2019-03-14, 18:27
Medlem
Löjligt, låt en gammal man få njuta av livet för fan.
Kan garantera att han inte har gjort nånting extremt olämpligt.
Citera
2019-03-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Högst sannolikt något av sexuell eller främlingsfientlig karaktär. Möjligt under berusning.
Att "på dagen" få gå som styrelseordförande pga olämpligt uppträdande är ju en smula anmärkningsvärt. Milt sagt.

Förutsatt att det är korrekt och sanningsenligt från bolaget såklart.

Ja att gå på dagen brukar vara någon form av trolöshet mot huvudman (typ bedrägeri, sexuella trakasserier, bristande tillit etc) Dessutom var det ekonomichefen som sa att det var han själv som meddelade att han avgick.

Hur som helst kan han ta det rättsligt om han tycker något är fel annars är det nog just det, fel, och saklig grund för avsked. Sen brukar företag låta folk säga upp sig själva istället för att bli avskedade.

Ska bli intressant och se hans nästa drag. Vad nu det blir.
Citera
2019-03-14, 18:35
Medlem
brainpools avatar
Pär Nuder själv säger ju att han inte var helt nykter till SvD.

– Det är diffusa anklagelser om att jag har varit berusad, som om det vore unikt i Åre under VM. Det är en stor fest. Jag har definitivt inte på något sätt betett mig olämpligare än någon annan. Det är illasinnat förtal från början till slut, sade Nuder till SvD på onsdagen.

Kan ju vara så att inte själv minns riktigt vad som hände. Skulle vara intressant att veta vad den så kallade visselblåsaren berättat men det kanske vi aldrig får reda på. Tycker nog lite synd om Pär ändå, det är inte så lätt att värja sig mot så diffusa anklagelser som det handlar om.
Citera
2019-03-14, 18:37
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vem är egentligen denne Göran Grosskopf som anklagar Pär Nuder för ett 'olämpligt beteende'?

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Grosskopf

Tro sej faan att han bor "granne" med Mats Bjärehalvön är inavlade bönner och är politiskt korruptionens hemland.

https://www.hitta.se/g%C3%B6ran+jose...erson/msecrzac

https://www.expressen.se/kvallsposte...-sin-livsdrom/
Citera
2019-03-14, 18:37
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Vem är Göran Grosskopf? Göran Grossballe.
Någon i tråden beskrev honom som tungviktare i svenskt näringsliv.
Jag är rätt allmännbildad men har aldrig hört namnet förut.
Är han en av dessa anonyma blodsugare som det finns gott om?

Göran Grosskopf är bland det tyngsta det mer anonyma svenska näringslivet har att uppbringa. Någon beskrev honom som "capo di tutti capi" men han är snarare Consigliere (rådgivare). Han har varit ansiktet utåt för en hel del ganska anonyma svenska "pengar" genom åren. Frontar han så vet man att det är list och strategi bakom.

Får man honom efter sig så som Nuder har fått är det fråga om en offentlig avrättning. Grosskopf har goda relationer med "riktiga" pengar. Nuders värde har aldrig varit mer än hans kontakter med politikersverige.
Citera
2019-03-14, 18:40
Medlem
styrlunds avatar
Om detta enbart skulle handla om en maktkamp och allt är lögner för att få bort honom, tycker jag hans agerande är konstigt.
Han har ju trots allt ett anseende att tänka på. Inget företag vill ju ha ett äckel i sin styrelse. Är helt övertygad om att han skulle anmält de som stämplat honom för ärekränkning och förtal.
Att han packar i och drar tycker jag tyder på att Nuder var ett opassande Åreäckel.
Citera
2019-03-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainpool
Pär Nuder själv säger ju att han inte var helt nykter till SvD.

– Det är diffusa anklagelser om att jag har varit berusad, som om det vore unikt i Åre under VM. Det är en stor fest. Jag har definitivt inte på något sätt betett mig olämpligare än någon annan. Det är illasinnat förtal från början till slut, sade Nuder till SvD på onsdagen.

Kan ju vara så att inte själv minns riktigt vad som hände. Skulle vara intressant att veta vad den så kallade visselblåsaren berättat men det kanske vi aldrig får reda på. Tycker nog lite synd om Pär ändå, det är inte så lätt att värja sig mot så diffusa anklagelser som det handlar om.
Det fetade säger en hel del. Så många betedde sej olämpligt men Nuder var inte värre än många andra.
Citera
2019-03-14, 18:47
Medlem
Redas avatar
Eftersom det är locket på vad han gjort kan vi utgå från att det rör sig om homosexualitet. Nuder är smygbög helt enkelt.
Citera
2019-03-14, 18:52
Medlem
Nuder verkar ha dåligt omdöme, han har tidigare blivit petad ur styrelse för ”gränslöst” beteende. En styrelsepost och tillika ordförande är ingen normal anställning. Om ägarna inte vill ha honom kvar är det väl bara att packa och dra. Varför konstrade han och försökte bita sig kvar? Så det blev tvunget med offentligt avsättande från styrelsen. Tyder på dåligt omdöme av Nuder.

Bolaget vill förstås inte vara i centrum för någon "affär" om detta och vill bara att Nuder ska försvinna, därför uttrycker man sig vagt om skälen. Nuder kunde ju avgått "frivilligt" och mumlat något om för stor arbetsbörda med "alla" uppdrag. När han nu inte förstod detta lär han inte stå på topplistan länge till för att med sitt politiska kändisskap få lukrativa styrelseuppdra i näringslivet.
Senast redigerad av nbsp 2019-03-14 kl. 18:57.
Citera
2019-03-14, 18:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nuder är van frän politiken att man sitter fast på lukrativa jobb som ett köttberg oavsett kompetens och gärning. I näringslivet har man inte samma trygga tillvaro. Man kan sparkas på direkten, utan motivation. Att de nu nämner olämpligt beteende, gör oss alla nyfikna. Nuders reaktion, visar att han var olämplig att sitta i en styrelse i näringslivet.

Men om du hade kunnat läsa innantill så var ju inte Nuder sparkad UTAN motivation
Citera
2019-03-14, 18:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Göran Grosskopf är bland det tyngsta det mer anonyma svenska näringslivet har att uppbringa. Någon beskrev honom som "capo di tutti capi" men han är snarare Consigliere (rådgivare). Han har varit ansiktet utåt för en hel del ganska anonyma svenska "pengar" genom åren. Frontar han så vet man att det är list och strategi bakom.

Får man honom efter sig så som Nuder har fått är det fråga om en offentlig avrättning. Grosskopf har goda relationer med "riktiga" pengar. Nuders värde har aldrig varit mer än hans kontakter med politikersverige.

Låter skumt..alltid märkligt när nån kan verka utan att synas särskilt i lilla Sverige. Varför granskar inte journalisterna denne Grosskopf? Hållhake?
Citera
2019-03-14, 19:00
Medlem
Skulle vara intressant att veta vad i hans olämpliga beteende består av.
Det är ju trots allt inte första gången det händer och det återstår att se om han får sitta kvar som ordförande i AMF Pension.
Senast redigerad av isakat 2019-03-14 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in