2019-03-15, 16:19
Medlem
Det står kebab remover skrivet med vit penna på hans kul-spruta ....WTF. VILKEN JÄVLA LIRARE ALLRTSÅ. Tur att i Sverige kan man inte få tag i sånna vapen som privat person.
Senast redigerad av hardwork1998 2019-03-15 kl. 16:22.
Citera
2019-03-15, 16:20
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Wow vilken kick med fick av att se video, nu fick IS igen efter alla attacker som dom har gjort mot kristna.

Som någon sa alla män är våldtäktsman(FI) så alla muslimer är IS.
Moskén kan lika gärna tillhöra shiamuslimer och då tror jag inte sunnianhängare (läs IS) bryr sig nämnvärt då man massmördat shiamuslimer genom åren.
Citera
2019-03-15, 16:21
Medlem
Ifall någon inte sett videon har jag en länk som någon har laddat upp videon med...
Citera
2019-03-15, 16:21
Medlem
Ni som tycker detta är bra... Att möta terror med terror är ingen bra idé. Sen att det gjorts som hämnd... Föräldrarna till mördade Ebba ville inte ha det. De säger sig lida av att hennes tragiska frånfälle ständigt uppmärksammas, och detta var på värsta möjliga sätt.

Sen att det kan leda till en hämndaktion... Svenskar nämns av skytten vilket inte alls är bra. Trots Sverige egentligen inte har något med det att göra görs en koppling. Det ökar potentiellt risken här.

Utöver detta så kommer det också få effekter för debatten här... Nu kan "högerextrem terror" diskuteras i media istället för återvändande is-krigare.

Slutligen så var det troligen ingen normal person. Mycket få normala människor kan döda obeväpnade och speciellt inte barn. Han gör detta kallt och effektivt. Dessutom tydligen skämtar om det...

Sen har han skrivit manifest vilket brukar innebära knäppgök. Även bara det att han tror att döda obeväpnade människor är något bra. Han har märkt sina vapen med namn på förebilder, offer för annan terror och folk han anser vara förebilder och hjältar. Inte rationellt...

Slutligen försöker han skjuta sönder vindrutan. Varför? Han skjuter sedan sönder en annan ruta. Visst var detta efter det han gjort men knappast normalt.
Senast redigerad av Snobird 2019-03-15 kl. 16:25.
Citera
2019-03-15, 16:22
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Moskén kan lika gärna tillhöra shiamuslimer och då tror jag inte sunnianhängare (läs IS) bryr sig nämnvärt då man massmördat shiamuslimer genom åren.

Det är redan bekräftat att det var en sunnimoské. al-Qaeda grenen i Syrien har även gått ut och sagt att man ska hämnas attacken.
Citera
2019-03-15, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Det bisarra intrycket jag fick tidigt av skytten, är dessa inslag av memes i samband med dådet:
En känd låt under namnet "Remove Kebab" samt yttrandet om Pewdiepie...Har det gått så långt nu, att internets många kända memes blandas in med terrordåd?

Det hela är som en enda utdragen och smärtsam kavalkad utav allting MSM inte gillar. Det gör mig misstänksam. Jävligt misstänksam.
Citera
2019-03-15, 16:23
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Trams. Han skjuter mycket bra. Dels rör han på sig hela tiden, dels blir det problem med rekyl när man man skjuter flera skott i följd.

Jo, rekylen från en 5.56 eller 223 rem är våldsam, så man imponeras av hans styrka att kunna gå och skjuta in i en hög av ihopkrupna i ett hörn och faktiskt träffa något som helst...
Citera
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag undrar vad han har för träning. Nya Zeeland har ingen allmän värnplikt.

Trots det är han mer effektiv än en soldat i Delta Force. Något är skumt här.

Han är från Australien, ej från NZ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Han sköt ju sämre än random hemvärnssoldat. Verkligen ingen precisionsskytt och han rörde sig inte ens som om han var taktiskt tränad. Snarare som en väldigt, väldigt förvirrad person.
Han skiter nog i vad du och dina kompisar på Counter-strike tycker om hans vapenhantering. Hans mål var att ha ihjäl människor och han gjorde just det.

Om du tycker han ser cool ut eller inte när han håller i vapnet, känns ganska oväsentligt.

Om du nu avskyr honom, så kan du väl kritisera handlingen eller hans manifestation. Det blir så pinsamt när folk försöker förolämpa på det här sättet. Det är så krystat.

Brasilien vann fotbolls-VM, men "alla experter tycker att deras passningsspel suger". Argumentationen är efterbliven.
Citera
2019-03-15, 16:24
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det är redan bekräftat att det var en sunnimoské. al-Qaeda grenen i Syrien har även gått ut och sagt att man ska hämnas attacken.
Aha, det har jag missat. Tack. Då kommer det flyta blod i någon storstad här i väst snart.
Citera
2019-03-15, 16:24
Medlem
Kunde han inte ha skjutit ihjäl medlemmarna i någon av de muslimska barnsexringarna istället?
Citera
2019-03-15, 16:25
Medlem
Drapåtrissors avatar
IS har redan på flera sajter lovat att hämnas dådet. Är vi på väg mot ett religionskrig i större skala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in