2006-04-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ja men tjejerna på Bogrens har fel stil
förutom hon men ett tag sen jag såg henne

vad för affärer byggs ??

Sist jag var där så byggde de om varuhuset vad-det-nu-heter. Sen hörde jag nått om biltema eller om det var classe och någon stor trädgårdsbutik.
Citera
2006-04-25, 10:24
Medlem
skgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindfield
Sist jag var där så byggde de om varuhuset vad-det-nu-heter. Sen hörde jag nått om biltema eller om det var classe och någon stor trädgårdsbutik.

Biltema är på gång, längs med Östra leden. "Ryktet" säger också att MIO ska etablera sig där i krokarna.
Citera
2006-04-25, 14:22
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skg
Biltema är på gång, längs med Östra leden. "Ryktet" säger också att MIO ska etablera sig där i krokarna.

"Ryktet" har stått i både SLA och SN

Sen så håller man ju på och bygger om Commerce så det blir en ny entré mot Sandtorget och plats för tio affärer på andra våning. Parkeringshuset ska byggas ut också, vilket behövs nu när man bygger bostäder nedanför SLA-huset. Kommer vara klart i höst.

Maxi-huset ska byggas ut också, ska bli plats för femton nya affärer där och ett parkeringsgarage under huset. Klart nästa höst.
Citera
2006-04-26, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofj
Gjorde lumpen i Skövde och anser att Skövde och Uddevalla är Sveriges två tråkigaste städer.

Men SÅÅÅ jävla rätt du har... Läger dock till Skara och Oskarshamn =)
Citera
2006-04-26, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Att resa

Dessutom finns de sämsta lokaltidningarna finns i östra Småland. Barometern och Östra Småland (Östran) kan knappast bli sämre tidningar. Kan stå 1 sida om ett fullmäktigemöte i Emmaboda och på en annan ett helt uppslag om trafiksituationen i Högsby. Att bo i ett så här avlägset hörn ute på landet, va d som helst är bättre känns det som

Vilken bok menar du bajenvrak?

*asg*
jag kommer från Berga, i högsby kommun,,, Och tidernas största nyhet där i barometern var faktiskt n är kungen var på besök och invigde kustpilen =)
Citera
2006-04-26, 10:21
Medlem
skgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
"Ryktet" har stått i både SLA och SN

Aha! Läser inte gresabladet så ofta så jag missade väl det. Men då fick jag det bekräftat iallafall
Citera
2006-04-28, 12:12
Medlem
shakiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ja men tjejerna på Bogrens har fel stil
förutom hon men ett tag sen jag såg henne

vad för affärer byggs ??

På vilket sätt har tjejerna fel stil?
Vem är den här andra damen?

Följande butiker byggs eller planeras att byggas:
  • Commerce byggs ut
  • Maxi planeras att byggas ut.
  • Två byggvaruhus har tillkommit under de senaste året. (Byggmax och Cheapy)
Utmed Östra leden kommer följande butiker byggas
  • MIO
  • Biltema
  • Plantagen

Sedan får du inte glömma Studentskrapan som kommer skapa en grupp av väldigt fattiga studenter i Skövde. Hyran startar på hiskeliga för en student ~3800 kr då är summan är exklusive el. Så i princip så kostar det åtminstonde 4200-4300 kr i månaden. (jag är osäker på elkostnaden).
Fast eftersom Skövdebostäder räknar ut hyran med 2 mån fritt varje år (jun-jul) Så blir hyran på 3200 enligt en person på Skövde bostäder.
Citera
2006-04-29, 15:13
Medlem
buyzabas avatar
Fast det är ju ett jävla hyckleri att säga att hyran egentligen "bara" blir 3200 kr när andra lägenheter isåfall bara hade kostat 1500 kr / mån osv... Jag bor ju hellre i ett tält till en början än har en sådan hyra.

Att Biltema öppnar är bra för mig. Farsan handlar en del där och man åker ju hem emellanåt som student.
Citera
2006-05-03, 12:07
Medlem
shakiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Fast det är ju ett jävla hyckleri att säga att hyran egentligen "bara" blir 3200 kr när andra lägenheter isåfall bara hade kostat 1500 kr / mån osv... Jag bor ju hellre i ett tält till en början än har en sådan hyra.

Att Biltema öppnar är bra för mig. Farsan handlar en del där och man åker ju hem emellanåt som student.

Han uttryckte sig så han som var något chefaktigt dock inte Sandén. Eftersom 90-99,99 % av alla studenter åker hem under sommaren så slipper dem betala hyra under sommaren. Det hjälper ju inte studenterna något nämnvärt eftersom ingen bor där då knappt.
Skrev jag att elen inte ingick? I sådana fall blir det ytterligare lite dyrare.
Citera
2006-05-03, 12:56
Medlem
Eazy_s avatar
Ryd

jag bodde i ryd (timmervägen) i slutet av 80-talet,tyckte inte det var så nedgånget då,men på andra sidan i dem blå husen kallades bostadsområdet "lilla turkiet" eller nåt i den stilen,men mycket olika folkgrupper var det,helt ok handlar bara om att anpassa sig,skövde är i övrigt en trevlig stad trevliga människor.

Kom på att det fanns en lustig gubbe som gled omkring och viftade med ett Tennisrack, ofta ganska lättklädd,såg ut som jesus,han var en profil på den tiden.
Nån som vet om han Lever?
Citera
2006-05-08, 09:40
Medlem
shakiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eazy_
jag bodde i ryd (timmervägen) i slutet av 80-talet,tyckte inte det var så nedgånget då,men på andra sidan i dem blå husen kallades bostadsområdet "lilla turkiet" eller nåt i den stilen,men mycket olika folkgrupper var det,helt ok handlar bara om att anpassa sig,skövde är i övrigt en trevlig stad trevliga människor.

Kom på att det fanns en lustig gubbe som gled omkring och viftade med ett Tennisrack, ofta ganska lättklädd,såg ut som jesus,han var en profil på den tiden.
Nån som vet om han Lever?

Vet vem du talar om. Men jag vet inte om han lever.
Citera
2006-05-08, 10:53
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakira
Vet vem du talar om. Men jag vet inte om han lever.

Vad jag har hört är racketmannen död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in