2019-03-13, 19:35
Medlem
Kwatos avatar
Det är mycket möjligt att detta är ännu ett metoodrev eller att det är fråga om falska anklagelser. Han kanske har gjort något som kan karakteriseras som olämpligt beteende, men det är inte säkert att det är rimligt att detta ges offentlig uppmärksamhet bara för det. Eftersom vi inte vet vad det rör sig om för beteende så verkar det också orimligt att PN är så upprörd och skriker förtal åt det. Han har aldrig verkat som en balanserad person.

Han får inte heller någon sympati av mig. Om man själv har verkat på en mycket tung post i en regering som ägnade sig åt att sprida feminism, antirasism och allmänt vidriga idéer genom att korrumpera utbildningssystemet och som har gjort många andra allvarliga fel och skapat ett sjukt samhällsklimat präglat av angiveri och förtryck, då får man skylla sig själv om något av det slår tillbaka mot en själv.
Citera
2019-03-13, 19:42
Medlem
King Pins avatar
Har väldigt svårt att tro att Göran Grosskopf skulle vara ansiktet utom om det inte stämmer. Han har ett fint rykte och skulle inte riskera det för en sån här sak om det inte stämde.
Citera
2019-03-13, 19:44
Medlem
Rollinghands avatar
SVT:s Rapport "paketerade" nyheten om Pär Nuders olämpliga beteende tillsammans med en påminnelse om Eskil Erlandssons olämpliga beteende så att det rör sig om tafsanden är högst troligt.
Citera
2019-03-13, 19:46
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Skistar är väl noterade? Isåfall skadar ju sådant här ägarna så sannolikt har han nog gjort något. För precis som du säger är det ju enkelt att bara sparka honom utan någon publicitet. Att han skulle "ha" något på ägarna känns konspiratoriskt för mig. Att sätta en gammal politiker som styrelseordförande är ju ett gammalt vanligt knep och dom brukar åtminstone ha mötesvana. Men dom flesta brukar förstå att deras roll är att vifta med klubban när huvudägaren säger att det är dags. Egna initiativ är ej uppskattade då dom nästan aldrig har någon som helst aning om vad som diskuteras.

Jag gissar att han efter ett långt och återhållsamt liv i politiken numera blivit rik som ett troll och tagit ut svängarna allt för mycket. Jag har alltid tyckt han varit en smula kolerisk men verkar ha varit uppskattad när han verkat i bakgrunden. Sannolikt har han missförstått sin roll som styrelseordförande och trott att han kunnat göra som han vill. Så kan det gå när man umgås med Jan-Emanuel.

Så kan det absolut vara, men varför den offentliga pajkastningen? Vad han än gjort borde det räckt med ett ”avgår av personliga skäl”, eller ”olika uppfattningar om bolagets framtida inriktning” eller något annat standardsvepskäl. Nu verkar det som om ägarna vill smutskasta honom maximalt. Och det kan i min värld bara bero på att de är rädda för vad han har att komma med.
Citera
2019-03-13, 19:49
Bannlyst
För att kunna avgöra olämpligheten i hans omdöme bör vi först fastställa Per Nuders etnicitet,därefter hans sexuella läggning.

Annars avviker denna tråd till att handla om konspirationer och diverse maktkamper mellan bröderna Paulsson tex
Citera
2019-03-13, 19:49
Medlem
Richard-IIIs avatar
Anledningen är ju knappast en maktkamp, då Påhlssons med sin stora ägarandel redan har makten. Dessutom, om man bara tröttnat på Nuder (redan efter ett år) så hade man hanterat detta på stämman och på så sätt minimerat publicitet och negativ effekt på aktiekursen.
Därför troligast att anledningen faktiskt är olämpligt beteende som, om/när det kommer ut, skulle skadat företaget ännu mer om det visat sig att man kännt till beteendet men inte agerat. Alltså blir den spekulativa slutsatsen att Nuder visst ”gått över gränser”, i alla fall vad aktieägare och Skistar-kunder (barnfamiljer) anser är gränser man bör representera. Vad han då gjort lämnar jag till de som var på plats i väderkaoset och såg allt själva att berätta.
Citera
2019-03-13, 19:50
Medlem
NickShadows avatar
Är neutral vad gäller Nuder, men när det kommer till bröderna PEAB med familjer, så tenderar de att ideligen hamna i knepiga situationer.
Mygel, mutanklagelser och historier om hänsynslöst ledarskap följer deras företagande som en röd tråd.
Skulle tro den mesta skit de sysslat med kommer uppdagas först efter att Erik & Mats trillat av pinn.
Senast redigerad av NickShadow 2019-03-13 kl. 19:52.
Citera
2019-03-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Såg varken knäckt näsa eller blått öga på Nuder så det håller jag för osannolikt.

Nej, blåtiran fick ju som bekant Vonn och kanske var det droppen som fick bägaren att rinna över!
Citera
2019-03-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Anledningen är ju knappast en maktkamp, då Påhlssons med sin stora ägarandel redan har makten. Dessutom, om man bara tröttnat på Nuder (redan efter ett år) så hade man hanterat detta på stämman och på så sätt minimerat publicitet och negativ effekt på aktiekursen.
Därför troligast att anledningen faktiskt är olämpligt beteende som, om/när det kommer ut, skulle skadat företaget ännu mer om det visat sig att man kännt till beteendet men inte agerat. Alltså blir den spekulativa slutsatsen att Nuder visst ”gått över gränser”, i alla fall vad aktieägare och Skistar-kunder (barnfamiljer) anser är gränser man bör representera. Vad han då gjort lämnar jag till de som var på plats i väderkaoset och såg allt själva att berätta.

Nuder påstår ju dock att det är en maktkamp mellan de båda grenarna av familjen Paulsson som båda är inne i ett generationsskifte. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, faktiskt. Lutar nog lite mer åt Nuders version. Han känns lite för slipad för att spåra ur på fyllan i Åre.
Citera
2019-03-13, 20:04
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Så kan det absolut vara, men varför den offentliga pajkastningen? Vad han än gjort borde det räckt med ett ”avgår av personliga skäl”, eller ”olika uppfattningar om bolagets framtida inriktning” eller något annat standardsvepskäl. Nu verkar det som om ägarna vill smutskasta honom maximalt. Och det kan i min värld bara bero på att de är rädda för vad han har att komma med.

För att han just gjort något som varit så pass "allvarligt" att det kommer att komma fram snabbt. Eller åtminstone riskerar att göra det. Man väljer då att själva agera istället för att reagera på om pressen får nys på det.

Ren spekulation men det är den enda anledningen jag kan tänka mig.

Tillägg;

Det kan naturligtvis vara också så att han gjort något som huvudägarna verkligen genuint tycker är förkastligt. Allt görs inte med tanke på press eller aktiekurs, åtminstone inte primärt.
Citera
2019-03-13, 20:32
Medlem
Y2KKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
När Puder har tafsar på Lindsey Vonn under vm, detta är från säker källa.
Hur säker källa?
Citera
2019-03-13, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag lutar mer åt motsatsen. Pär Nuder har en historia av bristande känslighet. Han har tagit ut svängarna mer än han hade täckning för. Under Göran Perssontiden söndrade och härskade han över alla utom Persson, för att tillfredsställa Persson, och gjorde sig impopulär hos stora delar av sitt eget parti. Nuder tog det mycket hårt när Persson chikanerade Nuder. När Sahlin valdes till partiordförande kunde inte Nuder sitta still i båten såpass att Sahlin kände sig tvungen att kicka ut honom efter ett knappt år.

Jag tror han försökt köra över sin uppdragsgivare (Peab?) socialt, eller helt enkelt varit dräggig. Hade det rört sig om en vanlig maktkamp hade Göran Grosskopf inte behövt skickas fram med en sådan här motivering.

Tror du är något på spåren. Räcker med att lyssna på honom en gång så tycker jag man förstår att han är ruskigt otrevlig, charmlös och ganska hemsk. Intrigant också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in