2019-03-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Du förtjänar inget svar då du är IQ-befriad. Jag vill däremot förklara varför jag tycker det, fastän det är obetydligt då du är ett kioskmongo.

Muslimska kvinnor har lika mycket rätt att bära religiösa symboler precis som kvinnor i övrigt har rätt att bära det de känner för. Nu är det så att slöjan är ett plagg och inte ett religiöst symbol. Kvinnan bär slöja av religiös övertygelse och att be henne ta av den är diskriminering. Att ens yttra sig på så sätt bidrar bara till polariseringen i samhället och mindre skattebetalare, då de inte får respekten de förtjänar som människor.

Muslimerna är väldigt bra på att polarisera samhällen själva. Det finns ingen annan invandrargrupp eller religiös grupp som utmärker sig på det sättet. Självklart är hucklet en religiös symbol. Kanske den viktigaste inom islam. Varför skulle det annars vara obligatoriskt att bära den? Slöjan visar att man har underkastat sig, vilket själva ordet islam står för.
Citera
2019-03-17, 08:30
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Hämnden är på väg....
Vad för hämnd tror du kommer bli? Terrordåd av muslimer? Egentligen så fick de ju bara smaka på sin egen medicin, nu försvarar jag inte det fruktansvärda men lite så är det ju. Detta är ju typiskt muslimskt, tankarna går lite till Terrordåden i Paris 2015 och Charlie Hebdo attacken. Så detta kanske lite hämnd på det?
Senast redigerad av Appelskrutten123 2019-03-17 kl. 08:33.
Citera
2019-03-17, 08:31
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher

Ja, det inte bra. Alla barn är oskyldiga. Jag fördömer alla terrorattacker mot oskyldiga och i synnerhet barn..

Det ska bli mycket intressant att se hur politiker nu agerar för att förhindra ytterligare terrorattacker i tidigare fredliga länder?
Jag tänker på Nya Zeeland, Sverige, Belgien, Frankrike, Tyskland som drabbats på senare år.

Min gissning är att de istället fortsätter att skapa motsättningar i sina länder.
Och därmed ännu mer extremism och terrorattacker.
Citera
2019-03-17, 08:31
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Chilenarna flyttade hem, de såg vart Sverige är på väg. Många juggar och östeuropeer flyttar också hem eller planerar flytta. Kvar blir svenskar och muslimer, godnatt.

Har du några källor på att juggar och östeuropeer flyttar hem? Retorisk fråga, självklart har du inga källor. Du sitter bara och gissar.

OnT: Tror ni att mördaren reflekterade över att hans vidriga dåd kommer att leda till ökade spänningar mellan muslimer och icke-muslimer, vilket i sin tur ökar sannolikheten för nya, islamistiska terrordåd? Alltså har detta fega kräk bidragit till att fler från "hans folk" kommer att drabbas.
Citera
2019-03-17, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Den finns, men finns ingen anledning att skriva dit. Lär väl bara vara advokaten som kan läsa den?

Tänkte mest om man kan luska fram eventuella lösenord samt eventuella konton som MGM kan ha glömt att byta lösenord på. Han har ingen förnamn-efternamn mail iaf eller vice versa, gått igenom det mesta, mja nu menar jag inte av dom stora leverantörerna iaf, kanske han har någon privat dns det vågar jag dock inte säga.

Inte tänkt att skriva till mailen.

MVH
Senast redigerad av iFun 2019-03-17 kl. 08:39.
Citera
2019-03-17, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Hämnden är på väg....

Frågan är om SÄPO kan "take them out" innan de hinner spränga sig själva?
Citera
2019-03-17, 08:39
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det ska bli mycket intressant att se hur politiker nu agerar för att förhindra ytterligare terrorattacker i tidigare fredliga länder?
Jag tänker på Nya Zeeland, Sverige, Belgien, Frankrike, Tyskland som drabbats på senare år.

Min gissning är att de istället fortsätter att skapa motsättningar i sina länder.
Och därmed ännu mer extremism och terrorattacker.

Du glömde Storbritanien
Citera
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst

OnT: Tror ni att mördaren reflekterade över att hans vidriga dåd kommer att leda till ökade spänningar mellan muslimer och icke-muslimer, vilket i sin tur ökar sannolikheten för nya, islamistiska terrordåd? Alltså har detta fega kräk bidragit till att fler från "hans folk" kommer att drabbas.

Han förklarar ju i princip att motivet var bl.a att skynda på spänningen mellan folkgrupperna för det oundvikliga.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

OnT: Tror ni att mördaren reflekterade över att hans vidriga dåd kommer att leda till ökade spänningar mellan muslimer och icke-muslimer,?

Tror du att politiker har reflekterat över att deras handlingar kommer att leda till spänningar mellan muslimer och icke-muslimer?

Det är väl någonstans där vi måste börja diskussionen?
Citera
2019-03-17, 08:41
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Hur många potentiella terrorister och framtidsfaror tror ni det fanns bland de döda?
Alla?
Citera
2019-03-17, 08:42
Medlem
Redas avatar
Citat:
Har du några källor på att juggar och östeuropeer flyttar hem? Retorisk fråga, självklart har du inga källor. Du sitter bara och gissar.

Som jag förstår det var det hans syfte med dådet.
Citera
2019-03-17, 08:43
Bannlyst
Det är fritt fram att skapa ett mail konto under MGM namn:

brenton.terrant@gmail.com
brenton-terrant@gmail.com
brentonterrant@gmail.com
terrant.brenton@gmail.com
terranbrenton@gmail.com
terrant-brenton@gmail.com

Lär försvinna fort nu när det avslöjats på flashback seventeen dark !!!
Senast redigerad av iFun 2019-03-17 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in