk fanns det en porrhörna, Filmer med Traci Lords , Veronica Hart, Nina Hartley och Christy Canyon med sina rejäla lökar var vanligt samt de vanliga gladporrfilmerna från Sverige samt Danmark fanns att hyra tex Kärleksön,Fäbojäntan samt Utan byxor i Tyrolen var vanliga inslag med.
Citera
2019-03-27, 22:06
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre

Förr var ju butikerna välbesökta, kanske var svårt att gå till kassan när kunder stod i kö. Haha
Citera
2019-03-27, 22:07
Medlem
Halloween2s avatar
Hade en kiosk med ett rum för filmer, porren stod längst upp.
Citera
2019-03-27, 22:14
Medlem
sursomsatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hade en kiosk med ett rum för filmer, porren stod längst upp.

Intressant, hyr eller köp?
Var det du som hade valt ut vilka filmer som skulle finnas tillgängliga? Var du tvungen att titta igenom alla filmer för att säkerställa att det inte hoppade fram någon Carl Serung-figur och smetade bajs mitt i rullen?
Citera
2019-03-27, 22:20
Medlem
Venators avatar
Citat:

Inte fanns det ett särskilt rum på den tiden jag hyrde filmer och en Moviebox när föräldrarna var bortresta. En intressant thriller eller skräckis, en Tom & Jerrry och en porrulle. Eller "naturfilm" som man kallade det. Då fanns hyllan som en del i vanliga butiken, fast i motsatta ändan mot barnfilmerna. Jag vill minnas att det fanns en distributör/producent som hette Max med amerikanska filmer och Ron Jeremy var med i var och varannan rulle. Nu snackar vi andra halvan av 80-talet.

Edit: Och glöm inte Foxy Lady med Teresa Orlowski.
Citera
2019-03-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Inte fanns det ett särskilt rum på den tiden jag hyrde filmer och en Moviebox när föräldrarna var bortresta. En intressant thriller eller skräckis, en Tom & Jerrry och en porrulle. Eller "naturfilm" som man kallade det. Då fanns hyllan som en del i vanliga butiken, fast i motsatta ändan mot barnfilmerna. Jag vill minnas att det fanns en distributör/producent som hette Max med amerikanska filmer och Ron Jeremy var med i var och varannan rulle. Nu snackar vi andra halvan av 80-talet.

Har samma minnen som dig. Ron Jeremy måste ha gjort många filmer i mitten av 80 talet då jag och klasspolarna började se porrfilm i någons hem som var föräldrafritt. Och då var Ron ofta med i filmerna.

Fast vi kallade honom Mexikanen.
Citera
2019-03-27, 22:31
Medlem
Madgetts avatar
Fanns i ett eget rum längst in i lokalen hos min lokala lite större videobutik. De lite mer "extrema" filmerna innehöll kanske dvärgar eller shemales. Brukade hyra en porris där en-två gånger i månaden, inga konstigheter. Var hej och du med biträdena där eftersom jag hyrde mycket film under den perioden i mina unga tjugo, så var ingen ful gubbe.

Citat:

Max och Private var de säkra korten när det gällde herrfilm (den andra etablerade eufemismen).
Citera
2019-03-27, 22:57
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Fanns många manliga porr legender Mike Horner , John Holmes , Peter North , TT Boy mfl, Sjukt man kommer ihåg dessa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in