2019-03-25, 11:05
Medlem
Karmans avatar
Alla religioner har alltid handlat om makt och om att styra andra människor enligt elitens vilja. Detta gäller ju solklart även Islam. Dessutom är hela idén med religion ologisk och ovetenskaplig. Låt vara att det finns en mänsklig drift att ha något "högre" att förlita sig på i svåra stunder, men något mer är det inte.
Citera
2019-03-25, 11:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Om gud har skapat en hel värld, allt liv.

Varför behöver han då en profet?

Varför känner inte varenda människa redan till en allsmäktig gud?

Varför behövs det en helig skrift om gud är allsmäktig.
Ja, Gud kunde lika gärna ha ympat in den kunskapen och tron från början i alla människor i så fall. Allt faller på sin orimlighet. Sagor från forntiden är vad det är.
Citera
2019-03-25, 11:09
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag upprepar vad jag har sagt. Det finns ingenting rimligt med religion.

Judendomen, kristendomen och islam är tre religioner som alla beskriver gud på samma sätt: Gud är en sorts mänsklig (total-övermänsklig, men likväl mänsklig), manlig (superduper, YYYYYYYYYYYYY-kromosom-manlig) "hjälte-spegel" av mänskligheten (eller snarare av manligheten). Så här ungefär:

https://res.cloudinary.com/jerrick/image/upload/f_auto,fl_progressive,q_auto,c_fit,w_680/ehin3nu3bfxixp5p9nak

Fast guden borde väl ha haft svart hår och skägg i stället för blont. Okej.

Och den här superduper-hjältespegeln av sig själv använder manligheten för att tillskriva sig själv en rent löjlig makt över hela universum. Gäsp.

Man undrar bara hur det kan gå så illa för en massa länder som ändå tror på sin gud på rätt sätt.

Det blir inte så för att du upprepar det.
Citera
2019-03-25, 11:10
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det har vi märkt tydligt i länder som Somalia, Syrien, Irak, Iran, Saudiarabien, Turkiet, Afghanistan, Pakistan, Libyen, Palestina och Egypten.

Fred och välstånd.

Islam är inte orsaken. Naturresurserna är orsaken.
Citera
2019-03-25, 11:12
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Islam är cancer. Där muslimer är är det konflikt och kaos. Ta eran fredens religion och ljug någon annanstans.

bullshit det är inte mer konflikt i muslimska länder än det är i övriga världen. stoppa dina lögnar nånstans solen aldrig skiner
Citera
2019-03-25, 11:13
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
DN har intervjuat imamerna Abd al Haqq Kielan i Eskilstuna och Salahuddin Barakat i Malmö, som säger att det i klassisk muslimsk rättslära är dödsstraff på att lämna islam. Det gäller dock inte i Sverige år 2018, menar imamerna, utan i ett perfekt muslimskt samhälle. Men även om imamerna inte anser att man får hota eller döda avfällingar, så vill de inte att det ska bli normaliserat att människor lämnar islam.

Vad tänker du om det som imamerna säger?

– Det är ju avslöjande att de aldrig kan ta avstånd från de här principerna, att det faktiskt är dödsstraff på att lämna islam. Även om de säger att det inte gäller just i Sverige, så ska det ändå gälla i ett muslimskt samhälle. Det är väldigt tydligt att de anser att individens val inte står över islam. Man har helt enkelt inte rätt att lämna religionen, säger Pernilla Ouis.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/svenskar-fattar-inte-vilket-tabu-det-ar-att-lamna-islam/
Hänvisa tll KORANEN! fattar du trögt?
Citera
2019-03-25, 11:18
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Alla religioner har alltid handlat om makt och om att styra andra människor enligt elitens vilja. Detta gäller ju solklart även Islam. Dessutom är hela idén med religion ologisk och ovetenskaplig. Låt vara att det finns en mänsklig drift att ha något "högre" att förlita sig på i svåra stunder, men något mer är det inte.
"Vanföreställningar är inte mera respektabla för att de är religiösa."( fritt efter Björn Ulvaeus)
Citera
2019-03-25, 11:20
Medlem
CarolusXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Vad ser du som orimligt i Islam?
Pedofilin t.ex
Citera
2019-03-25, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Islam är hatisk emot judar.

Quran (5:51) -
"O you who believe! Do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other;
and whoever amongst you takes them for a friend,
then surely he is one of them
; surely Allah does not guide the unjust people."

Quran (3:118)
- "O you who believe! Do not take for intimate friends from among others than your own people"

The "Noble" Quran 4. Sura An-Nisa' :101
"the disbelievers are ever unto you open enemies."

Muhammeds berättelser:
Sahih Muslim (2167)
- "Allah's Messenger said: Do not greet the Jews and the Christians before they greet you and when you meet any one of them on the roads force him to go to the narrowest part of it."

Muhammeds berättelser:
Bukhari 52:256
Allah's Apostle said
"The Hour will not be established
until you fight with the Jews,
and the stone behind which a Jew will be hiding will say.
"O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."
Och hur vänskaplig tycker du att du själv som kristen är mot muslimer?

Du har vid flertalet tillfällen kastat ur dig grova otrevligheter och kallat mig för djävulsdyrkare mm.
Kan du finna stöd för ditt muslimförakt i Bibeln eller kör du bara ditt eget race? Du som dessutom hävdar att du besitter den helige ande och har sett Gud.
Citera
2019-03-25, 11:21
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
DindooNuffin|67128337]Det är så mycket svammel och faktafel i djin text.

Treenigheten är en falsk, obiblisk lära.

Jag håller med att treenigheten är falsk.

Citat:
Fattar du inte varför Jesus måste födas som människa? För att han måste uppleva hur det är att leva som människa.

Nej, det behöver Gud inte. Gud är allsmäktig. Det du säger är att Gud kan inte uppleva hur människor känner om han inte blir människa.
Citat:
Heb 2
17och därför måste han i allt bli lik sina bröder för att bli en barmhärtig och trogen överstepräst inför Gud och kunna sona folkets synder. 18Eftersom han själv har prövats och lidit kan han hjälpa dem som prövas.
Fel! Ingens börda läggs på nån annan. Jesus tar inte på sig andras synder. Andras synder måste var och en själv sona för.

Citat:
Muslimer har fortfarande inte fattat att Jesus sändes FRÅN HIMLEN för att födas som människa. Han är enligt bibeln den första varelsen Gud skapade. I HIMLEN. Efter sin död PÅ JORDEN fick han en uppståndelse och satte sig återigen på Guds tron.
Fel! Detta är nåt som kristna har hittat på

Citat:
Sonens födelse, uppståndelse osv ändrar alltså INTE bilden av Fadern.

Döden hade ingen makt över Sonen.

Sonen var alltså gudomlig? blev sonen skapad? eller existerade han jämte sin far alltid?

Citat:
Apg 2:24
Men Gud löste honom ur dödens vånda och lät honom uppstå, eftersom det inte var möjligt att döden skulle få behålla honom i sitt grepp.

Joh 10
17Fadern älskar mig därför att jag ger mitt liv för att sedan få det tillbaka. 18Ingen har tagit det ifrån mig, jag ger det av fri vilja. Jag har rätt att ge det, och jag har rätt att få det tillbaka. Detta har min Fader bestämt för mig.”

Ingen har rätt att ge eller ta liv förutom Gud. IGEN!

Citat:
Du kan själv läsa att Sonen ger Fadern äran för att han fick makten över döden. Jag tänker inte gå in på de mer komplicerade orsakerna innan du har fattat grunderna för den kristna tron.

Grunderna till kristendomen är felaktiga, orimliga och blasfemi.
Citat:
Ni uppmanar muslimer att tro på alla profeter, men samtidigt förnekar ni mycket av det profeterna har sagt och säger. Er brist på tro är inte smickrande, och beror på missförstånd. Ni saknar helt enkelt den rätta kunskapen.
Vi förnekar inget av nåt som nån profet har sagt förutom det ni kristna hittat på om Jesus.

Citat:
Om det är sant, varför vill inte ens muslimer leva i ett IS kalifat? Varför uppger till och med IS anhängare att de vill men hindrats från att lämna?

Blanda inte in religion och politik. IS är ren och pur politik.

Citat:
Återigen en formulering som kan uppfattas som att koranens skribent, som inte var Muhammed, uppmanar profeten att säga saker.

Har Gud inte avlat Sonen genom Maria? Därför sa Jesus...
Gud är inte avlad. Sluta med detta om det är Gud du vill dyrka.

Citat:
Joh 14:9
Jesus svarade: ”Så länge har jag varit tillsammans med er, och ändå känner du mig inte, Filippos? Den som har sett mig har sett Fadern. Hur kan du då säga: Visa oss Fadern?

...för att Sonen är lik Fadern, precis som bland människor.

Sluta med detta om det är Gud världens skapare du vill dyrka. Jesus har inte hållit sig för Gud för att tjäna Gud.
Citera
2019-03-25, 11:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
bullshit det är inte mer konflikt i muslimska länder än det är i övriga världen. stoppa dina lögnar nånstans solen aldrig skiner

Islam är däremot globalt överrepresenterat i mängden av konflikter.
Citera
2019-03-25, 11:24
Medlem
Citat:
Hänvisa tll KORANEN! fattar du trögt?

Människor lever efter vad de tror är den sanna religionen. Hur många människor lever bokstavligen efter Koranens eller Bibelns utsagor? Hur många motiverar varje handling de utför och varje tes de tror på med en vers i Koranen eller Bibeln?

Inom islam är Koranen dessutom bara en liten del av religionens lära. En gigantisk del av islam finns i de så kallade haditherna, Muhammed så kallade muntliga utsagor.

Hur som helst. Det spelar ingen roll vad Koranen egentligen säger. Det som betyder någonting är vad muslimerna själva tror. Och om de tror att det för med sig dödsstraff att lämna islam, så är det det som är deras islam.

Och mängder av muslimer tror just det.

Men du, Islampeaceback1. Jag väntar fortfarande på svar om varför du och alla andra muslimer som bor här i Sverige inte har flyttat till något av de där underbara muslimska länderna i stället.

Vad gör ni här? Förklara dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in