Blir nostalgisk när jag läser om porrhörnor! I den lilla staden jag växte upp i fanns några videobutiker på 80/90 talen, alla utom en hade en go porrhörna lite diskret undangömd i lokalen. En av butikerna hade porrfilmer på översta raden i alla hyllor, utom vid barnfilmerna, vilket gjorde det lätt att sondera utbudet.
Jag hyrde min första porrfilm vid 14 års ålder. Det var skitnervöst. Efter ett tag utarbetade jag taktiken, som andra nämnt i tråden, att besöka butiken vid lite udda tider då det var få kunder där och dessutom hyra någon normal film som jag lade överst i högen. Så småningom blev jag härdad. Så i 20-årsåldern kunde jag stega in i en videobutik, kolla in porrförrådet ordentligt för att sedan hyra snuskfilmer i normala människors åsyn. Höll dock fast vid metoden att alltid ha en vanlig film överst i högen.
Med tiden lärde jag mig också att avkoda titlarna. Om man som jag tycker det är upphetsande att se vackra kvinnor ha analsex så skulle man hyra filmer som hette något med "tabu" eller "bakvägen". Sen fanns förstås taglines på videokassetterna som: "Se flickan på bilden bli påskyfflad av fem män samtidigt och serveras som dubbelmacka!", som knappast kan misstolkas. En pinsam händelse var när jag skulle lämna tillbaka filmerna och en söt tjej stod i kassan istället för den skäggige slusk som normalt sett jobbade där. Mumlade fram ett hej, lade upp en Roccorulle och en film i bakvärk-serien på disken, sa "ha det bra" och gick därifrån...
Senare flyttade jag till en större stad där det fanns renodlade porrbutiker. På denna tid var det tillåtet att röka inomhus och vissa av butikerna hade ställt ut askfat bland vhs-hyllorna. Gubbar tittade på video-omslag med en cigg mellan fingrarna samtidigt som de flåsade och stånkande. I dessa porrbutiker fanns olika underavdelningar för porr. Detta var något nytt för mig som var van vid de vanliga titlarna från Max's, Bestseller, Joker och Private. Ju längre in i affären man gick desto mer vrickat blev det med djur, bajs (caviar) osv.
Jag hade två vhs-spelare hemma så jag kunde kopiera de mest runkvänliga scenerna från varje film. Så småningom hade jag en hel resväska full med 240-minuterskassetter, proppade med höjdpunkter från flera års porrhörnebesök. Till varje kassett fanns ett handskrivet papper med tidsstämplar och kommentarer. Det kunde stå saker som: "0:43:20 Tom Byron tar Tiffany Mynx analt" eller "1:22:50 Neger sprutar blondin i ansiktet".
Ni som har växt upp med internet vet fan inte hur bra ni har det

Dock saknar jag analogporren ibland för det får mig att minnas det sköna 90-talet.