Citat:
Ursprungligen postat av
Tercio
Märkligt att de har en så stor riktigt moské i NZ. Jag trodde inte det fanns så mycket muslimer där? Vet att de har mycket maorier som det är mycket problem med men de var ju i vart fall där från början så att säga.
De hade förmodligen klarat att ta ut GM om fler rusat på honom direkt från andra sidan som en snubbe försökte göra istället för att trycka i hörnet.
Vi lever i intressanta tider. Det slår mig att den bästa lösningen kanske är att alla muslimer flyttar tillbaka till muslimska länder så blir det inga fler terrordåd, varken av eller mot muslimer, i våra länder.
Det här kommer förmodligen leda till mycket mer repression, vapenlagar osv. Blir knappast tal om något "vänd andra kinden till" som när det är vita kristna som blir dödade.
Regeringens beslut att ta emot hela IS gänget känns kanske inte lika lyckat längre. Det är väl en lågoddsare att det är just sånt här som triggar dem.
Jag tror inte att vapenlagarna kommer påverkas mer än ytligt.
Det här måste väl rimligen vara en man som var minst värnpliktig, han verkar inte bry sig nämnvärt när han skjuter någon som är påväg att attackera honon.
Ska man tvinga män som är värnpliktiga att överge sina vapen också?