2019-03-15, 16:54
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Blir väl religionskrig snart. IS kommer att ge sig på Europa och när IS kommer då dör inte en handfull människor utan då kan det handla om ett par hundra om man har riktigt jävla otur.

IS har redan attackerat Europa en hel djävla drös med gånger. Andra islamistklubbar har gjort det gång på gång på gång. Har du redan förträngt Drottninggatan, Bataclan, London för att ta några av alla masskjutningar, lastbilsmassakrer, terrorbombningar, knivattacker osv som skett de senaste fem åren runt omkring i Europa?
Citera
2019-03-15, 16:55
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Mycket möjligt... Tyvärr kan det dock bli en motreaktion. Muslimer är väldigt långsinta mot någon som gjort något mot dem.
De utför terrordåd mot oss oavsett.
Citera
2019-03-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Trams, allt har alltid varit en fråga om makt och pengar, det har inte ens med religion att göra. USA är allierade med Saudiarabien, USA är västs största stormakt och Saudiarabien är det mest hårdföra muslimska landet på denna planet.

Jag pratar inte om USA som är infiltrerat och bedriver sin egna pengakåta politik. Jag pratar om Europa, som hela manifestet bygger på. Läs den så kommer du förstå vad jag menar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Wow vilken kick med fick av att se video, nu fick IS igen efter alla attacker som dom har gjort mot kristna.

Som någon sa alla män är våldtäktsmän(FI) så alla muslimer är IS.

Fan vad korkad du är, historielös är du också.
ISIS och Al-qaida är resultat av västerländsk utrikespolitik, självaste Al-Qaida kom framförallt till på grund av amerikansk extrema finansiering av afghanska Mujaheddins när Sovjetunionen och Afghanistans marxistiska regering huserade i landet. Utan amerikansk hjälp hade dessa extremister som dessutom har radikaliserats än mer i modern tid, inte ens existerat. Det kriget som USA finansierade i sitt idiotiska maktspel resulterade till att uppemot 1.5 miljoner afghanska civila dog.

Så nästa gång du vräker ur dig historielöst skit, välj då istället att öppna en historiebok och lär dig lite saker, din idiot.

Att du i din okunskap känner sådant förakt mot att civila människor mördas av en västerländsk terrorist, det säger ganska mycket om vilken typ av individ dui är.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det här helt jävla sjukt det som har hänt. Man mår illa när man ser klippet om och om igen när han kliver in i moskén och bara matar kulor och innan han drar så blåser han skallen av en som ligger på golvet och blodet bara skvätter ur skallen på honom.

Jag kan samtidigt förstå dessa herrar som Anders Behring Breivik och han som sköt ihjäl muslimer nere på Nya Zeeland. De dem gör ger en ganska bra effekt. Dem skapar debatt i samhället kring invandringen. Istället för att som vi många gör, klagar på internet i skrift så går dem istället och göra verkan av det som vi skriver för att få en förändring. Dem är helt enkelt trötta på den invandring som finns. Jag förstår dem, helt ut men samtidigt är det vedervärdigt det dem har gjort och det är ingenting jag sympatiserar med. Som jag skrev ovan, det är inga idioter som gör det här utan dem är smarta istället för att som fega Klas Svensson eller Martin Persson kommentera artiklar om hur dålig invandringen är så går dessa herrar man ur huset och skjuter ihjäl dem istället för att visa politikerna vad som är fel. Politikerna gör ingenting. Se bara på Sverige. Inget parti samarbetar med SD och kommer inte invandringen till Sverige att minska så kommer det inom en snar tid att ske ett till dåd tror jag, eller tror, det är nog ganska uppenbart att folk snart tröttnar på att politikerna inte gör någonting. Nästa gång det sker i Sverige så kanske inte en handfull människor dör utan ett femtiotal om vi har otur.

Jag tror tyvärr det har motsatt effekt. Det är två helt skilda effekter på Breivik och på Akilov. I fallet Akilov så är det lättare att elda på den öppna diskussionen kring invandring, religion osv - medan Breivik och denne Brenton fördöms rätt hårt även av migrationsmotståndare. Dessutom flyttas debattens fokus helt och hållet.

Lita på att IS-terrorister inte kommer vara på löpsedlarna nu, utan snarare "de farliga högerextrema". Därav så tenderar sådana här dåd att skjuta sig själva i foten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habblibabbli
Skjuter och dödar flertalet människor i och utanför en moské-- men är noggrann med att använda blinkers på bilen på väg därifrån...
Troligen blinkade han av vana. Det är uppenbart att personen inte brydde sig om någon annan än sig själv, vad än hans påhittade manifest försöker övertyga om. Tycker synd om de som, i och med vad som hände idag, hittade en ny gud att deepthroata.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker

Jag är vit och livrädd för alt-right, som säger sig representera mig men i själva verket är galna fanatiker som bara vill mörda.

Same shit different name.

Alla typer av extremism och i slutändan terrorattacker är en konsekvens av långvarig misslyckad politik.

Varför är många länder befriade från terrorattacker?
Varför drabbas Nya Zeeland, Sverige, Frankrike, Belgien, Tyskland och även Mellanöstern?

Fundera på det.
Citera
2019-03-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur menar du nu? Kan du verkligen din historia? Syftar du på korstågen, som startade efter flera hundra års slakt av kristna i Arabvärlden, främst Palestina?

Har du ingen skam i kroppen, eller vill du bara lysa med din historielöshet? Vilket av dem är det?

Idag är första gången någon kristen utstuderat har gett sig på moskeer i västvärlden. Men det finns inga exempel på liknande muslimska dåd mot kyrkor i västvärlden.
Citera
2019-03-15, 16:57
Medlem
Nintendokids avatar
Senbaste dödsiffran?
Citera
2019-03-15, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battalion
Fruktansvärt dåd. Åt helvete med alla terrorister, oavsett om dom är vita/svarta/bruna/kristna/buddhister/judar/muslimer eller vadsom. Man använder sig inte av vapen mot civila. Punkt.

Det enda jag reagerar på att debatten nu tas upp i form av ''kristna mot muslimer''. Detta var snarare ett ''Anti-islamiskt terrordåd'' än ett ''kristet terrordåd.''

Känns som att varje gång en icke-muslim begår ett sådant brott så sägs det att det är ett ''kristet'' terrordåd som svar på muslimska terrordåd. Väldigt konstigt och primalt. Säg som det är istället.

De kallade sig tempelriddare. Det är en tydligt kristen referens till korstågen.
Citera
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
IS har redan attackerat Europa en hel djävla drös med gånger. Andra islamistklubbar har gjort det gång på gång på gång. Har du redan förträngt Drottninggatan, Bataclan, London för att ta några av alla masskjutningar, lastbilsmassakrer, terrorbombningar, knivattacker osv som skett de senaste fem åren runt omkring i Europa?

Nej, jag har inte förträngt det. Det här bara början. Det kommer att ske fler gånger.

Det sjuka är att vi redan vet att terrorattacker kommer att ske igen och igen, det blir mer en regel än ett undantag. När IS kommer till Europa och gör något då svarar högerextremisterna efteråt med att ge sig på muslimerna eller PK folk och så kommer det att fortsätta. Tidigare var det judar men nu är det muslimer.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ni som tycker detta är bra... Att möta terror med terror är ingen bra idé. Sen att det gjorts som hämnd... Föräldrarna till mördade Ebba ville inte ha det. De säger sig lida av att hennes tragiska frånfälle ständigt uppmärksammas, och detta var på värsta möjliga sätt.

Sen att det kan leda till en hämndaktion... Svenskar nämns av skytten vilket inte alls är bra. Trots Sverige egentligen inte har något med det att göra görs en koppling. Det ökar potentiellt risken här.

Utöver detta så kommer det också få effekter för debatten här... Nu kan "högerextrem terror" diskuteras i media istället för återvändande is-krigare.

Slutligen så var det troligen ingen normal person. Mycket få normala människor kan döda obeväpnade och speciellt inte barn. Han gör detta kallt och effektivt. Dessutom tydligen skämtar om det...

Sen har han skrivit manifest vilket brukar innebära knäppgök. Även bara det att han tror att döda obeväpnade människor är något bra. Han har märkt sina vapen med namn på förebilder, offer för annan terror och folk han anser vara förebilder och hjältar. Inte rationellt...

Slutligen försöker han skjuta sönder vindrutan. Varför? Han skjuter sedan sönder en annan ruta. Visst var detta efter det han gjort men knappast normalt.
Klart att han var rationell, detta är ingen dåre i den bemärkelsen att han hör röster. Han är ansvarig för sina handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in