2019-03-16, 16:39
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Australien befolkades först av vad vi idag kallar Aboriginer, Nya Zeeland befolkades först av Maorier.
Européer började kolonialisera de båda runt 1700-talet. Folk från Mellanöstern började väl flytta dit runt 1900-talet.
Denna Australiensaren flyttade väl till NZ på 2000-talet.
Över 400 år sedan räknas inte. Ca 300 år sedan räknas. 100 år sedan räknas inte. Och siste 20 åren räknas inte.
Du plockar russinen ur kakan för att passa in din världsbild.

Antingen ljuger du medvetet för att inbilla dig att du vinner ett argument på ett anonymt internetforum, eller så är du faktiskt så obildad att du faktiskt inte vet detta och det bara handlar om skrämmande låg intelligens.

Oavsett så ska du nog ta ett par steg tillbaka så du inte skämmer ut oss andra etniska européer. Vi är ett generellt intelligent och respektabelt folkslag, men så finns det individer som du som drar ner oss.

Och? det byggde inte upp Australien och Nya Zeeland. Det gjorde européer. Jag personligen bryr mig dock inte jättemycket om deras konflikt. Jag bryr mig mest om Europa. Är generellt sett emot imperialism.

Ljuger angående vad? Det är snarare sådana som du som drar ned oss, som är beredda att sälja ut hela vårt land för en invasion. Det gör ingen riktig Europeisk man.
Citera
2019-03-16, 16:39
Medlem
ThuleSocietys avatar
Det är verkligen någonting som håller på att hända nu. Samhället håller på att ändras på ett sätt som jag inte trodde var möjligt, ännu.

Igår så blev Breitbart tvungna att stänga sina kommentarsfält då tusentals vanliga konservativa antingen hyllade skytten eller skrev att muslimerna fick det dom förtjänande. På bara 15-20 minuter så hade artikeln över 4000 kommentarer på Breitbart och nästan samtliga hyllade skytten eller ansåg att muslimer får skylla sig själva.

Breitbart fick panik och stängde kommentarsfältet samt raderade nästan alla inlägg. På youtube så fortsätter folk att hylla detta dåd i kommentarsfälten.

Vad är det som händer egentligen? Jag hade räknat med denna samhällsförändring men inte så här pass tidigt.

Är folk så pass trötta på mångkulturen? Jag fattar ingenting.

Anglin nämner detta också samt kommenterar dådet:

https://dailystormer.name/kiwis-final-shitpost-massacres-mosques-personally-radicalized-by-candace-owens/
Citera
2019-03-16, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Här, varsågod.

Låt mig presentera den stackars oskyldiga moskén Al Noor i Christchurch.

Nu har jag inte påstått något om ”oskyldig” ville bara ha fler källor, så tack för det. Men jag tror fortfarande inte på att gå runt och slakta random människor i en moske för det (inklusive barn). Varken om det nu gäller folk med islamistiska eller högerextrema kopplingar. Terrorn som ”lösning” får just alla terrorister stå för.
Citera
2019-03-16, 16:41
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Nu har jag inte påstått något om ”oskyldig” ville bara ha fler källor, så tack för det. Men jag tror fortfarande inte på att gå runt och slakta random människor i en moske för det (inklusive barn). Varken om det nu gäller folk med islamistiska eller högerextrema kopplingar. Terrorn som ”lösning” får just alla terrorister stå för.

Jag är inte heller någon våldsförespråkare. Jag fördömer också den här typen av attacker.

Men rätt ska vara rätt. Det var en radikal moské med kopplingar till al-Qaida.
Citera
2019-03-16, 16:41
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Det är verkligen någonting som håller på att hända nu. Samhället håller på att ändras på ett sätt som jag inte trodde var möjligt, ännu.

Igår så blev Breitbart tvungna att stänga sina kommentarsfält då tusentals vanliga konservativa antingen hyllade skytten eller skrev att muslimerna fick det dom förtjänande. På bara 15-20 minuter så hade artikeln över 4000 kommentarer på Breitbart och nästan samtliga hyllade skytten eller ansåg att muslimer får skylla sig själva.

Breitbart fick panik och stängde kommentarsfältet samt raderade nästan alla inlägg. På youtube så fortsätter folk att hylla detta dåd i kommentarsfälten.

Vad är det som händer egentligen? Jag hade räknat med denna samhällsförändring men inte så här pass tidigt.

https://dailystormer.name/kiwis-final-shitpost-massacres-mosques-personally-radicalized-by-candace-owens/

Ja, vad tror du händer när Europa blir invaderat, kombinerat med massor av islamistiska terrordåd mot oss, kombinerat med all skit invasionen fört med sig och det extrema vit-hat som finns överallt?

Det är bara en logisk motreaktion. Hoppas den blir ännu "värre".
Citera
2019-03-16, 16:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Det är bara att hoppas att Säpo har bra koll på unga vita män i Sverige. Är man ensamstående ung vit man så borde man aldrig beviljas vapenlicens!

Som tur är så är vita män i minoritet i terrorliknande sammanhang i Europa så hotet är inte så stort.
Citera
2019-03-16, 16:45
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusande
A han som gjorde det är ju terrorist. Ska du åka till Syrien/Irak och köra på Mohamed 11 som är på väg till skolan? Är inte du också terrorist då? Vill du hämnas gå på isis då eller har du inte pungen att åka ner och kriga mot isis. Verkar som att du vill köra på oskyldiga än att köra på de skyldiga. Istället för att kriga mot iss vill du köra på en oskyldig människa. Är det din hämnd? Isis blir ju bara glada om du dödar några muslimer åt de. För muslimer som inte är isis dör varje dag i syrien/irak pga isis. Det är muslimer som krigar mot isis. Din blåsta jävel. Du skrämmer mig mer än vad isis gör. Du är likadan som isis som går på oskyldiga människor.
Ett mycket märkligt inlägg.
Men som sagt alla muslimer som likvideras är bara glädjande.
Kamelryttarna Får skylla sig själva.
Citera
2019-03-16, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Finns inga bevis i den artikeln för att moskén lärde ut radikal islam.

År 2003 uppstod kontroverser inom det lokala muslimska samhället kring moskén, ankomsten av nya medlemmar av arabiskt och somaliskt ursprung utspelade spänningar med de tidigare medlemmarna av sydasiatiskt ursprung, vars senare har en annan kultur och mer återhållsam tolkning av islam.

Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al_Noor_Mosque,_Christchurch
Citera
2019-03-16, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag är inte heller någon våldsförespråkare. Jag fördömer också den här typen av attacker.

Men rätt ska vara rätt. Det var en radikal moské med kopplingar till al-Qaida.
Absolut. Jag tar sådant på stort allvar och har läst ett flertal rapporter om detta problem, som i mina ögon varken bör tystas ned eller lösas med terrorism. Hade bara missat att det fanns bättre källor än folks Twitter-flöde :-)
Citera
2019-03-16, 16:48
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusande
A han som gjorde det är ju terrorist. Ska du åka till Syrien/Irak och köra på Mohamed 11 som är på väg till skolan? Är inte du också terrorist då? Vill du hämnas gå på isis då eller har du inte pungen att åka ner och kriga mot isis. Verkar som att du vill köra på oskyldiga än att köra på de skyldiga. Istället för att kriga mot iss vill du köra på en oskyldig människa. Är det din hämnd? Isis blir ju bara glada om du dödar några muslimer åt de. För muslimer som inte är isis dör varje dag i syrien/irak pga isis. Det är muslimer som krigar mot isis. Din blåsta jävel. Du skrämmer mig mer än vad isis gör. Du är likadan som isis som går på oskyldiga människor.

Det var då ett jävla tjat om IS. Det är inte bara IS som förespråkar sharialagar och jihad. Alla muslimska länder i hela världen, över femtio stycken, tillämpar sharialagar i större eller mindre grad. Saudiarabien och Iran är samma skit, trots att de påstår sig tillhöra två olika "grenar" av islam. Båda länderna förtrycker kvinnor, avrättar bögar, låser in journalister som skriver fel saker, förföljer minoriteter, och allt vad det nu är. Vidare så är inte IS den enda muslimska terrororganisationen. Dessa organisationer finns överallt. IS, al-Qaida, al-Shabaab, Boko haram, Hamas, Hizbollah, Muslimska brödraskapet. Listan är oändlig. Utplåna en muslimsk terrorsekt så dyker två nya upp direkt. Varför? Jo, på grund av koranen.
Citera
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Finns inga bevis i den artikeln för att moskén lärde ut radikal islam.
Kanske inte det men mosken är förmodligen döpt efter al Nour partiet

Citat:
Al‑Nour Party is an ultra-conservative Islamist party maintaining a strict version of Islam, known as the Salafi methodology. Salafis believe in practising Islam as it was practiced by Prophet Muhammad, his companions, and the later generations. Their main source of governance is strictly based on the Quran and the Sunnah.

Ultra konservativa muslimer älskar jihad då deras mål är att etablera en stat som är byggd på koranen med sharia lagen... hmmmm islamska staten?

Det finns mycket som pekar på att muslimerna i al Nour mosken var salafi jihadister.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al-Nour_Party

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Salafi_jihadism
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety

Vad är det du inte fattar, historiens gång? Det kallas rödpillring på massiv nivå. Givetvis det är därför all svensk media går ut och varnar för att man inte skall sprida hjältedådet ytterligare. Pandoras Ask är numera öppen och varje vit handlingskraftig man kan förändra historiens gång till det bättre precis som Brenton Tarrant.

Och kom ihåg folk, glöm inte subscriba till Pewdiepie!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in