2019-04-22, 22:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Laine har tackat nej ikväll. Skadad.

Yle gissar att även dessa inte kan komma pga kontraktsskrivning.
Tur då att det spelas varje år så de får chansen nästa år igen
Citera
2019-04-22, 22:24
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det verkar inte finnas någon patriotism alls bland finska NHL-spelare.

Patrik Laine säger att han hellre vill spela golf än att vara med i Lejonen i VM.
Lite märkligt verkar det. De är kanske rädda för att möta ett toppat Schweiz igen eller något. Det gick ju inte förra gången trots 75% av toppspelarna med.
Citera
2019-04-22, 22:35
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom kanske vill att WC ska bli vad OS har varit. Där har dom ju mer kontroll och dessutom slipper dom bryta upp säsongen.
Jag tycker det är så märkligt på många sätt.
OS är den bästa marknadsföringsplatsen som finns för hockey. Hur hade exempelvis friidrott stått sig utan OS? Det är där man får in folk som normalt inte följer hockey eller den sporten man nu vill lansera. Man bjuder tittarna på deras primetime. Ett par miljarder får se hockey på bästa sändningstid. 20.00 i Peking ger betydligt bättre pr än 7 på morgonen från New york. Jag förstår inte riktigt hur man kan spela nhlmatcher i övriga världen men missa det här tillfället. Det är en gång vart fjärde år. Börja säsongen 2 veckor tidigare, eller skippa all star jippot den säsongen, eller båda. Så är det löst.
Citera
2019-04-22, 23:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Knappast, tvärtom skulle jag påstå. VM borde spelas vartannat år, eller kanske t.o.m vart fjärde år. Då skulle statusen höjas

Hur tycker du statusen på vm 1995 var, som Finland fortfarande talar om? Inga NHL-spelare alls i det mästerskapet, även om vissa blev det senare.
Citera
2019-04-22, 23:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Gud vad allt drabbar er hela tiden

Ja, det är ju oftast så, haha.

Citat:
Mumintrollen måste upp med huvudet och visa vad finsk sisu egentligen är om ni vill få er ett namn ute i världen.

2011 är glömt, den festen är 8 år gammal, dags att komma med nåt nytt

2011 var ett ganska anonymt vm, fast jag tror regerande världsmästaren Tjeckien var favoriten när turneringen började, de hade t.ex. Jagr.

Citat:
Nåja, Sverige kommer väl jogga hem det här guldet också antar jag

Antingen Sverige eller Ryssland. Ryssland har ett starkt lag i år, bland annat NHL's största poänggörare Nikita Kucherov
Citera
2019-04-22, 23:52
Medlem
Inget beslut från Hörnqvist ännu?
Citera
2019-04-22, 23:54
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Gud vad allt drabbar er hela tiden
Mumintrollen måste upp med huvudet och visa vad finsk sisu egentligen är om ni vill få er ett namn ute i världen.

2011 är glömt, den festen är 8 år gammal, dags att komma med nåt nytt

Nåja, Sverige kommer väl jogga hem det här guldet också antar jag

Endå envisas ni svenskar med att dra upp alla era gamla OS o VM guld... "kom med nåt nytt" vare va? Pff.

Var tvungen att kommentera detta, dubbelmoral så det skriker om det.
Senast redigerad av BountyKiller 2019-04-22 kl. 23:56.
Citera
2019-04-23, 00:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, det är ju oftast så, haha.

2011 var ett ganska anonymt vm, fast jag tror regerande världsmästaren Tjeckien var favoriten när turneringen började, de hade t.ex. Jagr.

Antingen Sverige eller Ryssland. Ryssland har ett starkt lag i år, bland annat NHL's största poänggörare Nikita Kucherov

USA kommer ha ett grymt lag, dock visst frågetecken på målvaktssidan om dom angivna målvakterna stämmer. Inte dåliga målvakter, men dom har bättre.

Kanada är alltid Kanada. Ingen McDavid eller Crosby, men dom har så otroligt många bra spelare att ta av att man vet att dom kommer med ett bra lag.

Åker Boston ut i tid så har Tjeckien rätt bra spelare att få loss också.

Finland har ju tagit sina guld med anonyma lag, dock mot anonymt motstånd, men jag vill inte räkna bort dom än.

Och sen är ju Schweiz att räkna med nuförtiden, iaf om Nashville åker så dom får loss Josi.

Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Inget beslut från Hörnqvist ännu?

Inget jag har läst om i alla fall. Skulle tro att det krävs läkarkoll innan han kan lova något. Han brukar ju få en del stryk.

Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Endå envisas ni svenskar med att dra upp alla era gamla OS o VM guld... "kom med nåt nytt" vare va? Pff.

Var tvungen att kommentera detta, dubbelmoral så det skriker om det.

Vi har ju ett par rätt färska guld också.

Men det hänger på kontext. Pratar man historia, då är det relevant. Pratar man om här och nu, not so mcuh.
Citera
2019-04-23, 00:13
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vi har ju ett par rätt färska guld också.

Men det hänger på kontext. Pratar man historia, då är det relevant. Pratar man om här och nu, not so mcuh.

Absolut har ni det, stör mig bara på att man på ena sidan säger man "Vi har si o så många guld, ni har mindre" o sedan säga "Gamla meriter betyder noll, det är här o nu som gäller" Bestäm er förfan.
Citera
2019-04-23, 00:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Absolut har ni det, stör mig bara på att man på ena sidan säger man "Vi har si o så många guld, ni har mindre" o sedan säga "Gamla meriter betyder noll, det är här o nu som gäller" Bestäm er förfan.

Är det samma svenskar som säger så då? Sen spelar det ju ingen roll, för vi har fler guld än er både nu och då.
Citera
2019-04-23, 00:16
Medlem
Citat:

Ni gör ju precis likadant?
Citera
2019-04-23, 00:19
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Ni gör ju precis likadant?

Jaså? När har vi skrytit om att vi har fler guld än er?

JAG PERSONLIGEN har aldrig varit sådan, sedan om andra hållit på här på forumet så jag kan inte hjälpa hur dom beter sig, bara löjligt det där tycker jag. Men direkt efter Finlands vinst 2011 så allt man fick höra var "ÖÖöh ni har bara 2 guld vi har si o så många ni suger ÖÖööh" ... =/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in