Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Ja, det är ju oftast så, haha.
2011 var ett ganska anonymt vm, fast jag tror regerande världsmästaren Tjeckien var favoriten när turneringen började, de hade t.ex. Jagr.
Antingen Sverige eller Ryssland. Ryssland har ett starkt lag i år, bland annat NHL's största poänggörare Nikita Kucherov
USA kommer ha ett grymt lag, dock visst frågetecken på målvaktssidan om dom angivna målvakterna stämmer. Inte dåliga målvakter, men dom har bättre.
Kanada är alltid Kanada. Ingen McDavid eller Crosby, men dom har så otroligt många bra spelare att ta av att man vet att dom kommer med ett bra lag.
Åker Boston ut i tid så har Tjeckien rätt bra spelare att få loss också.
Finland har ju tagit sina guld med anonyma lag, dock mot anonymt motstånd, men jag vill inte räkna bort dom än.
Och sen är ju Schweiz att räkna med nuförtiden, iaf om Nashville åker så dom får loss Josi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Profec
Inget beslut från Hörnqvist ännu?
Inget jag har läst om i alla fall. Skulle tro att det krävs läkarkoll innan han kan lova något. Han brukar ju få en del stryk.
Citat:
Ursprungligen postat av
BountyKiller
Endå envisas ni svenskar med att dra upp alla era gamla OS o VM guld... "kom med nåt nytt" vare va? Pff.
Var tvungen att kommentera detta, dubbelmoral så det skriker om det.
Vi har ju ett par rätt färska guld också.
Men det hänger på kontext. Pratar man historia, då är det relevant. Pratar man om här och nu, not so mcuh.