• 1
  • 2
2019-03-14, 16:46
Medlem
Hej! Jag har jobbiga tankar som jag inte vill ha som sexuella tankar om barn som kommer upp (Jag vet att jag absolut inte är pedofil) men pedofiltankarna kommer endå fast jag inte vill få dom. Kan få tex en tanke av att ha oralsex eller sex med ett barn. Jag blir rädd för dom och får jävla mycket ångest. Vad ska jag göra? Hör tankarna i hop med ångest? Någon som vet? Orkar inte leva och ha så här.. Jag ältar tankarna och skäms över dom för dom är äckliga.

Edit:
Jag är 18 år men jag har runkat till 12 åringar tex men det är väl inte pedofili? Jag blir så rädd för att vara det. Jag skulle aldrig gå på en bebis men endå får jag sexuella tankar om småbarn..

Är det tvångstankar?
Citera
2019-03-14, 16:54
Medlem
Jag skulle sagt att det bara är tvångstankar, men när du sa att du runkar till 12-åringar så är du ju uppenbarligen sexuellt upphetsad och intresserad av barn.
Citera
2019-03-14, 16:55
Medlem
Kan hänga ihop med att du mår dåligt, kollat på för mycket porr eller så har du helt enkelt hebefili som läggning.

Du ska inte lägga energi på att må dåligt över din sexuella läggning. Bättre du tar tag i dina andra psykiska bekymmer så får du se hur du känner och tänker efter det.
Citera
2019-03-14, 16:57
Medlem
grungewhores avatar
Tvångstankar kan hänga ihop med ångest, och sånt som går emot vanligt sunt förnuft.

När jag gick en kurs en gång fick jag tvångstanken att "jag får absolut inte ta tag i den strömskenan", och jag kunde stirra på den ibland och övertala mig själv att låta bli trots att jag rationellt sett visste att jag absolut inte ville eller skulle.

Kanske du är sexuellt förvirrad och din förvirring skänker ångest som gör att du tar till värsta tänkbara scenario ("tänk om jag ÄR pedofil")
Citera
2019-03-14, 16:59
Medlem
Snarare hebefili om barnen hunnit bli könsmogna men hurusom så är väl att prata om det om det utgör ett problem ett sunt första steg. Vad specifikt är det som lockar? Kan du sätta ord på dina känslor?
Citera
2019-03-14, 17:04
Medlem
Nicchzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Jag skulle sagt att det bara är tvångstankar, men när du sa att du runkar till 12-åringar så är du ju uppenbarligen sexuellt upphetsad och intresserad av barn.
Just precis, uppenbarligen finns det något slags intresse och en attraktion för att runka till just 12-åringar. Även om TS själv anser att han inte skulle kunna tänka sig att gå på barn sexuellt så är det inte uteslutet att det finns ett sådant intresse omedvetet.
Citera
2019-03-14, 17:06
Medlem
Kan du testa att sluta med porr helt och hållet?

Vad jag förstått så börjar man återställa sig och de extrema fetischer man tidigare fått från porr försvinner.
Citera
2019-03-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackaren0010
Hej! Jag har jobbiga tankar som jag inte vill ha som sexuella tankar om barn som kommer upp (Jag vet att jag absolut inte är pedofil) men pedofiltankarna kommer endå fast jag inte vill få dom. Kan få tex en tanke av att ha oralsex eller sex med ett barn. Jag blir rädd för dom och får jävla mycket ångest. Vad ska jag göra? Hör tankarna i hop med ångest? Någon som vet? Orkar inte leva och ha så här.. Jag ältar tankarna och skäms över dom för dom är äckliga.

Edit:
Jag är 18 år men jag har runkat till 12 åringar tex men det är väl inte pedofili? Jag blir så rädd för att vara det. Jag skulle aldrig gå på en bebis men endå får jag sexuella tankar om småbarn..

Är det tvångstankar?
Nej. Du är i den mest sexuellt aktiva åldern för en man.
Lär dig bara att skilja på fantasier och verklighet.
Fantasier är nödvändiga framförallt om du inte får normalt utlopp för dessa pga studier eller att man inte hittat någon ännu!
Kom ihåg att du ju ALDRIG behöver agera ut dessa fantasier!
Dom är bara fantasier och låt dom stanna vid detta.
FASTNA ALDRIG I DESSA. Gå vidare och tids nog hittar du nån kär vän att kärLEKA😊 med!
Citera
2019-03-14, 17:26
Bannlyst
Troligen är det pedofili, vilket ju kännetecknas av en sexuell attraktion till barn. Detta innebär dock inte automatiskt att du är eller kommer bli en sexualbrottsling. Det betyder heller inte att man inte är attraherad till vuxna.

Preventell sysslar med såna här frågor: http://preventell.se/
Citera
2019-03-14, 18:18
Medlem
SkepticalHippos avatar
De flesta av oss får nog tankar som är väldigt opassande, men de allra flesta får inte ångest och tvivel på grund av att en öcklig tanke fladdrar förbi. De allra flesta blir inte heller upphetsade av att se på 12-åringar som har sex utan istället för att tillfredsställa sig så stänger man snabbt ner eftersom man äcklas av vad man ser.

Din kompass är minst jävligt skev. Du bör verkligen hitta en terapeut eller psykolog att snacka med. Du är på väg mot ett farligt håll.
Citera
2019-03-14, 20:04
Medlem
Kgjjs avatar
Ja, det är tvångstankar. De kommer för att du är rädd för dem. Du reagerar på dem och får ångest för att du är rädd för att vara pedofil.
Citera
2019-03-14, 20:21
Medlem
Släpp det. När man är i din ålder är man fortfarande i osynk och har inte hittat sitt rätta jag.

Det rätar ut sig. Runka på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in