2007-08-08, 19:32
Medlem
Ranknfiles avatar
Skövde växer ständigt! aldrig sett att dom bygger så mycket som dom gör nu! bostäder, äventyrsbad, biltema m.m. Utelivet suger men de funkar att bo här.. själv flyttar jag nästa vecka
Citera
2007-08-14, 18:30
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranknfile
Skövde växer ständigt! aldrig sett att dom bygger så mycket som dom gör nu! bostäder, äventyrsbad, biltema m.m. Utelivet suger men de funkar att bo här.. själv flyttar jag nästa vecka

Håller med... händer knappast inget på helgerna osv. men annars äre helt ok!
Citera
2007-08-14, 20:50
Medlem
nej usch flytta inte dit
Citera
2007-08-14, 21:05
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boggle
nej usch flytta inte dit

Bra argumenterat, boggle! Hur kan någon flytta till Skövde efter att ha hört din uttömmande analys av stadens nackdelar...
Citera
2007-08-14, 21:07
Awaiting Email Confirmation
eftersom att Lake bor där, är det bästa staden.
Citera
2007-08-14, 21:09
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.clockwork
eftersom att Lake bor där, är det bästa staden.

Handbollspelaren Linus?
Citera
2007-08-14, 21:11
Medlem
Har jobbat i Skövde ett litet tag och har även lite släkt i närheten och mer trångsynt white trash-pöbel får du knappast tag i någon annanstans än i Skövde. Och dialekten sen. Usch.

Mitt tips; Flytta inte dit.
Citera
2007-08-14, 21:16
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unibrow
Har jobbat i Skövde ett litet tag och har även lite släkt i närheten och mer trångsynt white trash-pöbel får du knappast tag i någon annanstans än i Skövde. Och dialekten sen. Usch.

Mitt tips; Flytta inte dit.

Gillar du inte Skövdedialekten gör du nog bäst i att hålla dig borta från Tidaholm.

Skövde som stad är en riktig jävla skithåla av enorma proportioner. Storstadskomplex på alla nivåer, det byggs alldeles för mycket skit (vem i helvete vill egentligen ha det där upplevelsebadet dom bygger egentligen? Och inget upplevelsebad utan att en ny rondell smälls upp, och som vanligt på ett ställe där den absolut inte behövs)

Enda anledningen till att jag bor kvar här är att alla mina kompisar och familj bor här. Flytta för fan inte hit.
Citera
2007-08-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Gillar du inte Skövdedialekten gör du nog bäst i att hålla dig borta från Tidaholm.

Skövde som stad är en riktig jävla skithåla av enorma proportioner. Storstadskomplex på alla nivåer, det byggs alldeles för mycket skit (vem i helvete vill egentligen ha det där upplevelsebadet dom bygger egentligen? Och inget upplevelsebad utan att en ny rondell smälls upp, och som vanligt på ett ställe där den absolut inte behövs)

Enda anledningen till att jag bor kvar här är att alla mina kompisar och familj bor här. Flytta för fan inte hit.

Jag känner till Tidaholmsdialekten och har även hört människor tala den. Om möjligt ännu hemskare. Ang. storstadskomplexet håller jag med till fullo. Blev frågad på mitt tillfälliga jobb tidigare i somras i Skövde om jag hade jakttroféer på väggarna eftersom jag var från Stockholm (slutsats; alla från Stockholm är rika snobbar). Killen var helt seriös. Självklart hade han aldrig varit i Stockholm i hela sitt liv.
Citera
2007-08-14, 23:42
Medlem
Jag bor i Mariestad, och är ofta i Skövde och handlar etc.
Min uppfattning är att vädret alltid, utan udantag är sämre i Skövde.
Det är också allmänt skitigt och dammigt på stan...
Citera
2007-08-16, 01:38
Medlem
Burtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpzorken
Jag bor i Mariestad, och är ofta i Skövde och handlar etc.
Min uppfattning är att vädret alltid, utan udantag är sämre i Skövde.
Det är också allmänt skitigt och dammigt på stan...

Bor själv i Mariestad och att det alltid är finare här är sant. Dock tror jag det beror på Vänern då det allt som oftast är som en stor kittel med moln runt Vänern där det strålar ner sol.

Skövde-bor är i allmänhet dryga wannabe-stockholmare som anser att allting i Skövde är störst bäst och vackrast. Uteställena är riktigt dyngiga och blattar finns det gott om.
Näfyfan, flytta inte dit. Flytta till Mariestad och pendla hellre, då bor ni iallfall i en riktigt fin sommarstad.
Citera
2007-08-28, 14:46
Medlem
Klädesbutiker?

Är i Skövde på besök i veckan och undrar om det finns några bra klädesaffärer ni kan tipsa om?

Jag såg att en butik som heter Hennings har stängt idag men öppnar imorgon med sin stora rea eller hur det nu var, är det nåt att ha?

Jag letar efter skjortor, kostymer och lite mer stiliga kläder typ.
Framförallt Filippa K-kostymer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in