Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-03-19, 15:46
Medlem
mishimas avatar
Det beror nog främst på vad de har för deal med sin tröjsponsor. Hur många tröjor de helt enkelt får av sponsorn.
Citera
2019-03-21, 18:57
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Beror på vilken nivå vi pratar. Men i tex Allsvenskan skulle jag tro att det är kotym med nya tröjor varje match.

Jag pratar främst om storlagen men även t.ex allsvenskan och superettan. T.ex i Sverige, var går "gränsen" så att säga? jag förstår ju att division 5 kör tvätt men superettan och divsion 1, tvätt eller nya tröjor?

Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
AIK auktionerar ut tröjorna efter varje match. Så i vårt fall, ja. Tröjorna byts ut mellan matcherna.

vart går pengarna till? klubben eller organisationer som barncancerfonden och liknande?

Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
Nästan relaterat: har de inte även en barberare och sminkör i omklädningsrummet efter första halvan?

Ronaldo m fl verkar ju ha det.

Men tröjor byts.

Skulle inte tro Ronaldo sminkar sig inför match, killen ser bra ut ändå och sminket skulle isf förstöras av svett under match. Däremot inför intevjuer så sminkas han men det sker ju med alla som är med i Tv.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har jag aldrig tänkt på tidigare. Men vilket jävla slöseri att byta tröjor hela tiden. Vad vinner någon på det? Dåligt för ekonomin. Dåligt för miljön.

På vilket sätt är det dålig för miljön? blev nyfiken där. Är det något med materialet på tröjorna eller vad?
Citera
2019-03-22, 15:10
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
På vilket sätt är det dålig för miljön? blev nyfiken där. Är det något med materialet på tröjorna eller vad?
I princip all form av onödig konsumtion är ju dåligt för miljön. Krävs ju fler resurser för att tillverka 3600 Allsvenska-matchtröjor per säsong än 320.
Citera
2019-03-23, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund

vart går pengarna till? klubben eller organisationer som barncancerfonden och liknande?

Välgörande ändamål av olika slag. I somras gick en del av överskottet till att bekämpa skogsbränderna som härjade i stora delar av landet. Det brukar variera. Jag vet dock inte om auktionerna hålls lika frekvent nu som de gjorde för några säsonger sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in