2019-03-28, 14:49
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Många av de porrskådisar (tjejerna) som benämns i tråden är ju långt ifrån snygga. Är det for att jag född lite senare än er andra eller för att jag helt enkelt har bättre smak? Eller tyckte man de var snygga då?

Själv hade jag aldrig mod nog att hyra p-rullar från videobutiken, men jag snodde playboytidningar från min brossa däremot!

Traci Lords är den enda av dem som var het på riktigt, i min mening. Kanske inte på stillbilder, men hon hade något visst - typ det märktes att hon genuint gillade sexet.
Citera
2019-03-28, 15:00
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomsatan
Väldigt intressanta svar!
Jag skulle dock gärna höra ang. hur porrhörnan påverkat era preferenser.
Jag är född sent 80-tal varpå min riktiga porr-debut skedde online, man kunde sitta i flera minuter bara för att få fram en enda bild. När streaming-tjänsterna kom igång hade porrens paradigmskift redan skett, tidigare porr kan te sig lite främmande och konstig för mig. Mycket hår, fokus snubbens ansikte när han får orgasm, loopade-utlösningar osv. Men för er som växte upp med tidigare porr, uppskattar ni fortfarande att se de gamla hjältarna Ron Jeremy och John Holmes grimasera i takt till Jenna Jamesons stön eller är det passé?

När det exempelvis kommer till musik känns det som en generationsgrej, många föredrar musik från "sin egen era" och tycker att de inte förstår sig på dagens musik.

Nu var Jenna Jameson 13 år när John Holmes dog och när hon var aktiv var tjejerna rakade. För mig tillhör de två helt olika eror.
Citera
2019-03-28, 15:00
Medlem
Erikons avatar
Själv skämdes jag över den avdelningen. När jag var liten fanns det en ganska stor videouthyrare i stan, barnfilmer och tv-spel på bottenvåningen. Godis och dricka på mellanplan vid kassan, och vuxenfilmer och porr på övre plan.

Det var just när man var för stor för att kolla på barnfilm, och man fick titta på filmer med åldersgräns 11-15 år. Man hade ingen aning om att det fanns porrfilmer att hyra och av ren slump råkade man gå in bakom pärlgardinerna.

Om jag minns rätt så var VHS fodralen till porr på början av 2000-talet ganska "neutrala" i design? Det var inte någon framsida med nakna kvinnor eller män, utan snarare, Exempel typ 2 helklädda cowboys med en kvinnlig indian med bundna händer. Eller en bild på en svensk gård med 2 bönder och 2 hästar.
Citera
2019-03-28, 15:07
Bannlyst
Det här var 94:ish och jag var just i den absolut mest onanivänliga åldern, 14 år.

Beställde en av dom första rocco-rullarna (utspelade sig i London). Iaf gick och väntade på filmen i veckor tills min moster med samma efternamn (rätt ovanligt) kom till morsan med denna film, idioten till brevbärare hade droppat den fel.
Citera
2019-03-28, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Många av de porrskådisar (tjejerna) som benämns i tråden är ju långt ifrån snygga. Är det for att jag född lite senare än er andra eller för att jag helt enkelt har bättre smak? Eller tyckte man de var snygga då?

Själv hade jag aldrig mod nog att hyra p-rullar från videobutiken, men jag snodde playboytidningar från min brossa däremot!

C. Canyon är ju snygg än i dag som 55-taggare. Men håller med dig att det fanns gott om vrak, dom var ju inte alls gymmade utan mer a la naturelle.
Citera
2019-03-28, 15:54
Medlem
hedinos avatar
Vi hade en liten video butik på torget när jag var yngre , sprang alltid dit och köpte smågodis och självklart dök man in i den " Gömda " hörnan och kollade igenom VHS fodralen , var ju det bästa med att gå dit. Saknar den butiken något fruktansvärt , alltid bra priser på snask och öppet länge, vill minnas att gubben slog igen för att senare öppna en ny i en större stad.
Citera
2019-03-28, 16:00
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Fanns många manliga porr legender Mike Horner , John Holmes , Peter North , TT Boy mfl, Sjukt man kommer ihåg dessa

Anledningen är att det finns betydligt färre manliga porrskådespelare och man ser samma killar hela tiden och de håller på i decennier. Det finns gubbar som har hållit på sedan sjuttiotalet.
Citera
2019-03-28, 16:09
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
Eller svensk amatörporr med medelålders svenskar från de lägre samhällsskikten. Riktig sunkig smörja inspelade i typ en husvagn.

Passar på att ställa en fråga här i tråden apropå svenskt amatörsunk. Det finns en kultförklarad film från nittiotalet där två äldre och bedagade damer i nån Stockholmsförort får besök av en, ja..neger, helt enkelt. Inte en exotisk neger, en vanlig stockholmsneger. Ringer det en klocka hos någon? Har glömt namnet på denna raritet.
Senast redigerad av flesh-flute 2019-03-28 kl. 16:11.
Citera
2019-03-28, 16:13
Medlem
Bret-Harts avatar
I min stad hade vi en ganska liten videobutik, längst in fanns det porrfilmer som man i sin ungdom kollade på fodralen för att sedan cykla hem och lägga sig i sängen.....för att man var trött från att ha cyklat......
Citera
2019-03-28, 16:21
Medlem
pirata-codexas avatar
Faan, vilka minnen alla ni verkar ha då...
När jag var liten (i ett annat land) hade vi inte ens en video, första gången jag ens såg en videofilm var på skolan och det var Solaris, https://sv.wikipedia.org/wiki/Solaris_(1972)
en rysk klassiker, dubbad till tyska.
Alla blev tysta när magistern satte igång filmen, för att efter filmen, visa att man kunde SPELA IN från tvn! Alla bara stirrade liksom...Detta var åttiotalet.
Vi hade liksom inga videobutiker där vi bodde, sånt var en helt ohämmad lyx som inte fanns hos "vanligt" folk!

Det enda minnet JAG har av porrens värld, var när vi norpade en amerikansk vakts porrtidning, hela kvarterets grabbskara samlades o kikade med förskräckt och nýfikna ögon dom nakna tjejerna.

Slutade då med att en kompis mamma kastade denna i kaminen för att vi inte skulle frestas av jävulens frukt, som det kallades!

Regard folk!
Senast redigerad av pirata-codexa 2019-03-28 kl. 16:26.
Citera
2019-03-28, 16:38
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirata-codexa
Faan, vilka minnen alla ni verkar ha då...
När jag var liten (i ett annat land) hade vi inte ens en video, första gången jag ens såg en videofilm var på skolan och det var Solaris, https://sv.wikipedia.org/wiki/Solaris_(1972)
en rysk klassiker, dubbad till tyska.
Alla blev tysta när magistern satte igång filmen, för att efter filmen, visa att man kunde SPELA IN från tvn! Alla bara stirrade liksom...Detta var åttiotalet.
Vi hade liksom inga videobutiker där vi bodde, sånt var en helt ohämmad lyx som inte fanns hos "vanligt" folk!

Det enda minnet JAG har av porrens värld, var när vi norpade en amerikansk vakts porrtidning, hela kvarterets grabbskara samlades o kikade med förskräckt och nýfikna ögon dom nakna tjejerna.

Slutade då med att en kompis mamma kastade denna i kaminen för att vi inte skulle frestas av jävulens frukt, som det kallades!

Regard folk!

Haha. Dubbade porrfilmer på tyska
Vilka minnen!
Citera
2019-03-28, 18:38
Medlem
lyktstolpes avatar
Fanns det inte runkbås i vissa där man betalade för att få se på filmen på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in