Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-03-19, 01:23
Medlem
AndersEklunds avatar
hej
jag undrar om fotbollslag får splitter nya matchtröjor inför varje match eller om tröjorna bara tvättas mellan varje matcher? om det är så att det är nya tröjor varje match, vad händer då med dom användna? slängs dom eller ger barn på sjukhus dom.
Citera
2019-03-19, 01:25
Bannlyst
AIK auktionerar ut tröjorna efter varje match. Så i vårt fall, ja. Tröjorna byts ut mellan matcherna.
Citera
2019-03-19, 01:58
Medlem
Ja det tror jag och de brukar även byta i halvlek. Så två per match. De har dock en tröjsponsor.
Citera
2019-03-19, 04:29
Medlem
Storklubbar som Manchested United och Real Madrid byter med stor sannolikhet tröjor i halvtid medans mindre klubbar i de lägre svenska divisionerna(inte allsvenskan) har samma tröjor hela säsongen.
Citera
2019-03-19, 07:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Storklubbar som Manchested United och Real Madrid byter med stor sannolikhet tröjor i halvtid medans mindre klubbar i de lägre svenska divisionerna(inte allsvenskan) har samma tröjor hela säsongen.

Exakt en pengafråga helt enkelt. I mindre klubbar är det tvätt som gäller. I dessa större är det ingen ens stor utgiftspost att det blir nya tröjor i varje halvtid ens. Det handlar ju om att de ska se snygga ut inför kamerorna.
Citera
2019-03-19, 07:36
Medlem
muppliberals avatar
Nästan relaterat: har de inte även en barberare och sminkör i omklädningsrummet efter första halvan?

Ronaldo m fl verkar ju ha det.

Men tröjor byts.
Citera
2019-03-19, 10:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har jag aldrig tänkt på tidigare. Men vilket jävla slöseri att byta tröjor hela tiden. Vad vinner någon på det? Dåligt för ekonomin. Dåligt för miljön.
Citera
2019-03-19, 12:03
Medlem
Jag har ocksåt undrat om detta. Men de använder troligen bara 1-3 skor per säsong
Citera
2019-03-19, 12:03
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har jag aldrig tänkt på tidigare. Men vilket jävla slöseri att byta tröjor hela tiden. Vad vinner någon på det? Dåligt för ekonomin. Dåligt för miljön.

Jag håller fullständigt med dig om att det är ett slöseri att byta tröjor varje halvtid/match.
Fotboll är en kontaktsport som spelas på gräs så varför skulle någon bli upprörd över att en tröja blir smutsig under match.
Citera
2019-03-19, 12:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
hej
jag undrar om fotbollslag får splitter nya matchtröjor inför varje match eller om tröjorna bara tvättas mellan varje matcher? om det är så att det är nya tröjor varje match, vad händer då med dom användna? slängs dom eller ger barn på sjukhus dom.
Beror på vilken nivå vi pratar. Men i tex Allsvenskan skulle jag tro att det är kotym med nya tröjor varje match.
Citera
2019-03-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Beror på vilken nivå vi pratar. Men i tex Allsvenskan skulle jag tro att det är kotym med nya tröjor varje match.

Det beror helt på vilken klubb vi pratar om. De mindre klubbarna i allsvenskan har troligtvis inte nya tröjor vid varje match.

Om jag inte minns fel var det en spelare i Falkenberg när de spelade i allsvenskan som fick hämta sin tröja igen efter att ha kastat ut den i publiken pga den ekonomiska biten. Känner även lite spelare i TFF och de hade inte nya tröjor vid varje match i allsvenskan.
Citera
2019-03-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Jag har ocksåt undrat om detta. Men de använder troligen bara 1-3 skor per säsong

Skor är ju mer personliga. Tar ett tag att spela in också och forma

Hade samma handbollsskor i 7år lagade med tejp. De var så jäkla sköna. Kunde inte byta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in