Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-21, 17:43
  #1
Medlem
Tja!!
Säg att jag har ett större belopp som jag har fått av FK som ersättning (runt en million) och att jag vill köpa ett hus/lägenhet utomlands!! Skatteverket har redan dragit av skatt ur ersättningsbeloppet. Om jag går till banken för att föra pengarna till en utländsk bank,kommet då jag få betala ytterligare skatt eller nån större avgift? Hur gör jag för att föra över pengarna? Är så okunnig och har inte haft sån mängd pengar på en gång så all hjälp skulle uppskattas!!
Citera
2019-03-21, 22:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrghost2k17
Tja!!
Säg att jag har ett större belopp som jag har fått av FK som ersättning (runt en million) och att jag vill köpa ett hus/lägenhet utomlands!! Skatteverket har redan dragit av skatt ur ersättningsbeloppet. Om jag går till banken för att föra pengarna till en utländsk bank,kommet då jag få betala ytterligare skatt eller nån större avgift? Hur gör jag för att föra över pengarna? Är så okunnig och har inte haft sån mängd pengar på en gång så all hjälp skulle uppskattas!!

Den största kostnaden blir växlingsavgiften. Banken kommer ge dig en växelkurs som gör att du förlorar kanske ett par procent av pengarnas värde, ett slags dold avgift. Själva överföringen kostar inte många hundralappar.

Du behöver inte betala skatt på överföringen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback