2020-01-14, 21:07
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votramos
Är inte säker på att jag förstår vad du menar.. men jag vet att koranen kan läka människor om de verkligen tror på den.. man kan gå till en annan person som kan koranen bättre och så men för det första så är man inte garanterad att läka utan allt ligger i guds händer så att säga för

Så man går inte till sin imam eller någon annan muslim som lägger händerna på en och ber för att man ska bli frisk?
Citera
2020-01-14, 21:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja, men kompis, koranen finns i "originalspråket" och gud säger i den att Han kommer att skydda den och det har Han gjort i över 1400 år trots alla försök att leka med dess innehåll.. varför ska vi inte tro på den? Sen tycker jag att det är mer logiskt att människor är människor och Gud är Gud.. även Muhamed var bara en profet även om han såklart hade som alla andra profeter vissa "privilegium"..

Haha, Koranen som finns i olika varianter och där den populäraste varianten kommer från en icke trovärdigh läsare.

Och nej, Gud talar inte i koranen, utan det är djävulen som talade till Muhamed, som var en falsk profet.
Citera
2020-01-14, 21:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vad betyder "Guds son", skulle du säga? Enligt Bibeln, menar jag då. Hänvisa gärna till vers!

I bestämd form är det att vara Gud. Se t ex Joh 10:30 och Joh 14:11 där Jesus är tydlig med att Han är Gud.
Citera
2020-01-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Så man går inte till sin imam eller någon annan muslim som lägger händerna på en och ber för att man ska bli frisk?

Glömde skriva: "och för det andra ska man helst inte göra det".. som sagt, det är inte haram att göra så men man ska vara väldigt försiktig för de flesta använder sig av satan och ljuger och säger att de använt koranen... det finns de som är ärliga men de är väldigt få.. de ärliga kommer direkt informera dig att du måste TRO att allt görs av Gud inte de själva.. helst ska man göra det själv.. och man kan slippa helt och vänta helt enkelt och ha tålamod... det finns en hadith om detta som jag ska leta efter och översätta de kommande dagarna..
Citera
2020-01-14, 21:12
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ja såklart menade jag läktes.. har nu rättat det.. det här med Jesus och hjälpt mig genom en kris i livet osv känner jag igen.. det är lätt att tro på saker.. men du har inget som helst bevis om det var på riktigt eller om det var placebo.. det där med själen o slakta o stjäla vill jag vänligen be dig inte tro allt du hör om religionen.. våld och sådant har alltid funnits i vissa tider i livet men att Muhammed skulle uppmuntra till att döda oskyldiga människor eller dylikt är bara lögner. Våld finns i Mellanöstern än idag och på flera andra ställen i världen och kristna är lika skyldiga som muslimer.. du och jag är vanliga människor som inte vill någon illa men de som styr världen är inte så snälla som du och jag.

Jag VET ju att jag har blivit förändrad, och min övertygelse är att det är pga gud nåd, Jesus. Därav som det heter TRO, jag tror detta.
Citera
2020-01-14, 21:13
Medlem
Citat:
Det är idag, som svensk, i stort sett omöjligt att lära sig något om religionen.

Det är väl inte så svårt det är bara att läsa koranen. Finns på nätet tom på svenska.
Citera
2020-01-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
I bestämd form är det att vara Gud. Se t ex Joh 10:30 och Joh 14:11 där Jesus är tydlig med att Han är Gud.

Du får tro vad du vill. Koranen är tydlig med att vi inte ska tvinga någon. Själv har jag lärt mig att den kristna "lyckan" är fake genom min kontakt med dem (och här förolämpar jag inte någon) men vill man ändå övertyga sig själv om annat så är det upp till var och en.
Citera
2020-01-14, 21:16
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Glömde skriva: "och för det andra ska man helst inte göra det".. som sagt, det är inte haram att göra så men man ska vara väldigt försiktig för de flesta använder sig av satan och ljuger och säger att de använt koranen... det finns de som är ärliga men de är väldigt få.. de ärliga kommer direkt informera dig att du måste TRO att allt görs av Gud inte de själva.. helst ska man göra det själv.. och man kan slippa helt och vänta helt enkelt och ha tålamod... det finns en hadith om detta som jag ska leta efter och översätta de kommande dagarna..

så om man blir sjuk som muslim, anser man att det är guds vilja?
Citera
2020-01-14, 21:19
Medlem
Citat:
Jag VET ju att jag har blivit förändrad, och min övertygelse är att det är pga gud nåd, Jesus. Därav som det heter TRO, jag tror detta.

Just det. Jag är verkligen medveten om hur svårt det är att ändra någons tro. Det är därför det handlar ibland om vem som har de starkaste argumenten. Jag är inte heller någon vetare inom islam men Koranen säger tydligt att de flesta inte kommer att tro.. och vi inte ska tvinga någon.. och det är människorna själva som tjänar på att tro för egentligen "gynnar" vi inte Gud på något sätt när vi tror på Honom som enda Gud. Trött nu och måste sova. En annan gång. Vikigast är att man är trevligt mot varandra. Och det lovar jag att även det här jag hämtat från islam. Nästa gång säger jag till dig exakt vilken vers i koranen som uppmanar oss att vara trevliga i diskussioner med kristna och judar.
Citera
2020-01-14, 21:23
Medlem
Citat:
så om man blir sjuk som muslim, anser man att det är guds vilja?

Allt som händer eller har hänt är guds vilja. Men vi är ansvariga för våra gärningar. Gud visste alltså att vi skulle göra vad vi gör men varje person har en ängel och en "jävel" som uppmanar honom att göra rätt/fel.. Gud visste vad människor skulle göra men det är inte Han som valt det åt oss utan vi själva är ansvariga..

Sjukdomar och olyckor och sådant där som människor inte kan kontrollera är en annan sak och klart att allt är guds vilja. Godnatt.
Citera
2020-01-14, 21:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Med den tolkningsnyckeln (dvs att Guds son här betyder Gud), så är vi Gud enligt Johannes 10:34-37 samt Johannes 14:11-13.

Versen Jesus hänvisar till i 10:34 visar att Guds söner syftar på något annat.
Citera
2020-01-14, 21:39
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
På vilket vis skulle jag inte vara muslim, skulle du säga.

Profeten Adam var den första personen som kom hit. Han är den första profeten. Sedan profeten Adam kom för tusentals år sedan. Fram till tidpunkten för profeten Muhammad, den sista av profeten. Alla profeterna var. Alla deras budskap kräver tro på Gud. Den starka. Och inte att dyrka någon annan gud.
Jag fokuserar bara på den här idén.
. Gud guidar och guidar människor med sitt starka ljus. Inte jag. Jag är inte Guds budbärare. Eller en profet. Jag är bara en man som tror på Gud och hans kraft. Jag diskuterar bara enheten för att dyrka Gud i alla religioner. Det handlar inte bara om islamens religion. Alla religioner och profeter sade detta. Men människor ignorerar detta. tyvärr
Har du sagt i någon av mina kommentarer och uppmanat människor att bli muslimer?
Tror du att min diskussion fokuserar? För att människor ska gå med i islam.
Du har helt fel om du tror detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in