2020-01-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Världen såg annorlunda ut då. Man försökte göra rätt med det man visste. Och det blev bra. Vi har islam.

Det blev inte bra det blev katastrof. Öppna dina ögon. Islam är värre än nazismen.
Citera
2020-01-14, 14:42
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Världen såg annorlunda ut då. Man försökte göra rätt med det man visste. Och det blev bra. Vi har islam.
Att hålla sig med slavar är inte rätt
Att vara en pedofil är inte rätt
Att invadera andra länder i syfte att endast plundra det och underkuva andra är definitivt inte "rätt".
Att Mohammed skulle ha fått uppenbarelser ifrån ärkeängeln Gabriel är högst märkligt.
Varför skulle Gud och änglarna vilja starta en religion i mellanöstern utöver den befintliga och som ständigt innebar religiösa konflikter med följarna av dom båda andra religionerna?
(Ska jag direkt säga rakt ut vilken fallen ängel det var som JAG tror startade och låg till grund för Islam med risken att riktigt uppröra muslimer?).
OK jag hoppar över det då.

Det är ologiskt och vill någon ha en utförligare ISÄRPLOCKNING av Islam som religion så finns det många källor på internet av dom som verkligen har gått på djupet när det gäller religionen Islam och påvisar dess orimliga legitimitet.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-14 kl. 14:46.
Citera
2020-01-14, 14:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Att hålla sig med slavar är inte rätt
Att vara en pedofil är inte rätt
Att invadera andra länder i syfte att endast plundra det och underkuva andra är definitivt inte "rätt".
Att Mohammed skulle ha fått uppenbarelser ifrån ärkeängeln Gabriel är högst märkligt.
Varför skulle Gud och änglarna vilja starta en religion i mellanöstern utöver den befintliga och som ständigt innebar religiösa konflikter med följarna av dom båda andra religionerna?
(Ska jag direkt säga rakt ut vilken fallen ängel det var som JAG tror startade och låg till grund för Islam med risken att riktigt uppröra muslimer?).
OK jag hoppar över det då.

Det är ologiskt och vill någon ha en utförligare ISÄRPLOCKNING av Islam som religion så finns det många källor på internet av dom som verkligen har gått på djupet när det gäller religionen Islam och påvisar dess orimliga legitimitet.
Varför Gud sänder profeter har inte ändrats.

Gud sänder profeter för att varna och korrigera.

Vi kan inte skylla banksystemet på Mose, eller att muslimer är döva på Muhammed.
Citera
2020-01-14, 14:54
Medlem
Islam är ett påhitt för att ena de arabiska stammarna. Ingen normal människa kan tro på att Gud erbjuder 72 jungfrur i himmelriket. Det är så jävla sjukt....
Citera
2020-01-14, 14:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Det blev inte bra det blev katastrof. Öppna dina ögon. Islam är värre än nazismen.
Ja, så kan det gå.

Bibeln utlovar inget paradis i slutet av tiden, bara i början av tiden.

... Men islam kan också leda rätt, vilket man ser hos vissa muslimer.
Citera
2020-01-14, 14:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Islam är ett påhitt för att ena de arabiska stammarna. Ingen normal människa kan tro på att Gud erbjuder 72 jungfrur i himmelriket. Det är så jävla sjukt....
Om vi fäller rättvisa domar, hur läser vi då Torah?
Citera
2020-01-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om vi fäller rättvisa domar, hur läser vi då Torah?

Jag vet inte läser inte Torah. Det är bara NT som är intressant ur ett frälsningsperpektiv....
Citera
2020-01-14, 15:06
Medlem
Citat:
Som bor i Väst.
Citera
2020-01-14, 15:13
Medlem
Citat:

Jaså de muslimer jag känner och träffat på är knappast bättre än svennebanan.
Citera
2020-01-14, 15:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag vet inte läser inte Torah. Det är bara NT som är intressant ur ett frälsningsperpektiv....
Då läser du så. Somliga skulle säga att NT inte är något utan GT (och det är även mitt perspektiv).
Koranen pekar på NT.

Alla skrifterna kan sägas berätta allt, men tillsammans gör de bilden betydligt klarare.
Citera
2020-01-14, 15:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Som bor i Väst.
Min erfarenhet är precis tvärtom.

De jag träffat på skulle inte vilja sätta sin fot i Väst, pga dekadensen.
Inte heller dras de till bidragsutnyttjande och dylikt, eller en önskan om att islamisera.

Jag har vistats en del till och från i MÖ.
Citera
2020-01-14, 15:32
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Min erfarenhet är precis tvärtom.

De jag träffat på skulle inte vilja sätta sin fot i Väst, pga dekadensen.
Inte heller dras de till bidragsutnyttjande och dylikt, eller en önskan om att islamisera.

Jag har vistats en del till och från i MÖ.

Ja, du har rätt. Som jag tidigare påpekade att Ahmed Deedat, en välrespekterad "lärd" (han hade ingen formell utbildning) muslim, sade om kristna i Crucifxion or Cruci-fiction:

It appears that one must have been part of the dregs of humanity to become a candidate for this "born again" cult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in