Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-15, 22:14
  #1
Medlem
AlexanderMockbas avatar
Vad beror det på att de flesta kör runt i dyra bilar och alltid går klädda som om de vore på väg till nobelfesten? Komforten av att få gå i slips, motorintresse eller för att skina på andra? Vad beror det på att du har den bil du har och hur tänker du när du spänner på dina nya och omsorgsfullt valda kläder varje gång du bara ska utanför dörren?

Vad beror det på att tom svårt klimatindoktrinerade ekofeminister och andra kvinnor inte väljer uteliggare och män med gamla skrotbilar i dagar som dessa när mänskligheten sägs grillas till döds... Jag förväntar mig att aktivister som Greta aldrig någonsin kommer med vars en nyrakad pajas i kostym och suv.

Vilka saker eller sätt att vara kännetecknar oftast mest korrekt en människas ekonomiska tillgångar? Huset, bilen eller kläderna..
Citera
2019-03-15, 22:20
  #2
Medlem
Spontat känns det som semestern är det riktiga lakmus pappret för hur väl beställd man är. Boende och bilar kan vara väldigt olika belånade.

Men var och hur du spenderar semestern kan säga ganska mkt.
Citera
2019-03-15, 22:29
  #3
Medlem
note-its avatar
Talet, vilka ord och fraser som används. Folk i förorten kör ju sin jargong liksom.
Citera
2019-03-15, 22:38
  #4
Medlem
Skulle väl säga att de flesta i dagens samhälle är belånade upp över huvudet.
Citera
2019-03-15, 22:45
  #5
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Spontat känns det som semestern är det riktiga lakmus pappret för hur väl beställd man är. Boende och bilar kan vara väldigt olika belånade.

Men var och hur du spenderar semestern kan säga ganska mkt.

Precis så, hus och bil är nåt man måste ha. Alltså har man det oavsett hur rik man är. Jag vet många med gott om pengar som har högst mediokra bilar.

Men semestern är dyr lyx och kan variera mellan en billigt charter till turkiet eller en resa till Dubai. Pengarna styr såklart.

Kanske har man en fin och dyr husvagn som man tuffar runt i eller så har man en 30 år gammal husvagn. Pengarna avgör.
Citera
2019-03-15, 22:47
  #6
Medlem
Citat:
Vilka saker eller sätt att vara kännetecknar oftast mest korrekt en människas ekonomiska tillgångar? Huset, bilen eller kläderna..


Inget av detta.

Hur många olika frågor ställde du egentligen i trådstarten?
Citera
2019-03-15, 22:50
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderMockba
Vad beror det på att de flesta kör runt i dyra bilar och alltid går klädda som om de vore på väg till nobelfesten? Komforten av att få gå i slips, motorintresse eller för att skina på andra? Vad beror det på att du har den bil du har och hur tänker du när du spänner på dina nya och omsorgsfullt valda kläder varje gång du bara ska utanför dörren?

Vad beror det på att tom svårt klimatindoktrinerade ekofeminister och andra kvinnor inte väljer uteliggare och män med gamla skrotbilar i dagar som dessa när mänskligheten sägs grillas till döds... Jag förväntar mig att aktivister som Greta aldrig någonsin kommer med vars en nyrakad pajas i kostym och suv.

Vilka saker eller sätt att vara kännetecknar oftast mest korrekt en människas ekonomiska tillgångar? Huset, bilen eller kläderna..

Inget kännetecknar sådant. Kamprad gled runt i en gammal Volvo. Jag gör likadant själv. Äger ingen kostym, ingen skjorta, ingen slips.

Fan. Kanske är just det som kännetecknar en rik ändå...
Citera
2019-03-15, 22:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderMockba
Vad beror det på att de flesta kör runt i dyra bilar och alltid går klädda som om de vore på väg till nobelfesten? Komforten av att få gå i slips, motorintresse eller för att skina på andra? Vad beror det på att du har den bil du har och hur tänker du när du spänner på dina nya och omsorgsfullt valda kläder varje gång du bara ska utanför dörren?

Vad beror det på att tom svårt klimatindoktrinerade ekofeminister och andra kvinnor inte väljer uteliggare och män med gamla skrotbilar i dagar som dessa när mänskligheten sägs grillas till döds... Jag förväntar mig att aktivister som Greta aldrig någonsin kommer med vars en nyrakad pajas i kostym och suv.

Vilka saker eller sätt att vara kännetecknar oftast mest korrekt en människas ekonomiska tillgångar? Huset, bilen eller kläderna..

Folk använder inte kostym, vem tusan sätter på sig en slips? Ser helt idiotiskt ut. Och bil var statussymbol för typ tjugo år sedan.
Citera
2019-03-15, 23:27
  #9
Medlem
"De flesta"??

Var då?
Citera
2019-03-16, 01:42
  #10
Medlem
AlexanderMockbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Folk använder inte kostym, vem tusan sätter på sig en slips? Ser helt idiotiskt ut. Och bil var statussymbol för typ tjugo år sedan.
Vissa gör men oavsett det, varför är status så himla viktigt för svensken? Jag förstår att man kanske vill se fin ut på första dejten eller som försäljare men på vanliga matvaruhus...! Vad beror det på att nästan alla kommer uppklädda? Kan det vara något annat än dåligt självförtroende?

Bara man ska iväg till valfri pizzeria så står det folk där med fina halsdukar (trots att det inte är kallt att gå 50 meter eller att dom stannar bilen precis utanför), jackor med matchande färger och skor med inte en fläck på. Sätta en gaffel i deras rövar, rakt upp i bullseye. Nej men seriöst.. Vad är detta för beteende hos folk? Varför klär dom upp sig bara för att köpa pizza eller äta korv nånstans?
Citera
2019-03-16, 03:43
  #11
Medlem
dumbest-man-alives avatar
Hur långt är ett snöre? En bra start är nog att äga sin egen tid.
Citera
2019-03-16, 07:51
  #12
Medlem
nordicwraths avatar
Min erfarenhet är att många snorrika personer snarare är ganska casual klädde med någon snygg piké eller vanlig Ralph Lauren-tjocktröja. Vissa äldre herrar som är rika approprierar t om funktionskläder för att det är skönt och behagligt på gamla dar'. Däremot så är det ju viktigt att vara ordentligt uppklädd om man är på jobbet eller skall på möten eller liknande, särskilt med internationella kunder.

Det är många rika som kör "vanlig Volvo" och liknande. De som har svindyra sportbilar är snarare nyrika som inte tillhör den kultiverade överklassen och bara vet hur man imponerar på de i arbetar/medelklassen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback