2019-03-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo.Galli
Logik är en biologiskt programmerad för måga inom vår art. Jag är icke i behov av att läsa en kontrabiologisk och för dummande text som förstår mina biologiskt programmerade för mågor bättre än mig själv? Själv klart förstår du inte min login då du före faller avsakna för mågan att förstå likvl som för mågan att sakna likt den evolutionära avart din bristan fundamentaa för måga saknar. Din existens förklaras änkom av vår arts avstndstagande från det Naturliga urvalet och feån att leva vår Sanna natur.
Det naturliga urvalet, du menar som i att Islam just nu växer i snabb takt? Och att muslimer föder många barn? 😊
Citera
2019-03-25, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Om man skulle bevisa Gud, hur skulle man kunna göra det anser du?
Jag har ingen aning. Men det är upp till guds förespråkare att bevisa honom, inte oss som inte tror på honom. Jag pekar istället på det som ligger i linje med det jag tror på, som big bang, evolutionsteorin och det vi vet om universum. Och det talar inte direkt talar för att de religiösas världsbild stämmer.
Citera
2019-03-25, 00:39
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Vad kristna beträffar gör de intet fel, förutom frågan om treenigheten och arvseden. Kristna är vänliga, trogna med troende.

För att komma till paradiset bör man känna kärlek och fruktan för Gud i allt man gör. Göra gott och fördriva ont.
Jag tror du gör gott.
Frid bror.

Vad innebär arvseden? Varför är den negativ för oss?
Citera
2019-03-25, 00:41
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag har ingen aning. Men det är upp till guds förespråkare att bevisa honom, inte oss som inte tror på honom. Jag pekar istället på det som ligger i linje med det jag tror på, som big bang, evolutionsteorin och det vi vet om universum. Och det talar inte direkt talar för att de religiösas världsbild stämmer.

Så skulle Gud kunna bevisas med de existerande vetenskapliga metoderna? Skulle vi kunna sända enkäter nånstans i universum för att undersöka detta? eller boka tid för en intervju? eller kanske en observation? eller mäta, kalkylera? Vilken metod går att använda? Om det gick att bevisa Gud med hjälp av nån metod, skulle de då inte innebära att vetenskap står över Gud. Att Gud underkastas vetenskapen? Skulle vi kunna experimentera då också?

Hur tänker du när du skriver att evolution, big bang inte stämmer med religion?
Citera
2019-03-25, 00:42
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Jag tror du gör gott.
Frid bror.

Vad innebär arvseden? Varför är den negativ för oss?
menade arvsynden. Inom kristendomen tror man att alla människor ärver synd från Adam och Eva när de trotsade Gud i paradiset men detta tror muslimer inte på. Alla människor är syndfria till de med handling och i tanken begår eller tänker synd.
Citera
2019-03-25, 00:44
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo.Galli
Logik är en biologiskt programmerad för måga inom vår art. Jag är icke i behov av att läsa en kontrabiologisk och för dummande text som förstår mina biologiskt programmerade för mågor bättre än mig själv? Själv klart förstår du inte min login då du före faller avsakna för mågan att förstå likvl som för mågan att sakna likt den evolutionära avart din bristan fundamentaa för måga saknar. Din existens förklaras änkom av vår arts avstndstagande från det Naturliga urvalet och feån att leva vår Sanna natur.
Då du uppenbarligen kan mindre än senast vill jag ge dig ytterligare en länk.

Logik

Logik är vetenskapen om satsers giltighet. Den är utvecklad av människan.
Logos, vilket nog är det du talar om.. fick du en länk till tidigare.

För att du riktigt skall förstå hur fel du har så föreslår jag att du gör ett Wechsler-test.
När du gjort det kan du få mitt resultat att jämföra med.

Att du vill ta åt dig äran för hela din arts framgångar säger ganska mycket om din egen oförmåga.
Citera
2019-03-25, 00:45
Medlem
F.Hansens avatar
Allah Akhbar, skär halsen av alla otrogna. Allah Akhbar!!!

Islam är bäst <3
Citera
2019-03-25, 00:54
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Islam har den rimligaste synen på Gud. Till skillnad från kristendomen som påstår att Gud är tre och att Gud blev till genom kvinnans vagina, bland blod och var, som sedan dessutom dog på korset, menar Islam att Gud är unik, en allena, finns inget som kan linas vid honom. Låter rimligt eftersom ursprunget till alltet ska vara unikt, orimligt om skaparens attribut helt och hållet återfanns i skapelsen också. Skaparen måste stå över skapelsen, vilket är den ärligaste bilden.

Gud är treenig, inte tre. Gud har tre yttringar men är en. Precis som jag är en far, en musiker, en svensk men fortfarande EN individ. Förlossningar brukar inte ha var inblandat. Guds mänskliga form föddes från kött då han tog människoform för att leda oss, plågas och dö. En uppoffring, av kärlek. För oss. Vilka uppoffringar har Allah/Mohammed gjort för oss? Det finns varken heder, ära, kärlek eller storhet i att knulla barn, döda fiender och sprida hat. Gud står över skapelsen, må det icke råda några tvivel i din förvirrade islamisthjärna.

Kristendomens syn är felaktig eftersom den säger att döden hade makt över Gud över om Gud i slutändan besegrar döden, låter hela berättelsen orimlig. Döden kan inte ha makt över Gud.

Jesus kom till jorden just för att bevisa, materiellt, att han hade makt över döden. Döden hade aldrig makt över Gud. Den var nödvändig för att visa människan Guds makt. Det låter säkert orimligt för någon med gymnasieutbildning. Förståeligt.

Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin. Tron förenar alla muslimer och de är som syskon. Till skillnad från judendomen som endast accepterar judar.

Islam krockar med varje kulturell/religiös yttring som inte är Islam. Fan, inte ens bland muslimer finns det fred så...nej. Islam är synonym med krig för muslimer OCH resten av världen.

Avgudadyrkare vilket omfattar buddhismen, hinduismen, soldyrkare, elddyrkare osv låter orimligt eftersom dessa finns i tid och rum och påverkas av yttre omständigheter därför kan de inte vara Gud.

Buddhismen har ingen gud. Religion har en mytologisk ursprung som härstammar från naturliga fenomen i vår omgivning. Inte det minsta orimligt att de äldre religionerna har starka inslag av gudar som påverkar och påverkas av miljön.

Islam innehåller alla andra religioner inklusive kristendomen och judendomen men också avgudadyrkarnas religioner och tro. Islam uppmanar muslimer att tro på alla profeter från Adam till Muhammed inklusive Jesus, Moses men också innehåller Islam och uppmanar muslimer att hålla avstånd från avgudadyrkare tex buddhismen, hinduismen osv.

Först är det orimligt med avgudadyrkan och andra religioner men inslag av desamma inom islam är rimliga. Snarare är Islam ett fantasilöst plagiat skriven av en schizofren pedofil/mördare utifrån de sanna abrahamitiska religionerna.

Med Islam skulle frågor om rasism, etnicitet, sociala, kulturella, ekonomiska, militära frågor lösas enkelt. Vi skulle få en betydligt fredligare värld och säkra en evighet i lycksaligheter.

Precis detsamma tänkte Hitler. Han var dock smartare och nazismen åtminstone estetiskt tilltalande.

Gud den vise säger i koranen:

Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Den orörda röraren är ett koncept som återfinns åtminstone 5000 år före kristus. Sa jag att Mohammed var en fantasilös jävel?

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2
Det är Gud som har skapat himlarna och jorden och som låter regn falla från skyn för att därmed frambringa frukter för er försörjning; [det är Han] som har gett er skepp, som seglar över haven på Hans befallning, och som har skapat floderna till er nytta, och [det är Han] som har gett er solen och månen, som löper [i sina banor] utan att förtröttas, och [Han] som har gett er natten och dagen för era behov.3
Gud är himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står. Lyktan är [omsluten] av glas och glaset lyser med en stjärnas glans. [Det är en lykta] tänd [med olja] från ett välsignat träd, ett olivträd som varken tillhör öst eller väst och vars olja nästan lyser utan att eld har rört vid den. Ljus över ljus! Gud leder till Sitt ljus den Han vill och därför framställer Han liknelser för människorna. Gud har kunskap om allt.4
Gud skapar er i ett tillstånd av svaghet; därefter låter Han svagheten följas av styrka [och] därefter låter Han styrkan följas av svaghet och gråa hår. Han skapar vad Han vill – Han är Den som har kunskap om allt, Den som är mäktig allt.5
Han är Gud; ingen gudom finns utom Han! Han känner allt det som är dolt för människor liksom det som de kan bevittna – Han, den Nåderike, den Barmhärtige.6
Han är Gud, det finns ingen gud utom Han. Honom tillkommer allt lov och pris i denna värld och i evigheten. Domen är Hans och till Honom skall ni föras åter.7

Blablabla. Snömos...och något otroligt mycket sämre skrivet än bibeln.

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

En fungerande hjärna

Du har helt enkelt fel på varenda punkt MEN jag tänker besvara en enda punkt. Du skriver att Gud är treenig inte tre sen ger du en liknelse på dig själv som att du är far, musiker och artist men detta visar på att du inte förstått vad treenigheten innebär. Din liknelse stämmer inte heller. Gud är inte bara Fader, helig ande och sonen. Utan Gud är kärlek, kraften, ursprunget, livet, formaren, danaren, frambringaren osv enligt din logik kan Gud vara allt de goda. Men din liknelse är fel på treenigheten. Om du inte förstår mig fråga en kristen de kanske kan få dig att förstå.
Citera
2019-03-25, 00:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
menade arvsynden. Inom kristendomen tror man att alla människor ärver synd från Adam och Eva när de trotsade Gud i paradise

Nej, detta tror katoliker på. Katoliker är inte kristna och tror inte på Bibeln.

Citat:
Alla människor är syndfria till de med handling och i tanken begår eller tänker synd.

Detta är den bibliska läran om synd, vilket bl.a. är orsaken till att bebisar som dör kommer direkt till himlen. Denna lära är kristallklar i Bibeln, så det är aningen bekymrande att dina argument är baserade på (troligtvis medvetna) feltolkningar och lögner om grundläggande kristna läror
Citera
2019-03-25, 00:58
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
menade arvsynden. Inom kristendomen tror man att alla människor ärver synd från Adam och Eva när de trotsade Gud i paradiset men detta tror muslimer inte på. Alla människor är syndfria till de med handling och i tanken begår eller tänker synd.
Finns det nåt du har svårt att "köpa" inom religionen Islam? Sånt du kanske inte förstår.

Sånt som andra gör för att det står skrivet tex.
Är det svårt att vara muslim i sverige? Vad har varit svårast? Saker du tampats med.
Citera
2019-03-25, 01:01
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Er "profet" Mohammed var en pedofil, nekrofil, homofil, våldtäktsman, massmördare, psykopat, sociopat och mentalt störd på många sätt. Det här framgår av hans egna texter i koranen och haditherna.

Ge mig en enda förklaring varför Gud skulle välja en sån horunge till att bli Guds profet?

Ge mig ett enda exempel på Mohammeds underverk. Utförde han ens ett enda? Nej.

Mohammed själv sa till andra att han var besatt av onda andar/demoner när han hallucinerade fram koranen. Om det var en Gud som "kontaktade" Mohammed, varför var det inte något vackert, istället var det i form av onda andar/demoner s.k. Jinn.

Ge mig en förklaring till varför en "rimlig religion" som du kallar den, vill utrota alla andra religioner? Varför så bestialisk, blodtörstig, människofientlig? Kan svaret vara att Satan bidragit till Mohammeds skapande av islam? Det skulle vara det enda rimliga.

Du har så fel! Islam är den vackraste religionen i universum. Den ger människan frihet, kärlek, harmoni, lycka, evig lycka. De som vänder sig bort från Islam kommer känna sorg, depression, mörker, negativa tanar och energi.

Du bär på ett hat utan dess like. Öppna dina ögon. omfamna islam och du blir som en ny människa, bort från mörkret och till ljuset. Släpp hatet! Omfamna kärleken! ISLAM!
Citera
2019-03-25, 01:03
Medlem
V-rocks avatar
Om islam är den sanna och rimliga religionen, varför dök den inte upp förens för ett dryg årtusende sedan? Vi människor i nuvarande skepnad vandrade på jorden långt innan det fanns något mecka att vända sig emot eller någon arabiska att skriva koranen med.

Hade någon religion haft någon äkta sanning i sig hade vi upptäckt den för länge sedan och var människa hade kännt dens kraft.

Människan uppfann gudarna inte tvärtom.

EDIT
Hoppsan. Insåg att ts inte är här för någon debatt eller har någon intressant intellektuell kvalite. Oavsett om det är ett troll eller inte är det ingen matnyttig diskussion.
Senast redigerad av V-rock 2019-03-25 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in