2019-03-26, 09:49
Medlem
https://tabublog.com/2015/12/27/how-the-vatican-created-islam-by-former-jesuit-priest-alberto-rivera/

“The great counterfeit religion was Roman Catholicism, called ‘Mystery, Babylon the Great, the Mother of Harlots and Abominations of the Earth’- Revelation 17:5. She was raised up to block the gospel, slaughter the believers in Christ, establish religions, create wars and make the nations drunk with the wine of her fornication as we will see. “The Vatican wanted to create a messiah for the Arabs, someone they could raise up as a great leader, a man with charisma whom they could train, and eventually unite all the non-Catholic Arabs behind him, creating a mighty army that would ultimately capture Jerusalem for the pope.The pope moved quickly and issued bulls granting the Arab generals permission to invade and conquer the nations of North Africa. The Vatican helped to finance the building of these massive Islamic armies in exchange for three favors:

1. Eliminate the Jews and Christians (true believers, which they called infidels).

2. Protect the Augustinian Monks and Roman Catholics.

3. Conquer Jerusalem for “His Holiness” in the Vatican.

As time went by, the power of Islam became tremendous – Jews and true Christians were slaughtered, and Jerusalem fell into their hands. Roman Catholics were never attacked, nor were their shrines, during this time. But when the pope asked for Jerusalem, he was surprised at their denial! The Arab generals had such military success that they could not be intimidated by the pope – nothing could stand in the way of their own plan.

Lite läsning om vad islam skapades för,
Blir ju rätt uppenbart när man ser världen idag.
Citera
2019-03-26, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Så kan bara en kvinna resonera, samtidigt som kommunerna ska leta fram mark för att bygga fler moskéer, böneutropen på fredagarna avancerar framåt, såväl radikalisering som segrergation tilltar.

Går du själv fram till muslimer skojar till det på arabiska! Det är sådana som du som är orsaken till att Sveriga är i fritt fall!

Jävla idiot!
Signifikativt för människor är humor, klart att man kan skoja med en muslim om islam, vore rent rasistiskt att tro annat.
Citera
2019-03-26, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
Signifikativt för människor är humor, klart att man kan skoja med en muslim om islam, vore rent rasistiskt att tro annat.

Filma gärna när du går till moskén o gör det då.
Citera
2019-03-26, 09:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
https://tabublog.com/2015/12/27/how-the-vatican-created-islam-by-former-jesuit-priest-alberto-rivera/

“The great counterfeit religion was Roman Catholicism, called ‘Mystery, Babylon the Great, the Mother of Harlots and Abominations of the Earth’- Revelation 17:5. She was raised up to block the gospel, slaughter the believers in Christ, establish religions, create wars and make the nations drunk with the wine of her fornication as we will see. “The Vatican wanted to create a messiah for the Arabs, someone they could raise up as a great leader, a man with charisma whom they could train, and eventually unite all the non-Catholic Arabs behind him, creating a mighty army that would ultimately capture Jerusalem for the pope.The pope moved quickly and issued bulls granting the Arab generals permission to invade and conquer the nations of North Africa. The Vatican helped to finance the building of these massive Islamic armies in exchange for three favors:

1. Eliminate the Jews and Christians (true believers, which they called infidels).

2. Protect the Augustinian Monks and Roman Catholics.

3. Conquer Jerusalem for “His Holiness” in the Vatican.

As time went by, the power of Islam became tremendous – Jews and true Christians were slaughtered, and Jerusalem fell into their hands. Roman Catholics were never attacked, nor were their shrines, during this time. But when the pope asked for Jerusalem, he was surprised at their denial! The Arab generals had such military success that they could not be intimidated by the pope – nothing could stand in the way of their own plan.

Lite läsning om vad islam skapades för,
Blir ju rätt uppenbart när man ser världen idag.

Tills vidare låter det mest som en konspirationsteori.
Citera
2019-03-26, 09:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

När blev islam en "ras"?
Citera
2019-03-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Ja du lär ju inte sätta dig in i ämnet då du redan bestämt dig.
Det är skillnaden på en tänkande individ och en social formaterad beta cuck.

Jag säger inte att jag vet att det är sant, men jesuiternas brott är väldigt dokumenterade genom åren.
Att totalt förkasta denna teori för att den ej passar din världsbild är intellektuellt självmord.

Men det är viktigare att fokusera på mello o liknande i detta land än att studera relevant historia.
Citera
2019-03-26, 10:05
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Haha, det gick ju jättebra när Charlie Hebdo publicerade sin satir

Det enda rimliga med islam är väl att det ger privilegier till dig som muslimsk man.

Fast det är ju inte rimligt när man tänker efter. Så, nej: Inget rimligt nånstans.
Citera
2019-03-26, 10:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Ja du lär ju inte sätta dig in i ämnet då du redan bestämt dig.
Det är skillnaden på en tänkande individ och en social formaterad beta cuck.

Jag är bekant med grundprinciperna omkring vad som är konspirationsteoretiserande, och jag ser TILLS VIDARE ingen anledning till att betrakta din källa som annat.

Citat:
Jag säger inte att jag vet att det är sant, men jesuiternas brott är väldigt dokumenterade genom åren.
Att totalt förkasta denna teori för att den ej passar din världsbild är intellektuellt självmord.

Vadå "totalt förkasta"?
Citera
2019-03-26, 10:06
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Berätta mer så vi får höra, hur gör du?
Citera
2019-03-26, 10:08
Medlem
Jofs avatar
Som redan sagt. Ingen religion är rimlig. Ingen religion är därför mer eller mindre rimlig än någon annan.
Begreppet rimlig ligger nära ett sanningshävdande. Ett för troligt görande.
Men religion handlar enbart om tro. Om mytologi. Dessa kan vara förklarande, beskrivande, ge etiskt ledning.
De olika mytologierna i världen tävlar i att vinna proselyter. Vinna i att vara känslomässigt övertygande. Men dom tävlar inte på en intellektuell bana. På en logisk bana.
Ingen kan med trovärdigheten i behåll hävda att den Nordiska Eddan är rimligare än den grekiska mytologin eller den judiska.
Det blir som att säga att Cocacola är bättre än Pepsicola.

Ja, det finns dom som vill hävda att religioner och mytologier har ett sanningsvärde. Men då är man rätt långt ute i en psykotisk värld. Men lite crazy förstås. Man har upphöjt en tro till kunskap.
Citera
2019-03-26, 10:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Som redan sagt. Ingen religion är rimlig. Ingen religion är därför mer eller mindre rimlig än någon annan.
Begreppet rimlig ligger nära ett sanningshävdande. Ett för troligt görande.

Citat:
Men religion handlar enbart om tro.

Det är dock inte alla teister/troende/religionister, som stannar på trosplanhalvan; många försöker smyga sig in på fakta-planhalvan.

Citat:
Om mytologi. Dessa kan vara förklarande, beskrivande, ge etiskt ledning.
De olika mytologierna i världen tävlar i att vinna proselyter. Vinna i att vara känslomässigt övertygande. Men dom tävlar inte på en intellektuell bana. På en logisk bana.
Ingen kan med trovärdigheten i behåll hävda att den Nordiska Eddan är rimligare än den grekiska mytologin eller den judiska.
Det blir som att säga att Cocacola är bättre än Pepsicola.

Ja, det finns dom som vill hävda att religioner och mytologier har ett sanningsvärde. Men då är man rätt långt ute i en psykotisk värld. Men lite crazy förstås. Man har upphöjt en tro till kunskap.

Det finns dock grader av "rimlighet" inom religioner etc. i dessas relation till det som nu kallas verkligheten.
Citera
2019-03-26, 10:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
https://www.youtube.com/watch?v=6eIPNa1VZyU
Ja Amen!

Den förste människan skapades av jord och gick under genom vatten, och genom eld går den av vatten skapade till härlighet. Likaså skall ske och sker med allt.

"12Se, jag kommer snart och har med mig min lön, för att vedergälla var och en efter som hans gärningar äro. 13Jag är A och O, den förste och den siste, begynnelsen och änden.

14Saliga äro de som två sina kläder för att få rätt att äta av livets träd och att gå in i staden genom dess portar. 15Men de som äro hundar och trollkarlar och otuktiga och dråpare och avgudadyrkare och alla som älska och göra lögn, de måste alla stanna därutanför.»

16Jag, Jesus, har sänt min ängel för att i församlingarna vittna om detta för eder. Jag är telningen från Davids rot och kommen av hans släkt, jag är den klara morgonstjärnan."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/22.htm

Gud vare med dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in