2006-03-30, 09:46
Medlem
shakiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskedunder
http://www.bogrenssalonger.com/party...mars%20062.htm

Årets roligaste bild.
Särskolebarn i Skaraborg? Kan tro det.

Kom igen nu grabbar, släpp sargen och sluta tjafsa om Mariestad vs Skövde.

Berätta istället om det är lika mycket bråk ute på stan som det var när man gjorde lumpen där. Helt sjuk stad, med en hel del folk som försökte få till gruff mest hela tiden.

vad får dig att mena att dem ser ut som särskolebarn? Dem ser väl fullt normala ut. Visserligen ser han i skägget ut att att fått lite för mycket innanför västen.
Citera
2006-03-30, 09:51
Medlem
shakiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Bortser man från att det drar omkring horder av kriminella ungdomsgäng så är Skövde en ganska så bra stad. Ett tips är att hålla sig borta från Ryd så är man någorlunda säker i alla fall.

Det sker väl knappast mer brott i S:a Ryd än vad det sker brott i Centrum. Det har faktiskt skett en upprustning nere på Timmervägen samt i Ryds Centrum.
Citera
2006-03-30, 16:36
Medlem
brevmannens avatar
Vilket är område är lugnast/jobbigast egentligen, är Hentorp och Skultorp Skövdes Lidingö, billingssluttningen - Beverly Hills och Södra Ryd - Compton?
Citera
2006-03-30, 19:04
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Vilket är område är lugnast/jobbigast egentligen, är Hentorp och Skultorp Skövdes Lidingö, billingssluttningen - Beverly Hills och Södra Ryd - Compton?

Nope.
Skultorp består mest av white trash och bönder.
Hentorp är det genomsnittliga bostadsområdet.
Berget är väl lite trevligare områden med mest lite rikare individer.
Ryd...bäst helt enkelt.
Citera
2006-03-30, 21:15
Medlem
Känns lite märkligt att läsa debatten om vilket som är finast (vackrast?) Skövde eller Mariestad.

När man har närhet till t.ex. Karlsborg, jättefint mellan Vättern och Viken - och varför inte den eleganta idyllen Hjo?

Nej, säga vad man vill om Skövde, och det är det ju många som vill, men inte fan är det varken vackert eller fint.
Möjligen praktiskt, med ett s.k. levande centrum.
Citera
2006-03-30, 23:14
Medlem
Tritonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der Alte
Känns lite märkligt att läsa debatten om vilket som är finast (vackrast?) Skövde eller Mariestad.

När man har närhet till t.ex. Karlsborg, jättefint mellan Vättern och Viken - och varför inte den eleganta idyllen Hjo?

Nej, säga vad man vill om Skövde, och det är det ju många som vill, men inte fan är det varken vackert eller fint.
Möjligen praktiskt, med ett s.k. levande centrum.

karlsborg? jag hoppas du skämtar?? maken till tråkigare ställe får man ju leta efter. det är ju knappt fint på sommaren! hjo har du dock rätt om! riktigt fint ställe! det är nog det enda ställe ut med vättern jag skulle kunna tänka mig att slo rot på.
Citera
2006-03-30, 23:37
Medlem
a4swes avatar
Citat:

För att inte tala om Lidköping, där har vi en trevlig stad.
Citera
2006-03-31, 00:16
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Låt mig gissa, du kommer från Skultorp eller Hentorp och har bara gästat Ryd ett fåtal gånger?
Vidare blev du tittad på av några invandrare vid Resecentrum för några dagar sedan och blev lite rädd och arg och behövde skriva av dig här?
För det där är ju bara skitsnack, längre från sanningen kan du inte komma.
Ähum så mycket skitsnack är det inte sen morsan flyttade dit så har hon fått både bilen slangad å sönderslagen,om det var av talibaner eller inte vet jag inte men jag skulle tippa på att det är ungdomar som håller på...
Citera
2006-03-31, 10:21
Medlem
skgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevmannen
Alla städer har ju sina mongon, cp-lars som någon skrev tidigare - är det Lars Mullback som åsyftas?

Nej, det är inte Lars Mullback!

Denne man ("CP-Lars") brukar ofta gå runt med en freestyle samt magväska medans han fikar på Pressbyrån och pratar ihjäl personalen.

Låter som den du beskriver förutom att han inte haltar.
Citera
2006-03-31, 14:08
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Ähum så mycket skitsnack är det inte sen morsan flyttade dit så har hon fått både bilen slangad å sönderslagen,om det var av talibaner eller inte vet jag inte men jag skulle tippa på att det är ungdomar som håller på...

Min tolkning av horder av "kriminella ungdomsgäng" samt "känna sig säker" var lite grövre än lite skadegörelse, men jag kan ju ha tagit fel.
Vidare är det något som kan hända precis vart som helst, farsan i Skultorp har råkat ut för det likaså som kompisar i stan', kan du inte presentera någon form utav statistik har du inget att komma med.
Citera
2006-03-31, 19:37
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skg
Denne man ("CP-Lars") brukar ofta gå runt med en freestyle samt magväska medans han fikar på Pressbyrån och pratar ihjäl personalen.
Då vet jag vem det är

Apropå stadsdelar, östermalm är väl ganska lugnt också.
Bor de flesta av indvandrarna i ryd eller finns det något mer område där många av dem huserar?
Citera
2006-03-31, 20:05
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Apropå stadsdelar, östermalm är väl ganska lugnt också.
Bor de flesta av indvandrarna i ryd eller finns det något mer område där många av dem huserar?

I Lunden kryllar det av finnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in