2019-03-15, 08:39
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Börjar med att mannen säger "Lets get this party started" och sedan kör han väldigt lugnt genom stadens gator, han har GPS som talar om för honom hur han ska svänga. Han sitter i ganska så fin bil som säker är värd minst 500.000 kr. Under tiden som han kör så spelar han serbisk folk musik, som sedan övergår till någon form av traditionell brittisk militärt marschera musik från 1700 talet med trumor och pipa. Vid passagerarsätet så ligger det ett stort antal gevär och magasin. Mannen tycks vara klädd med motorcykel utrustning (läder och skydd).
han parkerar vid en gränd precis bredvid mosken. Tar ett maskingevär över axeln och ett hagelgevär i som han håller i. Båd gevären är totalt nerklottrade med vit färg på olika namn från terrordåd runt om i världen, bland annat namnet Ebba Åkerlund (flickan som dog i stockholm), och lite annat som exempelvis !In memory of!" och "Kebab remover" och "Australia!".

Han går väldigt snabbt upp mot mosken. Vid ingången står det två män och pratar med ryggen vänd mot honom. Han öppnar eld mot hagelgeväret och den ena mannen dör direkt medans den andra kryper på golvet för sitt liv och ropar, och blir sedan skjuten. Han dödar ca 3 till i hallen. Gärningsmannen springer in i bönlokalen som är tom (en person syns springa ut och blir troligtvis träffad), för att sedan ge sig in i en lobby där minst 20 personer ligger och kryper ihop bland vänster och höger hörn.
Han byter vapen till automatgeväret och öppnar eld mot folket i det högra hörnet, när han vänder sig om så är det en killen som precis ska hoppa på honom bakifrån, gärningsmannen får in ett skott i mannen och blir själv fälld i tumulten. Han dödar sedan mannen, springer tillbaka in till lobbyn och öppnar eld mot det vänstra hörnet där många fortfarande ligger kvar och trycker. Han spenderar den mesta av tiden med att skjuta mot de båda hörnen, laddar om magasin minst 4-5 gånger. Ibland så går han nära och ser till så att han träffar folk i huvudet så att de inte spelar död. En man syns ge sig iväg och springer ner för korridoren men blir skjuten i ryggen.

Gärningmannen är extremt cool lugnt, inga vidare djupa andetag. Han är extremt målmedveten, och det syns klart och tydligt att han har militär träning eftersom han behärskar vapnen utan som helst problem även när de ibland låser sig.

Efter ett tag så springer han ut igen på parkeringen. Han skjuter mot folk ute i trottoaren som springer ifrån mosken, hon skjuter både åt höger och vänster. Under tiden så är trafiken helt normal och bilar kör förbi. Han springer tillbaka till sin bil vid gränden, går till bakluckan och byter vapen till en ny automatgevär. Han har flera dunkar bensin i bagaget. Han springer runt mosken och skannar efter folk som flyr från parkeringen, och skjuter mot minst en, han pratar lite skämtsamt till sig själv under tiden.

han springer in i mosken igen, går tillbaka in till lobbyn till de båda hörnen fyllda med människor. Han går väldigt nära inpå dem och siktar noga mot varenda persons huvud och avfyrar 1-2 skott mot varje människas huvud. När han går till det vänstra hörnet så hittar han en kille som har lyckats gömma sig bakom en pelare. Han skjuter ca 3 skott på honom. Han fortsätter att sikta nära och noga för att skjuta 1 kula i varje människas huvud.
Mosken är tom och tillslut springer han ut för sista gången, där ser han en svartklädda kvinna precis försvinna runt hörnet ut mot gatan, han skjuter henne. Han springer efter henne och ser henne ligga på trottoaren precis där han har parkerat sin bil. Kvinnan ligger på magen och ropar ut och sträcker ut sin arm mot alla bilar som lugnt kör förbi mosken, hon ropar "help me! help me! help me!". Gärningsmannen joggar fram till henne och skjuter henne 2-3 gånger i huvudet. Han sätter sig i sin bil som står precis bredvid, bilen spelar fortfarande hög musik, musiken är fortfarande bisarrt...

Han kör iväg och skämtar lite för sig själv. Medans han kör så stannar han upp lite då och då när han ser fotgängare, han tar fram hagelgeväret och skjuter rakt genom sin bils vindruta mot fotgängarna. Han fortsätter att köra längst med gatan och upprepar detta. Tillslut så gasar han iväg och faller in i trafiken som en vanlig bilist. Han skrattar lite då och då och skämtar och reflekterar lite över vad som hände. Ett par polisbilar syns köra i full hast förbi honom mot mosken.
Tack för sammanfattningen
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej.

Vi kommer framöver sannolikt se fler islamistiska terrordåd, men inte som en direkt följd av detta.
Jag har ingen aning, du har kanske rätt. Men det är ett intressant påstående jag gärna vill läsa mer om.
Citera
2019-03-15, 08:40
Medlem
Från hans manifest:

Who do you represent?
Millions of European and other ethno-nationalist peoples that wish to live
in peace amongst their own people, living in their own lands, practicing
their own traditions and deciding the future of their own kind.

Älskar att han vill att vi ska leave in peace genom att göra en massaker. Verkligen en högintelligent människa. Synd han var så feg så att han inte avslutade sitt eget liv på köpet. Idiot.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Nja, han hade inte bara skrivit budskap som andra kan förstå på vapnen, jag såg en del symboler som jag tror enbart har betydelse för gm. Det är något knepigt med det. Som han försökt "förtrolla" sitt vapen.

Varför gör han det? Han måste ju tro att det har någon form av betydelse/effekt? Känns inte som något man gör om man är fast förankrad i verkligheten.
Ja, han verkar inte helt sund i skallen (uppenbarligen). Verkar som att verkligheten "TV-spel" smält ihop med verkligheten Verkligheten. Undrar om han medicinerade mot något? Jag skulle inte bli förvånad om hans närhistoria rymmer det klassiska mönstret: problem på jobbet, problem med familj/flickvän, kontakt med psyket, alltmer ensam sittandes vid sin dator, ökat vapenintresse, grubblerier, sömnstörning, depression etc.
Citera
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Tack. Mycket värt.
Vilken förvirrad stackare. När han uppger sin etniska bakgrund så nämner han inget om serbien. Twitter meddelandena tyder dock på att han har vissa kunskaper om balkan.
Citat:
Högerextrem, skrev jag.

"I mostly agree with Sir Oswald Mosley’s views and consider myself an
Eco-fascist by nature."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Förstår inte hur vissa människor kan känna glädje av att oskyldiga mördas. Det är inte två
fotbolls lag de handlar om. Islam kanske är lite konstigt för västerlänningar men de stör inte oss. Svensk neutralitetspolitk ska råda

Stör inte oss?

De har ju utfört ett antal terrordåd i västvärlden, de har infört hederskultur och an massa annat skit i Europa. Det är klart att det stör oss och ju fler de blir desto mer kommer de att störa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Då ligger Sverige illa till när skytten blandar in Drottninggatan. Muslimerna kommer säkert att ta det som förevändning att slå till här. Inte bra alls.
Risken är stor. Nassen har legaliserat en aktion från musslimer i Sverige.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är GM av serbiskt ursprung? Jag tänkte på musiken i bilen.

Skotskt-engelskt-irländsk bakgrund, har jag för mig han skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är GM av serbiskt ursprung? Jag tänkte på musiken i bilen.

Tänkte med det direkt. Men läste manifestet. Hans föräldrar är av engelsk och irländskt ursprung skriver han.
Citera
2019-03-15, 08:41
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Urflippade nationalister är ett mycket större hot än återvändande IS-anhängare.

Källa på det? Varför kallar du det IS-anhängare? Stödjer du IS eftersom du inte skriver terrorister.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-is-anhangare-domda-for-grova-brott-efter-hemkomsten

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/is-%C3%A5terv%C3%A4ndare-orsakar-r%C3%A4dsla-i-malm%C3%B6-11965532
Senast redigerad av jay.simpson 2019-03-15 kl. 08:43.
Citera
2019-03-15, 08:42
Medlem
F.Hansens avatar
Varför var målet inte kriminella invandrare? Slöseri med kulor att skjuta vanliga muslimer.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Skotskt-engelskt-irländsk bakgrund, har jag för mig han skriver.
Okej, inte den vanligaste musiken annars att lyssna till för inspiration.
Citera
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Källa på det? Varför kallar du det IS-anhängare? Stödjer du IS eftersom du inte skriver terrorister.

https://www.svd.se/hogerextrema-ett-vaxande-hot--sapo-tvarvander
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in