2006-04-02, 01:30
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakira
vad får dig att mena att dem ser ut som särskolebarn? Dem ser väl fullt normala ut. Visserligen ser han i skägget ut att att fått lite för mycket innanför västen.

Den klart mongoloida uppsynen.
Downs? För mycket bly i pappas sperma pga närheten till övningsfälten? Fan vet jag.

Men, om jag skulle haft någon utav dom där framför mig när jag anställer, inte skulle jag gett någon av dom jobb. Du ser ju hur de ser ut, kom igen, klockrena särskolebarn.
Citera
2006-04-02, 18:57
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
I Lunden kryllar det av finnar.

Dagens understatment!

Annars så känns Skultorp som den tråkigaste statsdelen i Skövde. Gud vad jag avskyr den delen av stan egentligen. Ryd har betydligt sämre rykte än de förtjänar.
Citera
2006-04-03, 00:05
Medlem
bajenvraks avatar
Just Södra Ryd var den delen jag växte upp i, vi bodde på en låghus gård på timmervägen med dagmamman lite längre upp. Dagen vi skulle flytta rymde jag o de fick visst söka igenom hela området även om jag bara hade flytt in till bästisten vars morsa hette S****e. Vart tillbax får ngt år sen för att kolla in mitt gamla hood o jag måste säga att det blivit mer nedgånget, området har befolkats av mer utsatta grupper i samhället och det är inte alls den betong idyll jag växte upp i. Fann bästisens morsa oxå som numera jobbar på vårdcentralen i området

Lär nog aldrig flytta till Ryd igen men den dagen jag skall dö skall det bli i skaraborg, thats for sure, home sweet home!

B
Citera
2006-04-05, 08:39
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevmannen
Då vet jag vem det är

Apropå stadsdelar, östermalm är väl ganska lugnt också.
Bor de flesta av indvandrarna i ryd eller finns det något mer område där många av dem huserar?

östermalm är en mycket trevlig stadsdel trivs bra här. blandat villor och hyreshus, pizzeria jamaica har schysst kebab, och inte mer än en kilometer till centrum om man sneddar över boulogner.

vasastan är väl inte helt fel heller? nedre delarna av norrmalm är väl ganska ok också. skövdebostäders område på billingssluttningen är ju omtyckt, fin utsikt men lite jobbig uppförsbacke från centrum. havstena och lunden är ju bara för tråkiga. ryd har ett överdrivet dåligt rykte, är man rädd när man är där säger det mer om en själv än om ryd. centrum är lite för livat för att man skulle trivas att bo där. ekängen skulle ju vara schysst om man var 70+.

ovanstående förutsätter alltså att man bor i lägenhet, men ett villaområde som ser sjukt tråkigt ut är ulveket.
Citera
2006-04-05, 22:04
Bannlyst
Bott här sedan jag var 5år, heltschyst stad, lagom stor. Dock ganska tråkigt nattliv på stan, inget drag i stan om kvällarna om man inte hittar ngn fest.

HAha undrar som många andra vad fan har hänt med Rolf, ahr inte sett honom på länge

Skövdes celebriteter:

Rolf helskön (transa?)
Tanten med rosa väska, en tant som alltid har en rosa väska på rygggen o snackar med sig själv
Volster, en klassiker, stans towndrunk, blivit påkörd utav tåget

So what are you waitng for?!
Citera
2006-04-05, 23:04
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Just Södra Ryd var den delen jag växte upp i, vi bodde på en låghus gård på timmervägen med dagmamman lite längre upp. Dagen vi skulle flytta rymde jag o de fick visst söka igenom hela området även om jag bara hade flytt in till bästisten vars morsa hette S****e. Vart tillbax får ngt år sen för att kolla in mitt gamla hood o jag måste säga att det blivit mer nedgånget, området har befolkats av mer utsatta grupper i samhället och det är inte alls den betong idyll jag växte upp i. Fann bästisens morsa oxå som numera jobbar på vårdcentralen i området

Lär nog aldrig flytta till Ryd igen men den dagen jag skall dö skall det bli i skaraborg, thats for sure, home sweet home!

B

på timmervägen har de ju byggt om gårdarna jättemycket kringelikokrok vägar mm
Citera
2006-04-06, 22:15
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drop
Rolf helskön (transa?)

Jag undrar verkligen var Rolf har tagit vägen. Har inte sett han på nåt år. Har en kompis som säger att hon träffade honom när hon jobbat på typ nån dagcentral för psykpatienter eller liknande. Han lär ju ha nån form av latinamerikanskt påbrå också... Men jag vet inte om jag skulle vilja kalla honom transa? Okej att han hade nån färgad tjejtröja på sig nån gång ibland men oftast hade han ju bar överkropp under skinnjackan hann bar. och så lafsade han runt inne på rese med sitt äckliga jävla rastahår som satt som en koskit i nacken..

Citat:
Tanten med rosa väska, en tant som alltid har en rosa väska på rygggen o snackar med sig själv

förut hade hon ju två små vita hundar som hon pratade med. dessa reducerades senare till en liten vit hund. idag är det bara tanten kvar så hon snackar med sig själv...

Citat:
Volster, en klassiker, stans towndrunk, blivit påkörd utav tåget

Volster är otäck. han är inte bara a-lagare som den där alkisen med rullator som kommer med bussen från Hjo varje dag, utan Volster tar betydligt värre grejer än Sofiero på en bänk i Kyrkparken och går inte sällan med rejäla knivar på sig inne på Commerce. läskig som fan
Citera
2006-04-07, 08:46
Medlem
shakiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
på timmervägen har de ju byggt om gårdarna jättemycket kringelikokrok vägar mm

Det är väl inte speciellt mycket kringelikrokvägar. Däremot har gårdarna gjorts om väldigt mycket!
Citera
2006-04-07, 10:33
Medlem
r0thens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Volster är otäck. han är inte bara a-lagare som den där alkisen med rullator som kommer med bussen från Hjo varje dag, utan Volster tar betydligt värre grejer än Sofiero på en bänk i Kyrkparken och går inte sällan med rejäla knivar på sig inne på Commerce. läskig som fan

Det med att Volster glider runt med stora knivar inne på Commerce låter mer som en gigantiskt myt som den gången då han var vid en badplats med en yxa på ryggen. Men visst han är läskig, men man ska inte dömma han för det han gör tycker jag. Träffade han på LP-stiftelsen vid Mörkekorset för något år sen när jag va där och fika, trodde inte att han skulle vara så trevlig när han inte går på något.
Citera
2006-04-24, 15:25
Medlem
buyzabas avatar
Det måste vara väldigt lugnt och låg kriminalitet i Skaraborg. Iallafall om man tittar på TV4 Skaraborg som jag gjorde idag på nätet. Jaha, en pojke skadad i en krock och ett stulet vapenskåp, resten var sport. Undrar hur dött det är egentligen....

Jag får väl ta en tur i sommar och titta.
Citera
2006-04-24, 19:42
Medlem
coffe_olbs avatar
tycker skövde är helt okej, visst har skövde lite storstadskomplex men..

bogrens salonger blev ju sveriges näst bästa partyställe i slitz om ja inte missminner mig, brukar vara drag där på lördagar. många fina flickor.

skövde börjar rycka upp sig, tack vare studenterna. byggs mkt affärer, bostäder, uteställen nu. stan utvecklar sig ganska så snabbt nu.

skövde är ju klassad som storstad nu ju
Citera
2006-04-24, 19:51
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffe_olb
tycker skövde är helt okej, visst har skövde lite storstadskomplex men..

bogrens salonger blev ju sveriges näst bästa partyställe i slitz om ja inte missminner mig, brukar vara drag där på lördagar. många fina flickor.

skövde börjar rycka upp sig, tack vare studenterna. byggs mkt affärer, bostäder, uteställen nu. stan utvecklar sig ganska så snabbt nu.

skövde är ju klassad som storstad nu ju

ja men tjejerna på Bogrens har fel stil
förutom hon men ett tag sen jag såg henne

vad för affärer byggs ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här