2019-03-16, 16:50
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itwillhold
Har du en riktig källa eller är det här ditt tyngsta kort? Finns inget i din länk som talar för dig

källorna finns i länken. du får söka själv, jag orkar inte leta upp länkar til dig, men de finns där att hitta. Läs längre ner i twitterfeeden så finns det källor och länkar.
Senast redigerad av carminaburana 2019-03-16 kl. 16:57.
Citera
2019-03-16, 16:50
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att det handlar om explosiva varor som skall skickas i specialcontainrar i fraktplan snarare än i bagageutrymmet på ett passagerarplan.

Du har ingen aning om vad du pratar om!
Sen när är ett vapen en explosiv vara?
Alla passagerare som har vapenlicens kan ta med sig vapen på ett flyg.
Det som brukar krävas är att man anmäler det till flygbolaget ett dygn innan avfärd och checkar in det som specialbaggage.
Till detta har man även rätt att ta med sig en total mängd av 5kg ammunition i incheckat baggage.
Kolla med vilket flygbolag du vill...
Varför svarar du på en fråga när du har noll koll?

Fast vad vet jag? Har ju bara arbetat som flygkapten i snart 20år...
Senast redigerad av Skunken666 2019-03-16 kl. 17:10.
Citera
2019-03-16, 16:51
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
”Sinnesnärvaro” haha
Som Breiviks två kexchoklad i sin väska.
Men snygg efterhandskonstruktion. Varför säger han ”shit” och mumlar då?

choklad ger en snabb energiboost, vet inte vad du skrattar åt, bergsklättrare etc har ofta med sig just chocklad pga av den andledningen. Du kan kalla ABB mycket men inte en idiot.

Han säger antagligen shit och mumlar för att skjutningen vid första mosqen tog längre tid än planerat, när han sätter sig i bilen säger han något typ(that didnt go exatly as planned) och därför velar han nån sekund med dunkarna men tar(antagligen) det rätta beslutet och kör mot nästa mål innan snuten hinner mobilisera vid första och stänga in han, sinnesnärvaro visar det med tydlighet din hönshjärna.
Citera
2019-03-16, 16:51
Medlem
KronPelles avatar
Videoklipp:
Attacken (16:56)
Efterverkan (01:19)
Finns även i min signatur!

Moskéerna:
Masjid Al Noor (41 döda)
Linwood Mosque (8 döda)
Musik:
The British Grenadiers - Fife and Drum
Grün Ist Unser Fallschirm Remix
Crazy World of Arthur Brown - Fire
Manuel - Gas Gas Gas
Serbia Strong - Kebab Remover
Senast redigerad av KronPelle 2019-03-16 kl. 16:54.
Citera
2019-03-16, 16:52
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Inget där som bevisar att moskén i Christchurch som utsattes för terrorattacken lärde ut radikal islam. Endast en familj som påstår att deras familjemedlem stötte på radikal islam i moskén. Står inte ens vem som stod för moskén, imamen eller bara en besökare.

Det står ju rakt upp och ned att radikalism frodas på Nya Zeeland, enligt underrättelsetjänster i landet. Var tror du att denna radikalisering sker egentligen, om den inte sker i just moskéerna?
Citera
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusande
A han som gjorde det är ju terrorist. Ska du åka till Syrien/Irak och köra på Mohamed 11 som är på väg till skolan? Är inte du också terrorist då? Vill du hämnas gå på isis då eller har du inte pungen att åka ner och kriga mot isis. Verkar som att du vill köra på oskyldiga än att köra på de skyldiga. Istället för att kriga mot iss vill du köra på en oskyldig människa. Är det din hämnd? Isis blir ju bara glada om du dödar några muslimer åt de. För muslimer som inte är isis dör varje dag i syrien/irak pga isis. Det är muslimer som krigar mot isis. Din blåsta jävel. Du skrämmer mig mer än vad isis gör. Du är likadan som isis som går på oskyldiga människor.

Kan du dra till hamsterpaj eller något. Har du blundat när du skrivit?

''Du skämmer mig mer än vad isis gör'' Verkligen, du blir rädd över vad en anonym svensk sitter och skriver på ett forum, än inavlade neandertalare som kan bo precis bredvid dig som faktiskt varit nere och mördat folk?
Citera
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Och? det byggde inte upp Australien och Nya Zeeland. Det gjorde européer. Jag personligen bryr mig dock inte jättemycket om deras konflikt. Jag bryr mig mest om Europa. Är generellt sett emot imperialism.

De byggde upp det ja, för att de tog över. Är samma sak om 300 år om muslimer tar över europa idag. Värderingarna är ändrade, och urbefolkningen inte haft något val, och muslimerna får all cred för vad som hänt mellan idag och om 300 år.

Att du valt just 300 år som legitim tidsspann för vilka som byggt upp landet är ju just för att det var då vi koloniserade länderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Ljuger angående vad? Det är snarare sådana som du som drar ned oss, som är beredda att sälja ut hela vårt land för en invasion. Det gör ingen riktig Europeisk man.
Du ljuger om att det är europeer som skapat australien och nya zeeland. Det är ju i rätt i sak, då det är europer som satt namnen och satt gränserna. Men det är samma här - om ledare från mellanöstern tar över Sverige och döper om det till Al Mohammad så är det knappast dom som skapat landat. De har skapat Al Mohammad - men landmassan skulle enligt mig inte tillhöra dom.
Citera
2019-03-16, 16:55
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
De nazistiska terroristerna har i princip alltid haft licens för sina vapen, tex Breivik, Mangs, Bowers, Rodger, McVeigh med flera.

Och de muslimska terroristerna får tag i sina illegalt.
Citera
2019-03-16, 16:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Länka gärna till sådana källor, såväl Twitterfeeden som andra ursprung. Låter intressant.

https://mobile.twitter.com/mattiasreporter/status/1106514755391496192
Citera
2019-03-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrandil
Du måste ju ha en grundläggande känsla för koncepetet "generaliserbarhet" - man lär sig någon form av vetenskapsmetodologi i grundskola. Du förstår väl själv att inte fan är det "den generella gruppen muslimer" som kollektivt begår terrordåd som du skriver - så dum kan du inte vara. Påståendet "vissa män med attributet att de är muslimer begår terrordåd" är korrekt. Jag klarar av att folk har åsikter, men när de nyttjar yttrandefrihet mer än vad de har intellektuell kapacitet till, så behöver det påpekas.

En stor andel av muslimerna som lever i västvärlden ger sitt tysta medgivande till terrordåd utförda av radikala islamister, en tredjedel av muslimerna i England vill inte leva enligt våra lagar utan sina egna religiösa lagar i form av sharia. Det krävs ett civilsamhälle som ger förutsättningar för dessa radikaliserade individer att leva, mosker att träffa likasinnade och bli påverkade utöver IS direkta rekrytering i förorter som är dokumenterad.
Problemet är att vi har muslimer levandes i Sverige och Europa överhuvudtaget. Detta är ett problem skapat av en massinvandring där ingen tanke getts till konsekvenserna av detta experiment.
Det är ett ohållbart samhällsbygge med oerhört många inbyggda motsättningar som leder till våld.
I Sverige idag så pågår ett assymetriskt krig genom kriminalitet från invandrare riktad mot etniska svenskar över hela landet, givetvis så får det konsekvenser ju fler som drabbas och fler och fler ser mångkulturten som den avart den är, dysfunktionell i grunden.
Ett gigantiskt problem där etniska svenskar betalar för första och andra generationens invandrare som i sin tur gör Sverige sämre att leva i, otryggt och en sämre välfärd. En omöjlig ekvation och upptrappning av våldet är ofrånkomligt.

Det är endast logiskt att människor tröttnar och till slut ger tillbaka med samma mynt, detta är bara början.
Citera
2019-03-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kan du dra till hamsterpaj eller något. Har du blundat när du skrivit?

''Du skämmer mig mer än vad isis gör'' Verkligen, du blir rädd över vad en anonym svensk sitter och skriver på ett forum, än inavlade neandertalare som kan bo precis bredvid dig som faktiskt varit nere och mördat folk?

A är rädd för de som tycker att döda människor är rätt oavsett om det är terror eller hämnd etc.. tycker du att döda är rätt då verkar det som
Citera
2019-03-16, 16:59
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Att det finns radikalism på Nya Zeeland innebär inte att alla moskéer predikar radikal islam. Och i detta fall kom radikalismen från icke-muslimskt håll. Av en anti-muslim radikaliserad på internet.

Ja, absolut. Jag förnekar inte att det har skett en attack. EN attack.

Förra året så utfördes 1976 muslimska terrorattacker med över 20.000 offer. Var höll du hus då? Är det intressant att klaga endast när förövaren är vit och offren är muslimer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in