Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Beror på vilken nivå vi pratar. Men i tex Allsvenskan skulle jag tro att det är kotym med nya tröjor varje match.
Jag pratar främst om storlagen men även t.ex allsvenskan och superettan. T.ex i Sverige, var går "gränsen" så att säga? jag förstår ju att division 5 kör tvätt men superettan och divsion 1, tvätt eller nya tröjor?
Citat:
Ursprungligen postat av
anbo1987
AIK auktionerar ut tröjorna efter varje match. Så i vårt fall, ja. Tröjorna byts ut mellan matcherna.
vart går pengarna till? klubben eller organisationer som barncancerfonden och liknande?
Citat:
Ursprungligen postat av
muppliberal
Nästan relaterat: har de inte även en barberare och sminkör i omklädningsrummet efter första halvan?
Ronaldo m fl verkar ju ha det.
Men tröjor byts.
Skulle inte tro Ronaldo sminkar sig inför match, killen ser bra ut ändå och sminket skulle isf förstöras av svett under match. Däremot inför intevjuer så sminkas han men det sker ju med alla som är med i Tv.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Har jag aldrig tänkt på tidigare. Men vilket jävla slöseri att byta tröjor hela tiden. Vad vinner någon på det? Dåligt för ekonomin. Dåligt för miljön.
På vilket sätt är det dålig för miljön? blev nyfiken där. Är det något med materialet på tröjorna eller vad?