2019-05-21, 09:51
Medlem
Sverige kommer högt troligtvis möta antingen Kanada eller USA, blir som en semi på en gång
Citera
2019-05-21, 10:01
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Sverige kommer högt troligtvis möta antingen Kanada eller USA, blir som en semi på en gång

Ja, men inte alls omöjligt att Schweiz tar poäng av Tjeckien. Då räcker det med uddamålsseger mot Ryssland efter ordinarie speltid.
Citera
2019-05-21, 10:35
Medlem
Fattar inte varför SVT envisas med att ta in kvinnliga pensionerade ishockeyspelare... jag har inget emot kvinnliga kommentatorer som har det som yrke.. Men att ta in t.ex. Maria Rooth, som dessutom har personlighet i likhet med en gråsten.. hur tänker man där? Att hon varit en av de bästa kvinnliga ishockeyspelarna i Sverige?

Det säger inte särskilt mycket i dessa sammanhang.. det går att ta in valfri tjomme ifrån hockeyallsvenskan som varit bättre på ishockey än vad hon har varit.. det här är kvotering när det är som sämst.

Och alla sitter och håller masken.. för allt annat vore misogynt
Citera
2019-05-21, 11:33
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vaddå? Loui gjorde ju 3-3 målet igår
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
2-2 målet gjorde han

Lander står uppskriven för 3-3 målet igår - assisterad av A. Kempe. Det var väl det där vinkelskottet från högerkanten?

2-2 målet gjorde Roberts Bukarts för Lettland...
Senast redigerad av Stefan4 2019-05-21 kl. 11:51.
Citera
2019-05-21, 11:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Ja, men inte alls omöjligt att Schweiz tar poäng av Tjeckien. Då räcker det med uddamålsseger mot Ryssland efter ordinarie speltid.

Vinner Schweiz det mötet under ordinarie tid går man förbi Tjeckien i tabellen på inbördes möten - förutsatt att Sverige tar poäng mot Ryssland. Men hur intresserade är Schweiz av det egentligen? Som gruppfyra ställs man sannolikt mot Finland i kvarten, vilket borde vara önskemotståndaren framför Kanada och USA.

Fast å andra sidan kanske Tjeckien tänker likadant och gör en läggmatch a la Tre Kronor mot Slovakien i OS 2006. Deras chanser att vinna gruppen och få Tyskland i kvarten är väl ändå relativt små? Det känns hur som helst som att Sverige-Ryssland är det hetare mötet av de två.
Citera
2019-05-21, 12:08
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Fattar inte varför SVT envisas med att ta in kvinnliga pensionerade ishockeyspelare... jag har inget emot kvinnliga kommentatorer som har det som yrke.. Men att ta in t.ex. Maria Rooth, som dessutom har personlighet i likhet med en gråsten.. hur tänker man där? Att hon varit en av de bästa kvinnliga ishockeyspelarna i Sverige?

Det säger inte särskilt mycket i dessa sammanhang.. det går att ta in valfri tjomme ifrån hockeyallsvenskan som varit bättre på ishockey än vad hon har varit.. det här är kvotering när det är som sämst.

Hela studion plus kommentatorer ar ju katastrof, riktigt daligt!
Citera
2019-05-21, 12:14
Medlem
Citat:

Kan bara hålla med. De är riktigt osäkra när de pratar för att de inte har koll helt enkelt. Både MR och hon målvakten, som visligen ser väldigt bra ut. MR kallade Nylander för där uppe bland de allra bästa i världen

Damhockey och herrhockey är två helt olika sporter. Det beror inte på att damer inte får tacklas. Der beror på att damhockey är så oerhört mycket sämre. Dessa damers kunskaper är på nivå med herrar i Div. 3.
Citera
2019-05-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Hela studion plus kommentatorer ar ju katastrof, riktigt daligt!

Det kan jag hålla med om..

Jag gillar Rönnberg.. och jag har inget emot Jonas heller även fast det blir lite klyschiga grejer ifrån honom.

Men jag tycker det är synd att Chris nu verkar ha monopol på att vara kommentatorn under matcherna.. olidlig att lyssna på.

Och Marie tycker jag passerat bäst före datum hon också.. blir så tillgjort och obekvämt och sedan när de ska ställa "smarta frågor" som bara är dumma..

Marie: "Hur mycket betyder det egentligen att xxx kommer igång och producerar?"
Roger: Ja det är så klart otroligt viktigt att han nu kommer igång och börjar producera.
Marie:: Ja för vi har ju pratat en del om det att han måste få den istiden som krävs för att producera...

och så fortsätter det..

Studion med André pops brukar jag stänga av.. vet inte varför Renberg blivit flyttad dit.. eller om han inte har möjlighet att åka iväg längre.. men han börjar också kännas jävligt trött.

Dags att SVT tänker om helt och hållet.
Behövs någon som Wikegård som får tittare att känna sig engagerade.. någon med driv. Nu är det bara stelt och grått.
Citera
2019-05-21, 12:24
Medlem
Äntligen börjar hockey WM!
Citera
2019-05-21, 12:30
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vinner Schweiz det mötet under ordinarie tid går man förbi Tjeckien i tabellen på inbördes möten - förutsatt att Sverige tar poäng mot Ryssland. Men hur intresserade är Schweiz av det egentligen? Som gruppfyra ställs man sannolikt mot Finland i kvarten, vilket borde vara önskemotståndaren framför Kanada och USA.

Fast å andra sidan kanske Tjeckien tänker likadant och gör en läggmatch a la Tre Kronor mot Slovakien i OS 2006. Deras chanser att vinna gruppen och få Tyskland i kvarten är väl ändå relativt små? Det känns hur som helst som att Sverige-Ryssland är det hetare mötet av de två.

Båda lagen vill verkligen vinna den matchen (Tjeckien-Schweiz), så jag var nog alltför cynisk tidigare.
Citera
2019-05-21, 12:34
Medlem
appendixxivs avatar
Någon som har koll på Lundqvists räddningsprocent hittills i detta VM? Han känns shaky. vet att försvaret inte hjälper honom så bra som man kan kräva i alla lägen men ändå. Den e inte under 0.90 va? 😑
Citera
2019-05-21, 12:43
Medlem
Citat:

Fattar inte varför SVT har följt efter de reklamfinansierade kanalerna och envisas med att ha timslånga studiosnack inför och kring varje match. Och varför denna uppsjö av personal? Lehmann, Dusan, Rooth, Pops och någon till borde omedelbart förpassas till avbytarbänken. Ankan och Hegerfors klarade oftast av ett helt VM på egen hand och gjorde det tom bättre än nutidens ordbajsare. Det var bättre förr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in