2019-03-13, 20:45
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
För att han just gjort något som varit så pass "allvarligt" att det kommer att komma fram snabbt. Eller åtminstone riskerar att göra det. Man väljer då att själva agera istället för att reagera på om pressen får nys på det.

Ren spekulation men det är den enda anledningen jag kan tänka mig.

Tillägg;

Det kan naturligtvis vara också så att han gjort något som huvudägarna verkligen genuint tycker är förkastligt. Allt görs inte med tanke på press eller aktiekurs, åtminstone inte primärt.

Det är förstås mycket möjligt med både beröringsskräck eller en genuin avsky för något han gjort, och att vara proaktiv räddar resten av styrelsen.
Samtidigt känns Nuders bortförklaring som udda där han hänvisar till maktkamp mellan familjegrenarna. Ska bli spännande att följa!
Citera
2019-03-13, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
SVT:s Rapport "paketerade" nyheten om Pär Nuders olämpliga beteende tillsammans med en påminnelse om Eskil Erlandssons olämpliga beteende så att det rör sig om tafsanden är högst troligt.
Jag reagerade också på det. Däremot ska man inte dra alltför stora växlar om det, det kan lika gärna handla om att SVT vill avhandla politiska skandaler först - oavsett vad dessa handlar om.
Citera
2019-03-13, 21:46
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Tror du är något på spåren. Räcker med att lyssna på honom en gång så tycker jag man förstår att han är ruskigt otrevlig, charmlös och ganska hemsk. Intrigant också.

Var det inte hen Nuder som kallade de äldre för "fläskberget" eller något liknande? Har för mig att hen är jude också.
Citera
2019-03-13, 22:02
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Var det inte hen Nuder som kallade de äldre för "fläskberget" eller något liknande? Har för mig att hen är jude också.
Nej, han kallade dem köttberget. Han är av estniskt ursprung, åtminstone på fädernet. Judar var hans förfäder knappast, då de emigrerade först 1944.
Citera
2019-03-13, 22:03
Medlem
Tror inte Nuder gjort nånting. Man vill ha bort honom och drar något svepskäl.
Citera
2019-03-13, 22:06
Medlem
Citat:
Han kallade de då kommande pensionärerna för "köttberget".
Vilket sig inte säger något om Nuder om man inte vet hur de sades, det blir absurt om man inte kan ironisera och skämta om det ena och andra.
Citera
2019-03-13, 22:16
Medlem
Limhamns avatar
Obehaglig har han varit hela tiden. Äntligen lyste det igenom på riktigt.

Bye bye Nuder!
Citera
2019-03-13, 22:21
Medlem
Citat:
Inte en siffra rätt.
Nuder är givetvis en HAN, han kallade 40-talisterna för ett KÖTTBERG. Han är givetvis INTE alls jude (vad nu detta skulle ha med saken att göra).
Har du alltid mycket fel, slarvar och skarvar? Sök hjälp eller börja jobba för Trump.
Citera
2019-03-13, 22:28
Medlem
Lyzzas avatar
Peabs grundare har än en gång ställt till det. Suck.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peab

"Peab köpte in sig i Lindvallen i Sälenfjällen vilket sedan ledde till Skistar, en av Europas största anläggningar för alpin skidåkning."

https://www.expressen.se/kvallsposte...han-miljardar/

"Svenska Dagbladets rubrik på en artikel om mut- och svartjobbsskandalen vid Peabs bygge av den nya fotbollsarenan i Solna är att ägarna skyddar Erik Paulsson. Ägarna i Peab skyddar alltså Erik Paulsson? Men herregud, det är ju Erik Paulsson och hans bror som är ägarna. Självklart skyddar de sig själva. Rubriksättningen är helt enkelt befängd."
http://15familjer.zaramis.se/2015/05...r-ju-paulsson/

Fråga folk i Båstads kommun vad de tycker om ångvältarna Persson. I Norrvikens trädgårdar, en stiftelse, försökte dom in och manipulera kommunen att ändra i stadgarna så att de kunde riva halva trädgårn och exploatera marken till oigenkännlighet.
Citera
2019-03-13, 22:33
Medlem
Det är inte Grosskopf....
Anders Sundström är ordförande i Ekhaga Utveckling AB.
Paulsson ägare.
Kumpanerna från Northland-plundringen.
Citera
2019-03-13, 22:37
Medlem
Nuder är inte vältalig och har synnerligt dåligt omdöme eftersom han har kallat landets pensionärer för "ett köttberg" som måste försörjas
Citera
2019-03-13, 22:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Tror inte Nuder gjort nånting. Man vill ha bort honom och drar något svepskäl.

Ja men det är det som är problemet. 1000 gånger hellre en rödmosig tafsare som är ganska godmodig ändå än Nuder som verkar vara direkt elak, jobbig typ. Men i det här landet är det bara brott som räknas som något fel (t ex taffsande)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in