2019-03-15, 16:39
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag anser inte öga för öga vara lösningen på något problem. Någonsin.

Det här är bara onödigt. Så jävla onödigt.

Det sjuka är att vi redan vet att terrorattacker kommer att ske igen och igen.
Och det är så kallat "öppna" länder som drabbas hårdast.
Politiker har skapat motsättningar i fredliga länder.
Samma politiker som skapar terror i Mellanöstern.
Citera
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShowerStalker
Både sunniter och shias gör hajj i samma moské.

Är inte IS sunniextremister?
Sunni och shiamuslimer knäböjer väl knappast i samma moské, rätta mig om jag har fel.
Citera
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Frågan är väll snarare varför muslimer kommer i miljontals till vita länder? Vad gör dom här?

Varför är det en självklarhet att vita skall förnekas rätten till ett eget hemland utan påtvingad massinvandring?

Skulle du själv vila bo i islamistkontrollerade områden? Vad får dig att tro att muslimer vill det?

Jag är vit och livrädd för alt-right, som säger sig representera mig men i själva verket är galna fanatiker som bara vill mörda. Den dagen de får någon slags kontroll över Sverige är det kanske jag (och du) som måste fly.

Same shit different name.
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Vaknade precis under en sten.
Vilka kulturella eller spel-referenser kan man dra från de klottrade vapnen?
Förekommer dessa i någon känd film eller ett spel?
Citera
2019-03-15, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det var väl knappast sekulära muslimer som besökte denna fredagsbön utan hängivna troende?

Sorry. Hjärnsläpp. Men de var väl knappast IS-terrorister i alla fall skulle jag tro. Bottom line är att de som dog var oskyldiga och dog helt i onödan bara för att denna mupp ville bevisa sin sjuka poäng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ok, jag har läst vissa utdrag men... Han är uppenbarligen en person som anser att ändamålet helgar medlen. Det enda positiva målet skulle vara att få mindre islamistisk terror. Kan hans handling åstadkomma det?

Hans mål är att minska födelseantalet bland muslimer och de han refererar till som inkräktare samt att få publicitet och uppmärksamhet kring folkutbytet (inte sig själv som person). Det finns fler anledningar också i manifestet, men dessa är några.

Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Vart finns hans manifest?

Ligger längre bak i tråden, dessvärre har jag inte tid till att leta upp. Läsvärt är det i alla fall.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Oj badass....

---
Sett ett klipp på GM eller kanske hans medhjälpare som blir ihjäl skjuten av poliser.

Men GM sitter väl och skakar galler just nu?
Vad snackar du om?
Citera
2019-03-15, 16:41
Medlem
Battalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Skulle du själv vila bo i islamistkontrollerade områden? Vad får dig att tro att muslimer vill det?

Korkat.. Eller hur? Det du sa nu var ''Muslimer vill inte bo i muslimkontrollerad områden''.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Så må vara, men faktiskt irrelevant.
Han har uppenbarligen inte militär/polisär bakgrund.

Vilken idiot som helst kan skjuta ner folk med en Ar15 med rödpunktsikte.
Speciellt på nära håll.

Inte det minsta svårt att hantera ett sådant vapen även för en amatör med 10 minuters träning.
I princip obefintlig rekyl med de små snabba 223/5.56, stort magasin.
Peka och tryck av.

Tycker att han hanterade vapnet helt okay, med tanke på adrenalinpåslaget.

Experter hit och dit.

Jag är en ytterst medelmåttig skytt, med min AR15 träffar jag utan problem ett äpple på 100 meter, med iron sights.

Föga imponerande att någon kan gå in och panga folk på 10-20 meter, sedan stå och skjuta på likhögarna.
Det enda adrenalinpåslag jag kan relatera till under skytte är jaktliga situationer. Men det har aldrig varit något problem, öht. Tvärt om, då man inte tänker. Det sker på reflex. Mina första rådjur sköt jag dubblé med hagel, och dom kom riktigt snabbt, och då var jag bra nervös eftersom jag såg dom komma på långt håll. Det var först efteråt när situationen stillat sig som jag blev skakis och hade svårt att infinna mig.

På nära håll med en automatkarbin mot obeväpnade civilister som inte kommer ut ur rummet.. knappast svårt att träffa. Säkert under drogpåverkan också. Det jag reagerade på är att när han sitter i bilen och kör därifrån, sträcker han upp vänsterhanden och trycker på GPS-displayen, och jag ser inte att handen skakar alls. Det känns som att vid det laget borde han vara bra skakis. Dock flippar han ju ur och skjuter sönder rutorna på bilen..
Senast redigerad av Datornkrabbar 2019-03-15 kl. 16:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Islam har varit i krig med Väst ett bra tag, detta förändrar ingenting förutom att vanliga opålästa människor som du tror att starten av ett religionskrig är nu.

Lika bra att slutet på kriget kickar igång nu enligt mig, det kommer ju förr eller senare ändå. Islam och väst går inte ihop, det är dags att nån förlorar och att nån vinner.

Trams, allt har alltid varit en fråga om makt och pengar, det har inte ens med religion att göra. USA är allierade med Saudiarabien, USA är västs största stormakt och Saudiarabien är det mest hårdföra muslimska landet på denna planet.
Citera
2019-03-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Vaknade precis under en sten.
Vilka kulturella eller spel-referenser kan man dra från de klottrade vapnen?
Förekommer dessa i någon känd film eller ett spel?

Kan väl vara något taget från t.ex USA's bombning av Japan? Då de skrevs en del på bomberna innan de flög iväg? Det handlar om hämnd mest troligt.
Citera
2019-03-15, 16:43
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Slutligen försöker han skjuta sönder vindrutan. Varför? Han skjuter sedan sönder en annan ruta. Visst var detta efter det han gjort men knappast normalt.

Kapitalförstörelse, ja. Visserligen en postbil med kringlan på fel sida, men iaf.

Post-traumatisk stress drabbar många. Din doktor skulle säga att det inte är en onormal reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in