Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-03-13, 22:48
  #1
Medlem
Sverige splittras och kommer bli ett segregerat och farligare land med stora muslimska getton.

Bland dagens gymnasieelever är en stor andel utlandsfödda eller födda med två utländska föräldrar. I ett 50-tal kommuner är andelen invandrare 50-100 % i gymnasieskolorna. Jag fick en klump i magen när jag läste detta.

Källa:

https://tobiashubinette.wordpress.co...mar-icke-vita/

Jag vill gärna diskutera förslag på lösningar. Vad tror ni om följande förslag som påminner om ett av Sverigedemokraterna?:
Dra in alla bidrag till invandrare och erbjud dem hemresa och ett saftigt startkapital.
För en familj:
300 000 kr direkt och 100 000 kr följande år och 50 000 kr året efter det.
Med de pengarna kommer man långt i t.ex. Somalia och även om det är mycket pengar så är det ändå en samhällsvinst för Sverige. Ekonomiskt tjänar staten in beloppet på några år då vi slipper försörja sjubarnsfamiljer med allt från boende till sjukvård och rättsstat.

Frågeställning: Är det realistiskt att genomföra? Danmark drar in bidrag för invandrare som bosätter sig i områden med för hög andel invandrare. Kan Danmark dra in bidrag och ha olika villkor för sina medborgarna borde Sverige också kunna det.

Med indragna bidrag och en generös "Tack och hej"-peng, borde vi kunna få ut många. Det största problemet jag ser är att barnen endast bott i Sverige och känner inget annat land.

Kom gärna med egna förslag. Resonera kring och förbättra också gärna det förslag jag gett. Jag har inte gett upp om Sverige och är beredd att kämpa för en lösning.

Premiss 1. Förslag som den nazistiska "slutgiltiga lösningen" hör inte hemma i den här tråden.
Premiss 2. Ställer du inte upp på att det är något problem med Sveriges nya och framtida demografi ska du inte argumentera kring detta här. Den här tråden är för oss som förstår problemen och vill diskutera realistiska lösningar.
-----------------------------------------
Brasklapp:
Invandring är inte dåligt per se. Det är massinvandring som är det. Jag har inget emot individer från något land, heller inte minoriteter. Men den invandring Sverige genomfört saknar motstycke.
__________________
Senast redigerad av Kulturman 2019-03-13 kl. 22:51.
Citera
2019-03-13, 22:55
  #2
Medlem
Jaha, och vad tror du alla somalier kommer att göra när de ser sina landsmän komma tillbaka från Sverige med hundratusentals kronor på fickan?

Mitt förslag är nolltolerans mot brott. Minsta lagöverträdelse så bjuder Sverige på fallskärmshopp över lämpligt land.
Citera
2019-03-13, 23:02
  #3
Medlem
SophieNeveus avatar
Börja med att dela ut tillfälliga uppehållstillstånd för människor som söker asyl. De ska återvända till sitt hemland när behovet av asylskäl inte längre existerar i hemlandet.
Begränsa bidrag och ställ högre krav på anhöriginvandring, försörjningskrav måste finnas och de ska kunna uppvisa att de kan försörja samtliga familjemedlemmar som plockas in i landet. Ställ högre krav på att få allmän pension i Sverige, att man te.x måste arbetat aktivt i x-antal år.
Den största anledningen till att invandrare kommer till Sverige är just för att utnyttja alla bidrag och välfärdssystem, problematiskt när det finansieras av andra och de själva inte bidrar till samhället.
Ställa högre kunskapskrav på de elever som omfattas av gymnasieamnestin, många klarar inte ens de mest grundläggande kurserna, men får ändå lov att stanna i landet på grund av sin påstådda ålder.

Att vara snabbare på att dra tillbaka uppehållstillstånd när det begås brott. Kanske till och med ha en "testperiod" motsvarande prövotiden man har de två första åren efter man tagit sitt körkort.

Många vill heller inte integreras i det svenska samhället och respekterar varken svensk lag eller kultur.
Oavsett om de är födda i landet eller inte brukar människor oftast integreras bäst med sina egna människor.
Om jag föds i afrika men har svenska föräldrar, är jag då afrikan eller svensk?

Kort sagt, gör man närvaron i Sverige mer obekväm och svårare kommer det automatiskt att bidra till att invandrare inte längre tycker att Sverige blir lika attraktivt att flytta till.
Citera
2019-03-13, 23:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturman
Sverige splittras och kommer bli ett segregerat och farligare land med stora muslimska getton.

Bland dagens gymnasieelever är en stor andel utlandsfödda eller födda med två utländska föräldrar. I ett 50-tal kommuner är andelen invandrare 50-100 % i gymnasieskolorna. Jag fick en klump i magen när jag läste detta.

Källa:

https://tobiashubinette.wordpress.co...mar-icke-vita/

Jag vill gärna diskutera förslag på lösningar. Vad tror ni om följande förslag som påminner om ett av Sverigedemokraterna?:
Dra in alla bidrag till invandrare och erbjud dem hemresa och ett saftigt startkapital.
För en familj:
300 000 kr direkt och 100 000 kr följande år och 50 000 kr året efter det.
Med de pengarna kommer man långt i t.ex. Somalia och även om det är mycket pengar så är det ändå en samhällsvinst för Sverige. Ekonomiskt tjänar staten in beloppet på några år då vi slipper försörja sjubarnsfamiljer med allt från boende till sjukvård och rättsstat.

Frågeställning: Är det realistiskt att genomföra? Danmark drar in bidrag för invandrare som bosätter sig i områden med för hög andel invandrare. Kan Danmark dra in bidrag och ha olika villkor för sina medborgarna borde Sverige också kunna det.

Med indragna bidrag och en generös "Tack och hej"-peng, borde vi kunna få ut många. Det största problemet jag ser är att barnen endast bott i Sverige och känner inget annat land.

Kom gärna med egna förslag. Resonera kring och förbättra också gärna det förslag jag gett. Jag har inte gett upp om Sverige och är beredd att kämpa för en lösning.

Premiss 1. Förslag som den nazistiska "slutgiltiga lösningen" hör inte hemma i den här tråden.
Premiss 2. Ställer du inte upp på att det är något problem med Sveriges nya och framtida demografi ska du inte argumentera kring detta här. Den här tråden är för oss som förstår problemen och vill diskutera realistiska lösningar.
-----------------------------------------
Brasklapp:
Invandring är inte dåligt per se. Det är massinvandring som är det. Jag har inget emot individer från något land, heller inte minoriteter. Men den invandring Sverige genomfört saknar motstycke.

Återvandring. Enda lösningen.
Citera
2019-03-13, 23:06
  #5
Medlem
Skapa ett område där endast muslimer får bo, en helt ny stad. Där kan de leva sina liv utan nordiska värderingar. Det läggs ju ändå så många miljarder på invandrare. Man gör alltså ett test, vilka som kan språket, vad har dem för brottsregister, hur är dem som person. Dem som verkligen 100% inte beter sig som apor får bo utspridda i olika städer i Sverige. Medans de som begått brott och inte vill lära sig språket får stanna i denna stad som är avsedd för invandrare.

Likt det Hitler gjorde mot Judar förut. Alternativt att det blir inbördeskrig snart...
Citera
2019-03-13, 23:06
  #6
Medlem
l00zekks avatar
Det här med integreringen är nog lite tudelat. Man vill inte ha getton som är en grogrund för kriminalitet samtidigt som man gärna undviker fler invandrare i svenska områden.

Kanske är lösningen att släppa ideen av folkhemmet och låta en ny underklass bildas.
Citera
2019-03-13, 23:08
  #7
Medlem
Magnituds avatar
Vi måste få bort svenskens rädsla över ett litet rasistkort! Visa mer statistik på vad som försegår och gör det mer öppet! I TV4 nyheterna vore bra men de drömmer sig bort tills vidare... tills alla vitlingar blir inklämda blanda de andra i hissen så mycke att vi inte kan åka varken upp eller ner.
Citera
2019-03-13, 23:13
  #8
Medlem
Ja, återvandring är den bästa lösningen. Det räcker inte med att stoppa / begränsa invandringen. Tyvärr driver Sverigedemokraterna inte någon sådan politik. Ja, iofs så försökte dom med en (1 ynka) återvandringsmiljard för att bemöta konkurrensen från Alternativ för Sverige som förespråkar återvandring av en halv miljon människor.

En miljard kr räcker kanske till att skicka hem ett par tre tusen personer och det är inte på långa vägar tillräckligt.

Sen är det svårt att säga vilka som ska omfattas av återvandringsbidrag, hur stort det ska vara och hur det ska betalas ut.
Jag gillar din tanke att betala det i omgångar i alla fall.

Någon omfattande återvandring kommer i alla fall inte att bli aktuell via det "antirasistiska mittenpartiet" Sverigedemokraterna
Citera
2019-03-13, 23:15
  #9
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardwork1998
Skapa ett område där endast muslimer får bo, en helt ny stad. Där kan de leva sina liv utan nordiska värderingar. Det läggs ju ändå så många miljarder på invandrare. Man gör alltså ett test, vilka som kan språket, vad har dem för brottsregister, hur är dem som person. Dem som verkligen 100% inte beter sig som apor får bo utspridda i olika städer i Sverige. Medans de som begått brott och inte vill lära sig språket får stanna i denna stad som är avsedd för invandrare.

Likt det Hitler gjorde mot Judar förut. Alternativt att det blir inbördeskrig snart...
Det hade kunnat vara en lysande idé om det är en inhängnad stad med stenhård bevakning. Annars skulle det nog tyvärr leda till att all organiserad brottslighet kommer att få fäste i staden och utgå där ifrån.
Kontroller av vad som förs in i staden och vad som fraktas ut, checkpoints som genomsöker bilar etc.
Invandrare är överrepresenterade när det kommer till grova narkotikabrott, våldsbrott och stölder. Hårt mot hårt är den enda lösningen. Kanske inte långa fängelsestraff utan utvisning tillbaka till ursprungslandet.
Citera
2019-03-13, 23:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Det hade kunnat vara en lysande idé om det är en inhängnad stad med stenhård bevakning. Annars skulle det nog tyvärr leda till att all organiserad brottslighet kommer att få fäste i staden och utgå där ifrån.
Kontroller av vad som förs in i staden och vad som fraktas ut, checkpoints som genomsöker bilar etc.
Invandrare är överrepresenterade när det kommer till grova narkotikabrott, våldsbrott och stölder. Hårt mot hårt är den enda lösningen. Kanske inte långa fängelsestraff utan utvisning tillbaka till ursprungslandet.


Då ska trippel polisnärvaro befinna sig i staden, och polisen ska ha dubblerad lön för att arbeta i denna muslimska stad. Det krävs insatser för att arbeta med allt nytt som har hänt Sverige. Sverige är inte det Sverige som fanns förr, UTAN det är ett helt nytt land som inte lagar eller regering har kunant utvecklas i takt med.

Det är den enda planen som skulle funka, eller återvandring.... (som aldrig kommer att hända typ)
Citera
2019-03-13, 23:21
  #11
Medlem
-GGs avatar
Ingen asylinvandring ska vara permanent! Man kan bygga ett stort inhägnat läger lite avsides i Sverige där man inhyser människor på flykt tills behovet av akut skydd är över. I lägret skulle det finnas det mest basala; mat, vatten, värme, sjukvård för behövande, kläder och annan hjälp. De ska inte ha något med samhället i övrigt att göra, inga TUT eller PUT ska delas ut, utan det ska ses som tillfälligt skydd utan rättigheter, skyldigheter eller tillhörighet med landet Sverige. Gott uppförande inom lägret är dock ett krav för att få komma in och stanna kvar.

Ett maxantal måste bestämmas i förväg, kanske 200 personer åt gången tills oroligheterna är över och de kan åka hem igen. Det ska vara frivilligt att komma dit, men de ska vara medvetna om villkoren. De ska inte behandlas illa men de ska heller inte ges några drömmar eller löften om Sverige. Fokus ska alltid ligga på att de ska åka hem igen.

Dagens situation löses enbart med storskalig repatriering. Att utvisa de som begår brott är en början, då de är så brottsbenägna och impulsiva, så de skulle sätta sig själv i skiten och man kunde agera med en färdig plan och avtal med tredje land.

Att stärka äganderätten till landet är en livsnödvändig åtgärd. Sverige är i första hand till för svenskar, och en afrikan eller arab kan aldrig vara naturligt och en självklar svensk.
__________________
Senast redigerad av -GG 2019-03-13 kl. 23:30.
Citera
2019-03-13, 23:22
  #12
Medlem
gregersnegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardwork1998
Skapa ett område där endast muslimer får bo, en helt ny stad. Där kan de leva sina liv utan nordiska värderingar. Det läggs ju ändå så många miljarder på invandrare. Man gör alltså ett test, vilka som kan språket, vad har dem för brottsregister, hur är dem som person. Dem som verkligen 100% inte beter sig som apor får bo utspridda i olika städer i Sverige. Medans de som begått brott och inte vill lära sig språket får stanna i denna stad som är avsedd för invandrare.

Likt det Hitler gjorde mot Judar förut. Alternativt att det blir inbördeskrig snart...

Finns ju ett sådant område? Mellanöstern och Nordafrika! Och Nigera och Somalia och Malaysia och Indonesien och....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback