2019-03-13, 22:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Det här låter märkligt, nåt som inte stämmer. Vilka har han fått emot sig, snarare ledtrådar där?
Citera
2019-03-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren

Nuder är en skicklig politiker som vet hur maktspelet inom politik och näringsliv fungerar och kan spela det. Och då menar jag inte spel som om något oegentligt skulle ligga i det, utan bara det att den som ger sig in i politiken måste veta vem man ska känna, hur man manövrerar ut konkurrenten och hur man värjer sig själv mot andras försök att öka sin makt.
Här gissar jag att han spelat spelet lite för bra för ägarnas smak och blivit farlig för dem, dvs. att han skickligt skaffat sig lite väl mycket makt.

Dom sitter ju i samma styrelse, i samma företag, med samma mål.

Du får styrelsearbetet att låta som tjafs mellan oppositionen och dom som regerar.

Dom som sitter i riksdagen och dom som hamnade utanför.

Han är väl polare med Jan Emanuel Johansson om jag inte minns fel. Det säger väl allt om hans omdöme och värderingar.
Citera
2019-03-13, 23:09
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Har ägt lite fastigheter i fjällen. Skistar är ett pajasföretag på absolut alla nivåer så vitt jag kan bedöma. Innan konkreta bevis på tafsningar, fylleri, Anders Borg-beteenden eller annat konkret framkommer förutsätter jag att allt är båg.

Har aldrig träffat Nuder men har närstående som haft med honom att göra. Ska vara en ovanligt klipsk karl, med vettiga åsikter för att vara sosse (vilket han kanske inte är längre).
Citera
2019-03-13, 23:15
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
En jävla skandal. Hände på After-skin på dippan. Nuder ska ha undsluppit sig att invandringen till Sverige varit åt helvete för stor och att Jimmie Åkesson haft rätt hela tiden. Minst fem personer ska ha hört dessa provocerande nazi-kommentarer. Många blev förstås chockade, en tysk tjej som jobbade i baren var tvungen att sjukskriva sig resten av dagen.

Sånt där säger man inte ostraffat, Nuder är körd för all framtid. Får antagligen sparken från alla sina uppdrag. All heder åt Skistar som håller rent mot högerextremism och rå rasism.
Saker förändras stort på nio timmar...
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Har ägt lite fastigheter i fjällen. Skistar är ett pajasföretag på absolut alla nivåer så vitt jag kan bedöma. Innan konkreta bevis på tafsningar, fylleri, Anders Borg-beteenden eller annat konkret framkommer förutsätter jag att allt är båg.

Har aldrig träffat Nuder men har närstående som haft med honom att göra. Ska vara en ovanligt klipsk karl, med vettiga åsikter för att vara sosse (vilket han kanske inte är längre).
Citera
2019-03-13, 23:29
Bannlyst
Är det #Metoo igen?
Citera
2019-03-13, 23:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ett uppblåst svin på fyllan enligt uppgift, tafsat på yngre servitriser och hotat folk som säger ifrån med att han skall få dem sparkade.
Citera
2019-03-13, 23:45
Medlem
brumbrum666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett uppblåst svin på fyllan enligt uppgift, tafsat på yngre servitriser och hotat folk som säger ifrån med att han skall få dem sparkade.

Vad menar du med "enligt uppgift". Kan du säga något mer om din källa?
Citera
2019-03-13, 23:52
Medlem
Tror inte det rör sig om någonting fysiskt eller sexuellt, för då hade medierna dragit på stora växlar på just det (så som med Erlandsson). Tror att det i Nuders fall kan vara något som att han agerat maktfullkomligt, varit elak/mobbat någon, fått för många känsloutbrott, agerat arrogant, överskridit sina befogenheter, försökt utmana någon annan pamp och försökt manövrera bort dem, alternativt att han sagt något som inte var riktigt "rumsrent" om muslimer eller liknande.
Citera
2019-03-14, 00:00
Det är tufft i näringslivet, det är inte som i politiken där man kan få betalt av att snurra runt på kontorstolen. Skal man sitta tryggt i styrelsestolen, skal man ha ett stort innehav i förhållande till sin förmögenhet. Ingen aktieägare som har lust att betala för barnkalas.
Citera
2019-03-14, 00:26
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det här låter märkligt, nåt som inte stämmer. Vilka har han fått emot sig, snarare ledtrådar där?

Gissar på att den dryge snobben Nuder stött sig med bröderna Paulsson på något vis. De är enkla bondpojkar som med hårt arbete byggt ett stort företag.
Citera
2019-03-14, 00:41
Medlem
Det var en otroligt svepande formulering som Rapport använde sig av - "olämpligt beteende". Det kan betyda vad som helst.
Citera
2019-03-14, 00:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Intressant. Ser inte framför mig att Nuder skulle vara en sådan person. Men bakom de mildaste molnen döljer sig de mest mörka. Konstigt att man inte agerat tidigare om han tafsat och hotat en länge tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in