2019-04-23, 02:57
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Endå envisas ni svenskar med att dra upp alla era gamla OS o VM guld... "kom med nåt nytt" vare va? Pff.

Var tvungen att kommentera detta, dubbelmoral så det skriker om det.

Dubbelmoral är nog det största som finns här i världen, alla har det när det kommer till kritan, men ingen vill erkänna det

Ta bara en titt på hur den klassiska finnen här är
(FB) Finland vs Sverige i hockey, vilket land är bäst?

Dubbelmoralen (En moral alla har, du har det, även jag, annat är skitsnack)

Sep 2017 var de enskilda spelarnas prestationer det viktigaste, Jan 2019 var resultatet 5-2 i jvm guld det viktiga Men som jag sa, dubbelmoralen sitter så inrotad i alla, oavsett hur pk, hur proffsig du försöker vara så finns den där.

Men då vet vi det iallafall, Elias Petterssons rekord han tog efter hans 10 första nhl-matcher som rookie är kanske det viktigaste någon gång, vinner Sverige VM i maj, då är det viktigast Eller så är Sveriges OS-titel 2006 viktigast någon helt annan gång, det får man se.
Senast redigerad av Score123 2019-04-23 kl. 02:59.
Citera
2019-04-23, 04:39
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Jag menar dem som är etablerade Nhl spelare. Dem som står med är antingen Ahl spelare eller har kontrakt nästa säsong i Nhl.

Så återigen igen Jalonen får inga förstärkningar,enligt honom själv.
Citera
2019-04-23, 05:08
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Fan så jävla uselt att de finska NHL-spelarna vägrar att ställa upp i landslaget. Sverige har nu i flera år lyckats få ihop lag bestående av typ 90% NHL-lirare medan vi får harva runt med Liiga-brunkers. Avgå!
Senast redigerad av -SchmergliN- 2019-04-23 kl. 05:11.
Citera
2019-04-23, 06:17
Medlem
vapor21s avatar
Preds utslagna inatt. Ekholm känns som ett troligt tillskott i truppen, mer osäker kring Arvidsson, Forsberg och Järnkrok. De två förstnämnda har haft en del skador under säsongen, så stor risk att de tackar nej. Järnkrok har inte haft någon bra säsong, och nu vill jag ha in rejäl spets. Räcker med spelare som lika gärna kan harva runt i tredje-/fjärdekedjan.
Citera
2019-04-23, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Preds utslagna inatt. Ekholm känns som ett troligt tillskott i truppen, mer osäker kring Arvidsson, Forsberg och Järnkrok. De två förstnämnda har haft en del skador under säsongen, så stor risk att de tackar nej. Järnkrok har inte haft någon bra säsong, och nu vill jag ha in rejäl spets. Räcker med spelare som lika gärna kan harva runt i tredje-/fjärdekedjan.

Vi behöver så mycket bredd som möjligt på forwardssidan så jag skulle vara glad över Järnkrok också.

Vad är det med Dahlin? Han fyllde nyss 19 år och har redan tackat nej till VM två gånger. De flesta i hans ålder skulle göra vad som helst för att få vara med, undrar om det är något otalt mellan honom och Grönborg.
Senast redigerad av kortnamn 2019-04-23 kl. 07:27.
Citera
2019-04-23, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Fan så jävla uselt att de finska NHL-spelarna vägrar att ställa upp i landslaget. Sverige har nu i flera år lyckats få ihop lag bestående av typ 90% NHL-lirare medan vi får harva runt med Liiga-brunkers. Avgå!
Typ alla våra NHL killar sitter på utgående kontrakt, det var dömt att det skulle bli så här. Tyvärr. Sedan så fick Barkov inte åka och någon skulle bli pappa.
Förhoppningsvis så kan vi få någon från Nashville.

Förra året så hade vi mängder med NHL lirare.

Dock så är det konstigt varför våra KHL spelare tackar nej?!
Senast redigerad av Pol9gif 2019-04-23 kl. 08:06.
Citera
2019-04-23, 08:40
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det verkar inte finnas någon patriotism alls bland finska NHL-spelare.

Patrik Laine säger att han hellre vill spela golf än att vara med i Lejonen i VM.

Vem vet, det kan ju vara en situation där spelarna inte har mycket till övers för nuvarande huvudtränare för Finland och det är därför de tackar nej. Jag var helt övertygad att Laine skulle tacka nej eftersom att han ska förhandla fram ett kontrakt och att han inte var särskilt bra under den andra halvan av säsongen.
Senast redigerad av Bewnhur 2019-04-23 kl. 08:45.
Citera
2019-04-23, 09:16
Medlem
Nu får vi hoppas Ekholm, Forsberg, Arvidsson och Järnkrok tackar ja till VM. Det hade varit riktigt najs att få in de. Ekholm hade den defensiva backsidan varit säkrad tillsammans med Larsson och Hägg. Foppa och Arvidsson hade i stort säkrat spetsen. Järnkrok är en kille för 2/3:e linan.

Även Hörnqvist, Elias Lindholm, Nylander, Johnsson, Bäckström, Hagelin, Djoos, M.Pettersson och W.Karlsson/Nyqvist & Sörensen får gärna ansluta sedan också.

Vi kan fortfarande hoppas på 3 backar och 10-11 forwards i runda 1.
Senast redigerad av 400Ben 2019-04-23 kl. 09:52.
Citera
2019-04-23, 09:51
Medlem
Finns det några besked kring Åberg, Fast, Lindberg, Pääjärvi, Eriksson Ek, Ehn och JDLR?

Inga supernamn utan mer breddspelare men ändå.

Har Hjalmarsson sagt nej? Eller finns det en öppning där?

Jag är även positivt inställd till Olofsson och Grundström om det blir många nej på bra namn.
Citera
2019-04-23, 11:24
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Finns det några besked kring Åberg, Fast, Lindberg, Pääjärvi, Eriksson Ek, Ehn och JDLR?

Jag är även positivt inställd till Olofsson och Grundström om det blir många nej på bra namn.
Fast har tackat nej/skada enligt Jonathan Lindqvist på viasat.
Citera
2019-04-23, 11:30
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Ej tillfrågade:Åberg,Ehn

Nej:Fast(skada) Lindberg(kontrakt) Eriksson-Ek(skada) JDLR(skada) Hjalmarsson

Väntar på svar:Pääjärvi

Det är vad swehockey.se skriver

Håller annars med om Grundström. Han är en lovande forward som fick spela sista 15 matcherna för Kings i NHL.
Gjorde mål i sina första två matcher om jag inte minns fel och gjorde totalt 5 mål på dom 15 matcherna så han är ju i praktiken en 30goal-scorer Spelade vänsterytter med A.kempe som var center
Senast redigerad av appendixxiv 2019-04-23 kl. 12:27.
Citera
2019-04-23, 11:37
Medlem
Hörnqvist har tackat ja till VM

https://www.svt.se/sport/ishockey-vm/patric-hornqvist-klar-for-vm?fbclid=IwAR3fOiqRSedHAk0ex8TV3gbGflO9-BBv_ZNCIX2UZV44LHwpKUGnqhMp_tE

Känns grymt kul måste jag säga. Vi verkar få ett starkt lag även i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in