Citat:
DindooNuffin|67128337]Det är så mycket svammel och faktafel i djin text.
Treenigheten är en falsk, obiblisk lära.
Jag håller med att treenigheten är falsk.
Citat:
Fattar du inte varför Jesus måste födas som människa? För att han måste uppleva hur det är att leva som människa.
Nej, det behöver Gud inte. Gud är allsmäktig. Det du säger är att Gud kan inte uppleva hur människor känner om han inte blir människa.
Citat:
Heb 2
17och därför måste han i allt bli lik sina bröder för att bli en barmhärtig och trogen överstepräst inför Gud och kunna sona folkets synder. 18Eftersom han själv har prövats och lidit kan han hjälpa dem som prövas.
Fel! Ingens börda läggs på nån annan. Jesus tar inte på sig andras synder. Andras synder måste var och en själv sona för.
Citat:
Muslimer har fortfarande inte fattat att Jesus sändes FRÅN HIMLEN för att födas som människa. Han är enligt bibeln den första varelsen Gud skapade. I HIMLEN. Efter sin död PÅ JORDEN fick han en uppståndelse och satte sig återigen på Guds tron.
Fel! Detta är nåt som kristna har hittat på
Citat:
Sonens födelse, uppståndelse osv ändrar alltså INTE bilden av Fadern.
Döden hade ingen makt över Sonen.
Sonen var alltså gudomlig? blev sonen skapad? eller existerade han jämte sin far alltid?
Citat:
Apg 2:24
Men Gud löste honom ur dödens vånda och lät honom uppstå, eftersom det inte var möjligt att döden skulle få behålla honom i sitt grepp.
Joh 10
17Fadern älskar mig därför att jag ger mitt liv för att sedan få det tillbaka. 18Ingen har tagit det ifrån mig, jag ger det av fri vilja. Jag har rätt att ge det, och jag har rätt att få det tillbaka. Detta har min Fader bestämt för mig.”
Ingen har rätt att ge eller ta liv förutom Gud. IGEN!
Citat:
Du kan själv läsa att Sonen ger Fadern äran för att han fick makten över döden. Jag tänker inte gå in på de mer komplicerade orsakerna innan du har fattat grunderna för den kristna tron.
Grunderna till kristendomen är felaktiga, orimliga och blasfemi.
Citat:
Ni uppmanar muslimer att tro på alla profeter, men samtidigt förnekar ni mycket av det profeterna har sagt och säger. Er brist på tro är inte smickrande, och beror på missförstånd. Ni saknar helt enkelt den rätta kunskapen.
Vi förnekar inget av nåt som nån profet har sagt förutom det ni kristna hittat på om Jesus.
Citat:
Om det är sant, varför vill inte ens muslimer leva i ett IS kalifat? Varför uppger till och med IS anhängare att de vill men hindrats från att lämna?
Blanda inte in religion och politik. IS är ren och pur politik.
Citat:
Återigen en formulering som kan uppfattas som att koranens skribent, som inte var Muhammed, uppmanar profeten att säga saker.
Har Gud inte avlat Sonen genom Maria? Därför sa Jesus...
Gud är inte avlad. Sluta med detta om det är Gud du vill dyrka.
Citat:
Joh 14:9
Jesus svarade: ”Så länge har jag varit tillsammans med er, och ändå känner du mig inte, Filippos? Den som har sett mig har sett Fadern. Hur kan du då säga: Visa oss Fadern?
...för att Sonen är lik Fadern, precis som bland människor.
Sluta med detta om det är Gud världens skapare du vill dyrka. Jesus har inte hållit sig för Gud för att tjäna Gud.