Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-03-14, 22:44
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Du borde sluta kolla på porr, du verkar ha ett missbruk. (FB) Se på porr om man mår dåligt psykiskt?
Citera
2019-03-14, 23:03
Medlem
Det känns som att du försöker att förneka din ev ”läggning”.. för det är väl ingen som vill vara pedofil? Du verkar ju gilla barn för annars så skulle inte dessa tankar ens dyka upp. Tycker du borde söka hjälp innan dina tankar och känslor blir så påtagliga att du gör något olagligt?
Citera
2019-03-15, 10:31
Medlem
Enligt lagen är det pedofili. Så... grattis!
Citera
2019-03-15, 10:36
Medlem
Polispotatiss avatar
Lider av liknande tankar ibland, men har dock aldrig fått för mig att kolla på barnporr.
Jag lider av dessa tvångstankar nästan dagligen men jag vet dock att det bara är trams och jag är på bättringsvägen. Har du andra tankar, tex hemska tankar att göra någon illa som du egentligen håller kärt osv? Isåfall borde du insé att det bara är trams, och det handlar om en överaktiv hjärna. Jag vet att det kan vara jobbigt, och det var ett tag som jag var självmordsbenägen just pga detta, men kom ihåg hur löjliga tankarna är bara.
Citera
2019-03-15, 10:44
Medlem
nonameds avatar
Rättspsyk ser det som en sjukdom och försöker bota dig. Dom tar hand om dig väl.
Citera
2019-03-15, 11:05
Avstängd
TantRossins avatar
[
QUOTE]

Det är så, att det som är förbjudet triggar igång lust. Sex med barn är förbjudet det är kriminellt! Det vet du. I första hand skulle jag tro att detta trick kan lösa problemet. När tankar / bilder av nakna barn poppar upp i huvudet, då ska du inte reagerar emotionellt på dem, bara se på dem observerande neutralt. Oavsett vad din 'hjärnbio' hittar på. Efter ett tag kommer det försvinna. Du är, som många redan skrivit, ganska ung, och inte kommit rätt i din sexualitet. Det är hormonerna. Jag har i din ålder haft sex fantasier om våldtäkt och gangbang, men det är fan inget jag skulle vara med om på riktigt!
Citera
2019-03-15, 11:32
Medlem
När jag var runt din ålder observerade jag många män (killar...) i din ålder som drog sig till yngre tjejer och flickor. Enligt mina observationer om killarna skulle jag säga: Har man svårt att hitta någon som vill ha en i sin egen ålder, om man inte är tillräckligt attraktiv, populär och tilldragande hos det motsatta könet (eller det kön man är intresserad av) - är det vanligt att man söker eller fantiserar om yngre, lättare "offer". Som inte riktigt har förstått innebörden av sexuellt umgänge och därför inte ratar dig. Som du enklare kan styra och ställa över.

Det du behöver göra är att försöka börja intressera dig för tjejer i din egen ålder, sök sök sök. Prova Tinder, var inte kräsen. Du ska se att när du fått gehör för din sexualitet av tjejer i din egen ålder, kommer alla tankar på barn och yngre tjejer vara borta.

Lycka till.
Citera
2019-03-15, 14:38
Medlem
Spakkels avatar
Om det finns något som står särskilt klart för dig att du inte får tänka på, särskilt om du är rädd för att tänka på det, då kommer du tänka på det!

Ju mer du då försöker kontrollera dina tankar desto värre blir det. Det blir som en ond cirkel. Det kan räcka att du förstår detta för att det så småningom ska klinga av och inte ockupera så mycket av dina tankar.

Du kan testa detta: Nästa gång du får sådana tankar igen, bli medveten om det jag nämnde ovan. Förstår du? Du kan då tänka typ "-Jaha, nu kommer dessa tankarna igen och jag förstår varför. Det är verkligen inte hela världen. Om jag kommer tänka så ett tag framöver, so what? Det är ett tankefenomen, inte som jag är sjuk i huvudet".
Citera
2019-03-16, 19:44
Medlem
Hej,

Förstår att du lider. Utan att ha träffat dig och enbart baserat på din beskrivning så tror jag du lider av en form av OCD som är grundat i intrusive thoughts. Bespara dig själv år av lidande och tvivel genom att börja med att läsa denna länk https://www.intrusivethoughts.org/?topic=sexuality

Du kommer aldrig kunna vinna över OCD genom att försöka förtränga , trycka bort etc. Du beskriver det som att du upplever ett stort obehag pga dessa tankar, en pedofil o andra sidan finner tankar på barn som en njutning. Bara själva grejen att det är förknippat med mycket ångest för din del talar för att det är just OCD du brottas med. Det finns hjälp och mängder med information kring just denna del av OCD och du är inte ensam, konstig, sjuk eller något annat.
Vad du än gör, börja inte kriga mot tvångstankarna, det kommer bara bli värre. Läs på om ämnet och sök dig sedan till en terapiform som kallas ERP. Exposure response prevention. Var glad att du lever i en tid där denna sjukdom studerats grundligt. Jag kan lova dig att du kommer att bli bättre, det är en glitch i din hjärna som är orsaken. Jag hade en gång i tiden liknande problem, borderline är min huvuddiagnos men har skov av OCD till och från och vet vilket helvete det kan orsaka men lid inte i det tysta, sök hjälp.

Lycka till.
Citera
2019-03-16, 19:51
Bannlyst
Sök professionell hjälp innan du utsätter oskyldiga,
barn och dig själv för en oförlåtlig handling som ger dig
mat och husrum i många år, men inte mer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in